اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه این هفته استان کرمان مطرح شد؛

آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است/پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصور است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود

آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است/پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصور است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود
ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آرمان کرمان ؛ ظهر امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر میخوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان , آرمان کرمان ,

امام جمعه موقت کرمان:استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست 

, امام جمعه موقت کرمان:استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست , امام جمعه موقت کرمان:استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست ,

حجت‌الاسلام مهدی عربپور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کرمان به راهپیمایی اربعین سالار شهیدان اشاره کرد و اظهار داشت: این حرکت در کنار اهمیت زیارت حضرت سیدالشهداء (ع)، یک تجمع بیش از 20 میلیونی با اهمیت بود که در میان بایکوت رسانه‌های دنیا دیده شد.

,

وی از  روز جهانی دیابت گفت و ابراز داشت: روز جهانی دیابت و همین‌طور روز حمایت از بیماران کلیوی را در پیش داریم که هر دوی این مسائل در کشور ما بسیار با اهمیت هستند چراکه دیابت در کشور ما مردم را به شدت تهدید می‌کند و بیماری کلیوی نیز می‌تواند بینایی را از افراد بگیرد، پیشنهاد می‌کنم  برای پیشگیری از این دو بیماری خطرناک به مراکز پزشکی مراجعه کنید چراکه پیشگیری همیشه بهتر از درمان است.

,

امام‌جمعه موقت کرمان با اشاره با سالروز ارتحال علامه طباطبایی گفت: جوانان ما این عالم ربانی را کمتر می‌شناسند، ایشان صاحب تفسیر ارزشمند المیزان هستند و عالمانی بزرگ را تربیت کردند، باید درباره این شخصیت بسیار بزرگ اسلام دانست و بیشتر تحقیق کرد.

,

وی افزود: دشمن با بمباران تبلیغاتی علیه روحانیت و علما در تلاش است که چهره این قشر را در میان جوانان ما عوض کند از طرفی روحانیت باید متوجه این قضیه باشند و کارهایی را که در شان آنها نیست انجام ندهند و در مقابل، جوانان هم باید بدانند که در راه پیروزی انقلاب اسلامی چهره‌های بزرگی از روحانیت، شکنجه و تهدید شدند و بسیاری هم در این راه ریاضت زیادی کشیدند.

,

وی با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما بسیار پایین است، گفت: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است، جوانان ما ساعت‌ها وقت خود را در فضای مجازی می‌گذرانند اما با کتاب انس ندارند، همه ارگان‌ها و همچنین خانواده‌ها باید برای تغییر این وضعیت تلاش کنند.

,

عرب‌پور وقف را یکی از اقدامات پسندیده دانست و ابراز داشت: درامد وقف در کشور ما در راه معنوی و دینی صرف می‌شود و باید این فرهنگ مانند گذشته در کشور رایج شود.

,

امام جمعه موقت کرمان با بیان اینکه همه حوادث منطقه به هم مربوط بوده و در جهت طراحی آمریکا پیش می‌رود، گفت: جدایی ناموفق کردستان عراق، استعفای تعجب برانگیز نخست وزیر لبنان، بستن ورودی‌های کشور یمن توسط عربستان برای ایجاد قحطی در این کشور، همه و همه در راستای طرح تجزیه خاورمیانه توسط آمریکاست که با هزینه‌کرد عربستان صورت می‌گیرد.

,

وی افزود: پیروزی‌های درخشان ارتش‌های عراق و سوریه در مقابل داعش، آن‌ها را عصبانی کرده و در تلاش هستند تا نقشه خود را عوض کرده و جنگ و ناامنی را به لبنان بکشانند.

,

وی با تلاوت آیاتی از قرآن، این طرح‌ها را شکست خورده دانست و گفت: این وعده خداست که جبهه مقاومت پیروز می‌شود و دشمنان شکست خوده پا پس می‌کشند.

,

امام جمعه رفسنجان:سعودی ها کوچک تر از آن هستند که بخواهند به لبنان آسیب بزنند

, امام جمعه رفسنجان:سعودی ها کوچک تر از آن هستند که بخواهند به لبنان آسیب بزنند, امام جمعه رفسنجان:سعودی ها کوچک تر از آن هستند که بخواهند به لبنان آسیب بزنند,

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر رفسنجان ضمن توصیه به تقوای الهی و انجام واجبات اظهار داشت: اربعین یکی از دغدغه های شیعیان و دولت هاست، شاید در قبل دولت ها نمیخواستند دخالتی داشته باشند اما اکنون با این جمعیت میلیونی دولت ها ورود پیدا کرده اند .

,

وی باتوجه به روز کتابخوانی و کتابدار بیان داشت: مطالعه کتاب باید در سبد زندگی ما قرار بگیرد، اگر پدران و مادران مطالعه کنند فرزندان هم یاد میگیرند.

,

رمضانی پور در ادامه افزود: اگر خواهان استقلال هستیم باید قدرت خود را افزایش دهیم، هرچه خود را قدرتمند تر نشان دهیم دشمن عقب نشینی خواهد کرد و هرچه ضعف نشان دهیم آنها پیشرفت میکنند.
وی با اشاره به فرموده امام راحل با عنوان سازش با استکبار یعنی دست کشی از اسلام اظهار داشت: اخیرا رئیس جمهور کشورمان خوب عمل کردند و اگر بقیه مسئولان همکاری داشته باشند میشود همکاری با رهبری مقتدر و شجاع و ان شاءالله پوزه استکبار و در رأس آنها آمریکا را به خاک بمالیم و آنها به دستاوردی هم که تا کنون نرسیده اند هم نرسند.

,
,

امام جمعه رفسنجان با توجه به کاهش باران در سالهای اخیر خاطر نشان کردند: برای طلب باران باید به درگاه خداوند استغفار کنیم و همانطور که قبل هم گفته ایم آیه های 52سوره هود و 10 و 11 سوره نوح را بخوانید.
وی ادامه داد: اگر باران میخواهید طلب استغفار کنید؛استغفار واقعی.

,
,

رمضانی پور در ادامه بیان داشت: کشاورزی میتواند حیات خوبی داشته باشد.در این شهر در زمینه کشاو زی بالای 100هزار نفر اشتغال دارند.استخراج از منابع زیر زمینی زیاد شده و این ظلم برای نسل آینده است.

,

وی با توجه به تحولات اخیر در لبنان تصریح کرد: بحران در لبنان و به زور وادار کردن مسئول آنها کاری ناپسند است که ایشان عامل بازی سعودی ها شده است البته هوشمندی مسئولان دیگر لبنان هم هست مخصوصا انصار حزب الله و آقای سید حسن نصرالله وما نیز برای آنها دعا میکنیم و نمیتوانند امثال سعودی های بزدل که بخواهند به آنها حمله کنند ؛ سعودی ها کوچک تر از آن هستند که بخواهند به دولت و ملت مقتدر لبنان آسیب بزنند.

,

امام جمعه رفسنجان در پایان به اقدامات اخیر دولت عربستان اشاره کرد و گفت: دولت گذشته عربستان جنایات زیادی انجام داده است مانند قتل آیت الله نمر و اکنون این دولت ظالم دارد دولت ظالم قبلی خود را مجازات میکند.

,

امام جمعه آسمینون منوجان:پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصورهاست/اگر امروز در مقابل استکبار کوتاه بیائیم به معنای واقعی از اسلام دست کشیده ایم

, امام جمعه آسمینون منوجان:پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصورهاست/اگر امروز در مقابل استکبار کوتاه بیائیم به معنای واقعی از اسلام دست کشیده ایم, امام جمعه آسمینون منوجان:پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصورهاست/اگر امروز در مقابل استکبار کوتاه بیائیم به معنای واقعی از اسلام دست کشیده ایم,

حجت الاسلام و المسلمین احمد بهبودی امام جمعه موقت بخش آسمینون در خطبه های نمازجمعه (۱۹آبان ۱۳۹۶) گفت : پیاده‏ روى اربعین، حماسه‏ اى فوق تصورهاست.

,

وی ضمن تسلیت اربعین سیدالشهداء (ع) افزود: زیارت سیدالشهداء امام حسین(علیه‏السلام) که خود استقلالاً مورد تأکید است، داراى عظمت و شکوهى غیرقابل وصف و برخوردار از آثار و برکات و فضیلت ‏هاى بى‏ شمار مى ‏باشد تا بدان جا که امام باقر(علیه‏السلام) فرمودند: «لَوْ یَعْلَمُ النَّاسُ مَا فِی زِیَارَهِ الْحُسَیْنِ(ع) مِنَ الْفَضْلِ لَمَاتُوا شَوْقاً وَ تَقَطَّعَتْ أَنْفُسُهُمْ عَلَیْهِ حَسَرَات»‏. اگر مردم مى‏ دانستند که در زیارت امام حسین(علیه‏ السلام) چه فضیلت‏ هایى هست، از شوق جان مى‏ دادند و از شدت حسرت (از این‏که نرفتند) قالب تهى مى‏ کردند.
خطیب جمعه موقت آسمینون بیان کرد:حال اگر این زیارت همراه شود با رنج و تعب و پیاده ‏روى، قطعاً ثواب و اثرات آن نیز ویژه خواهد گردید تا حدى که امام صادق(علیه ‏السلام) فرمودند: براى هر قدمى که زائر جد غریب ما سیدالشهداء برمى ‏دارد، ثواب یک شهید در معرکه و آغشته به خون مى‏ باشد.
احمد بهبودی ضمن اشاره به روز جهانى علم در خدمت صلح و توسعه پایدار تصریح کرد:یکی از نعمت هایی که خداوند به انسان داده، علم است ،علمی که به انسان ارزش می دهد و زمانی که علم و دانش در راستای خدمت، صلح و توسعه باشد به انسان ارزش می دهد تا آن جا که روز ۱۹آبان را کمیسیون یونسکو به عنوان روز جهانى علم در خدمت صلح و توسعه پایدار نامگذاری کرد تا فرصتی باشد بین اندیشمندان و دانشمندان تا تبادل نظرات و اندیشه های علمی داشته باشند و صلح و توسعه پایدار را رقم بزنند.
خطیب موقت نماز جمعه آسمینون عنوان کرد: استکبار و ظلم به ملت، قبل از انقلاب و در بستر انقلاب وجود داشته است و هر روز در حال افزایش دشمنی با ماست و آنچه امروز باید مسیر راه ما باشد سخن امام خمینی (ره) که فرمودند عقب‏ نشینى و سازش با استکبار یعنى نابودى و دست‏ کشیدن از اسلام است .

,
,
,
,

وی ،افزود:دشمنی آمریکا به وضوح روشن است و اگر امروز در مقابل استکبار کوتاه بیائیم به معنای واقعی از اسلام دست کشیده ایم .
بهبودی با اشاره به استعفای سعد حریری تحت فشار تاکید کرد :سناریوى حریرى را به ‏طور قطع باید یک قطعه از پازل نقشه راه آمریکایى‏ ها براى مدیریت روند تحولات منطقه غرب آسیا دانست که به‏ دلیل دخالت و نقش بارز سعودى ‏ها در این سناریو که همزمان بازى در دو میدان عراق و لبنان را دنبال مى ‏کنند، اهدافى فراتر از عرصه سیاسى لبنان دارد.

,
,

امام جمعه بلورد سیرجان:آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است/ حضور جوانان در پیاده روی اربعین نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد

, امام جمعه بلورد سیرجان:آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است/ حضور جوانان در پیاده روی اربعین نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد, امام جمعه بلورد سیرجان:آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است/ حضور جوانان در پیاده روی اربعین نقشه های دشمن را نقش بر آب کرد,

حجت الاسلام و المسلمین افضلی پور امام جمعه بلورد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بلورد برگزار شد، اظهار داشت: حضور انبوه جوانان و نوجوان در مسیر پیاده روی مثال زدنی بود این نشان از این است نقشه های دشمن در رابطه با جوانان نقش بر آب است و سال به سال عشق به امام حسین(ع) بیشتر در مردم موج می زند.
افضلی پور در ادامه افزود:امروز ایران و متحدان ایران در وضعیت عالی و دشمنان ایران در وضعیت وخیم به سر می برند و از سال 1357 تاکنون دشمن دست از توطئه های خود برنداشته است که 7 سال داعش را برای نابودی ایران در منطقه وارد کرد و می بینیم اکنون داعش رو به نابودی است و وقتی از داعش ناامید شدند به وسیله مسعود بارزانی خواستند اقلیم کردستان مستقل شود که بتوانند اسرائیل را در منطقه مستقر و ایران را نابود کنند که باز هم شکست خوردند و بارزانی با 70 رأی پارلمان برکنار شد.

,
,

وی در خصوص تحولات یمن و کشتار مردم این کشور اظهار داشت:عربستان در یمن سال هاست توطئه می کند و نتوانست یک وجب از خاک یمن را تصرف کند و در هفته گذشته موشک های بالستیک یمن به فرودگاه ریاض برخورد کردکه به معنای شکست دشمنان بود و دشمن در توطئه بعدی خود از نخست وزیر لبنان که اصالت عربستانی دارد خواست در عربستان استعفا دهد.

,

خطیب جمعه بلورد اذعان داشت:نخست وزیر لبنان استعفا داد که لبنان به هم بریزد و قدرت لبنان کم شود اما سید حسن نصرالله از این موقعیت استفاده می کند و لبنان قوی تر از گذشته خواهد بود.
افضلی پور خاطر نشان کرد:چرا ایران روز به روز قوی تر و آل سعود منفور می شود، زیرا ایران تحت رهبری شجاع و مقتدر اداره می شود و آل سعود و داعش تحت رهبری رئیس جمهور تاجر آمریکا است.

,
,

وی در پایان گفت:شهادت 8 تن مرزبانان شجاع ایران در مرز ارومیه نشان از این بود که امنیت کشور برای این عزیزان بر جانشان برتری دارد و امنیت به سادگی به دست نمی آید، برخی از مرزبانان در سرما و گرما زحمت می کشند که ما در آسایش باشیم.

,

امام جمعه رابر:پیاده‏ روی اربعین،در عین عادى بودن، شگرف است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود

, امام جمعه رابر:پیاده‏ روی اربعین،در عین عادى بودن، شگرف است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود, امام جمعه رابر:پیاده‏ روی اربعین،در عین عادى بودن، شگرف است/زلزله ای سیاسی در انتظار آل سعود,

جت الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با بیان مصادیق و مواردی که باعث تحکیم خانواده می شود گفت: جایگاه مودّت و رحمت در زندگی زناشویی در کجاست خداوند اساس خلقت را محبت قرار داده است.

,

وی افزود: یکی از پایه های اساسی دین نیز محبت و دوستی است که در روایتی از امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:«آیا دین غیر از حب است و حب غیر از دین است».

,

خطیب جمعه رابربا بیان اینکه جایگاه محبت در زندگی زناشویی نیز از دید آیات و روایات پنهان نمانده است اظهار داشت: در هیچ جای قرآن نمی بینیم که دو کلمه «مودّت» و «رحمت» با هم در ارتباط دو نفر به کار رفته باشد؛ مگر در امر ازدواج.

,

وی با اشاره به اینکه افراد تفاوت ها و سلایق مختلفی دارند عنوان کرد: اگر دو آجر را روی هم بگذاریم، از نظر کارشناسی  انطباق دارند ولی در نگاه کارشناسان ، اینها روی هم قرار نمی گیرند، خلل و فاصله های بین این دو آجر وجود دارد حال با این خلل و فاصله ها  چه کنیم؟ برای رفع این اشکال، ملاطی بین این دو آجر قرار داده شود تا این ملاط، فضاهای خالی را پر کند و این دو آجر را به بهترین نحو، کنار هم قرار گرفته اند.
حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در ازدواج چه؟ افزود: آیا با وجود تشابه های ظاهری می توان تفاوت های پنهان را نادیده گرفت؟ با آنها چه باید کرد؟ ملاطی که انطباق و آرامش این دو را سبب می شود، کدام است؟ خداوند در پاسخ به این سؤال می فرماید: «وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّهً وَ رَحْمَهً»؛ یعنی «مودّت» و «رحمت» را قرار دادیم تا ضامن آرامش شما باشند.

,
,

وی تصریح کرد: هر چه در انتخاب همسر دقیق و تیزبین باشیم، بالاخره مواردی از چشم ما دور خواهد شد و بعدها تفاوت هایی را در زندگی مشاهده خواهیم کرد. به همین دلیل است که خداوند با دو هدیه ی ارزشمند «مودّت» و «رحمت»، پایداری زندگی مشترک همسران را از همان آغاز ضمانت می کند.
حجت الاسلام صادقی افزود: این دو هدیه حکم دو کلیه انسان را دارد که وجود هر کدام لازم و ضروری است اما در صورت مختل شدن یکی، دیگری می تواند هر چند با مشقت وجود انسان را از مرگ و نیستی حفظ کند و حتی بدن را به شرایط عادی بازگرداند.

,
,

وی یادآور شد: اگر یک فرد بزرگی در اول ازدواج به ما هدیه ای بدهد، تا پایان زندگی آن را با توجه و دقت زیاد نگهداری می کنیم.

,

خطیب جمعه رابر تأکید کرد: «مودّت» و «رحمت»  قیمتی ترین هدایایی هستند که از جانب خداوند بزرگ در آغاز زندگی مشترک به زن و شوهر اهدا کرده ؛ به دلیل اهمیت ارزش این دو و اهمیّت شخصی که آنها را اهدا کرده است،  این انسان باید تا پایان زندگی از آنها به دقت محافظت بکند.

,

وی با بیان اینکه اساساً بسیاری از ظرافت ها و ریزه کاری های ازدواج مربوط به محافظت از این دو هدیه ی ارزشمند است افزود: «رحمت »و «مودّت»  این دو هدیه جنبه معنوی هم دارد و کار همان ملاط را برای آن خلل و فاصله بین دو آجر یا کلیه ای که از دست رفته می کند و  با همین «رحمت »و «مودّت»  زندگی مان را به انتها برسانیم.

,

خطیب جمعه رابردر بخش دیگر سخنانش بیان داشت: پیاده ‏روى اربعین، حقیقتى که در دل خود اکسیر زیارت را با رنج و تعب پیاده ‏روى و در امتداد حرکت اربعین پیام ‏رسانان عاشورا به ‏ویژه حضرت زینب (س) قرار داشته و در عین حال به تناسب شرایط خاص این روزهاى منطقه و جهان اسلام و نیز اوضاع نابسامان جامعه بین‏ الملل که گرگان گرسنه به سرکردگى آمریکاى جنایتکار و صهیونیزم بین‏الملل براى تشدید فتنه ها و سرکوب ملت هاى مظلوم خیز برداشته‏ و چنگ و دندان نشان می‏ دهند و در این میان هدف اصلى خود را بیدارى اسلامى و جبهه مقاومت با محوریت ایران سربلند و استوار قرار داده ‏اند.

,

وی افزود: پیاده‏ روى اربعین به فضل الهى از ویژگى منحصربه ‏فردی برخوردار و از جهاتى بی‏ سابقه در تاریخ و تا هم‏ اکنون در سطح جهانى می ‏باشد.

,

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه در پیاده‏ روی اربعین همه‏ چیز در عین عادى بودن، شگرف است! گفت: مردمانى از سراسر عالم در یک نقطه جمع شده و با شکوه‏ترین فضایل انسانى را به نمایش گذاشته‏ اند که تنها اشتراکشان، «حب الحسین» است.

,

وی همچنین ضمن زیارت قبول به زوار زیارت اربعین، از کسانی که  موکب شهدای رابر را در کربلابرای زائرین ابا عبدالله (علیه السلام)  آماده کردند؛ قدردانی کرد.

,

وی با بیان دستاوردها و پیام‏هاى سفر پوتین به تهران گفت: ‏در آن سفر، پیش از هر اقدامى و نشستى، فرصت را مغتنم شمرد و به دیدار مقام معظم رهبرى رفت؛ دیدارى که دو ساعت به طول انجامید و بازتاب بسیار وسیعى در سطح رسانه‏ هاى جهانى داشت.

,

خطیب جمعه رابرافزود: رهبر انقلاب اسلامى در آن دیدار، آقاى پوتین را شخصیت برجسته‏اى در دنیاى امروز خواندند و با تشکر از تلاش‏ هاى کشور روسیه در موضوع هسته ‏اى، افزودند: این مسأله به یک سرانجامى رسیده است، اما ما هیچ اعتمادى به آمریکایى‏ ها نداریم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمریکا را در این قضیه تحت نظر داریم.

,

وی  با بیان اینکه دشمن از این هراس دارد تأکید کرد: بسیارى از کارشناسان مسایل مربوط به روابط روسیه و ایران، عقیده دارند که با توجه به تراز وزنه دیپلماتیک رییس جمهور روسیه در جهان که کمتر از رییس جمهورى آمریکا نیست، سفر او به تهران مى‏تواند پیامدهاى مثبت مهمى براى سیاست خارجى و موقعیت منطقه ‏اى و بین‏ المللى ایران داشته باشد.

,

حجت الاسلام صادقی، دیدار رییس جمهورى روسیه با ولى امر مسلمین جهان را  نشانگر عمق و استحکام روابط گرم و دوستانه و راهبردى دوطرف خواند و افزود: این نشان مى‏دهد که رییس جمهورى روسیه، اهمیت زیادى به جایگاه و نقش ایران در استراتژى سیاست خارجى خود قایل است.

,

وی گفت : این امر مى ‏تواند نگرانى‏هاى غرب و اعراب از نزدیکى راهبردى تهران، مسکو را چندین برابر افزایش دهد؛ زیرا به همان میزان که این دیدار براى ایرانى‏ها از اهمیت بالایى برخوردار است، براى دشمنان جمهورى اسلامى نیز یک رویداد ناگوار و منفى محسوب مى‏شود و موجب نارضایتى و خشم آن‏ها خواهد شد.

,

خطیب جمعه رابر با اشاره به استعفای نخست وزیر لبنان افزود: سعد حریرى نخست وزیر لبنان با قرار گرفتن در مقابل دوربین‏ ها در ریاض پایتخت عربستان سعودى و با طرح اتهاماتى علیه جمهورى اسلامى ایران و حزب‏الله لبنان از مقام خود استعفا کرد.

,

وی گفت : خبر این استعفا در عرصه سیاسى لبنان و منطقه غرب آسیا یک خبر غیر قابل پیش ‏بینى بود. حال سؤالى که مطرح‏ می ‏شود این است که سعد الحریرى به چه دلایلى از مقام نخست‏ وزیرى استعفا کرد و این امر چه پیامدهایى براى لبنان و منطقه غرب آسیا دارد؟

,

حجت الاسلام صادقی افزود: روخوانى سعد حریرى از مشق سعودى‏ها در تلویزیون العربیه و استعفاى او از نخست ‏وزیرى لبنان در شرایطى که ایران را به دخالت در مسائل لبنان متهم کرده و مدعى به‏کارگیرى اسلحه حزب‏الله علیه لبنانى‏ها یا سوریه شده است، بازتاب قابل توجه ى در مقایسه با استعفاى یک نخست‏ وزیر که در تمامى کشورها ممکن است اتفاق بیفتد، در پى داشته است.

,

وی گفت : جای شک  است هنوز مسئولین رئیس جمهور لبنان نمی داند سعد حریری در چه وضعیتی است؛ آیا بازداشت یا آزاد است؟  آیا این مشق را برایش نوشته اند؟ یک علامت سؤال و ابهامی برای  لبنانی ها باقی مانده است، باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می افتد

,

خطیب جمعه رابر با اشاره به زلزله ای که در عربستان و حکومت سعودی ها به وجود آمده افزود:  با تشکیل کمیته عالى مبارزه با فساد توسط پادشاه عربستان و ریاست ولیعهد بر این کمیته، تعداد زیادى از شاهزاده ‏هاى سعودى دستگیر شدند.

,

وی با بیان اینکه بازداشت‏ هاى اخیر شاهزادگان، بزرگان اقتصادى و شخصیت‏هاى مطرح‏ در عربستان  بی‏ شک، به ‏مثابه شوک براى همگان بودگفت:  زیرا نشان از خروج و انحراف از خط و جریانى است که نظام حاکم آن‏را اتخاذ کرده بود، هرچند این استراتژى جدید (بازداشت)، اولین بارى نیست که ملک سلمان و فرزندش به ‏منظور باز کردن راه براى خلافت و جانشینى بن سلمان (فرزند ملک سلمان) به آن پناه مى‏برند زیرا این حادثه پیش از این علیه «محمد بن نایف» اتفاق افتاده است اما تفاوت بسیارى از حیث جزئیات و پیامدها میان آن دو است.

,

وی با بیان اینکه  کارشناسان معتقدند بن سلمان از این اقدام، ۴ هدف اساسى را دنبال مى‏ کندافزود: اول این که خالى کردن کامل میدان سیاسى از هر مخالف چه داخل خانواده حاکم باشد یا در خارج و در این‏ راستا هیچ تفاوتى میان نزدیکان و سرمایه‏ داران تأثیرگذار در فضاى داخلى عربستان نیست به ویژه متعب بن عبدالله که آخرین مانع در مقابل جانشینى بن سلمان بود.

,

حجت الاسلام صادقی گفت : دوم اینکه خلع سلاح مالى سران و سرمایه ‏داران و در رأس آنان، ترکى بن ناصر و ولید بن طلال که از سرمایه داران بزرگ عربستان هستتند  به ‏دلیل ترس از این‏که آنان در آینده در صورت اقدام بن سلمان براى جانشینى پدرش، از این سلاح علیه او استفاده کنند به‏ ویژه این‏ که برخى از آنان، معترض و مخالف تسلط مطلق و بدون چون ‏و‏چراى بن سلمان بر همه ارکان مملکت هستند.

,

وی  افزود: سخنى که  «خلیج» در توییتر خود، منتشر کرد مبنى بر این‏که «ولید بن طلال ملیاردر سعودى، طى نشستى با خاندان حاکم تهدید کرده است که اگر محمد بن نایف آزاد نشود، همه اموال خود را به اروپا منتقل خواهد کرد» که از  محمد بن سلمان همه اموال را مصادره کرد.

,

خطیب جمعه رابر گفت : سوم اینکه علاقه سعودى‏ ها به مبارزه و مقابله با فاسدین و تسلیم آن‏ها به دادگاه؛ این اولین بارى نیست که گزینه مبارزه با فاسدین به‏ کار گرفته مى‏ شود.

,

وی در ادامه تصریح کرد: خالد العرج وزیر خدمات عمرانى عربستان، در ماه آوریل گذشته به ‏دنبال مجموعه‏ اى از فرمانهاى پادشاهى، به اتهام فساد، عزل و تحویل دادگاه شد. به اعتقاد برخى، این اقدام، پیامى قوى و زنگ هشدارى براى فاسدین بود اما برخى آن‏را تلاشى زشت براى کسب دوباره محبوبیت مى‏دانند.

,

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه آخرین هدف آن دست‏یابى به ثروت است گفت:  یکى از توییترنویسان مشهور عربستان به نام «مجتهد» افشا کرد که «علت حمله به سران، وزرا و سرمایه‏ دارها توسط بن سلمان اینست که او مى ‏خواهد بر بخش اعظم ثروت آن‏ها تسلط یابد و به‏ حساب‏هاى بانکى خود واریز کند.» این سخن، علت توجه و اهتمام به سرمایه‏ داران و رجال ملیاردر را روشن مى‏کند.

,

وی خاطر نشان کرد:  امیدواریم به حول قوه الهی و دعای شما مؤمنین این  زلزله ای که در بین پادشاهان عربستان افتاده؛ کار آمد باشد و تمام  پادشاهان غاصب  که پیروی از اسلام و  شریعت پیغمبررا ندارند به زودی زود به دست همدیگر نابود شوند و حکومت اسلامی به رهبری یکی از مسلمانان در عربستان هدایت شود.

,

امام جمعه ریگان:شکوه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه از نشانه های امید بخش انقلاب اسلامی

, امام جمعه ریگان:شکوه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه از نشانه های امید بخش انقلاب اسلامی, امام جمعه ریگان:شکوه و اقتدار جمهوری اسلامی در منطقه از نشانه های امید بخش انقلاب اسلامی,

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:کتاب و کتابخوانی باید یک سیره و سنت رایج و فرهنگ عمومی در بین همه اقشار جامعه باشد.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:فرزندان ما باید در محیط مدرسه و خانه و خانم ها در محیط خانه و حتی در محیط کسب و کار باید مطالعه کتاب داشته باشند.

,

رنجبر ماهانی بیان داشت:امروز کتاب در میان جامعه ما مخصوصا کتاب زندگی (قرآن کریم) مهجور است. ما باید با فرهنگ سازی کتاب این طریقه ی فرهنگ مطالعه در جامعه را رواج بدهیم خصوصاً قرآن کریم را.

,

وی افزود:ملت ایران شاکر و سپاسگذار کسانی هستند که در عرصه ی امنیت کشور جان خود را با ایثار و از خود گذشتگی تقدیم این نظام و انقلاب اسلامی می کنند.

,

رنجبر ماهانی ادامه داد:ضد انقلاب امروز به منظور نا امن نشان دادن مرز های کشور هر از چند گاهی یک سری حرکات بچه گانه به مرزهای ما انجام می دهد تا در میان مردم رعب و وحشت ایجاد کند در حالی که این حرکات ذره ای امنیت کشور ما را مخدوش نخواهد کرد .

,

خطیب جمعه ریگان اشاره داشت به استعفای نخست وزیر لبنان و گفت:سعد حریری تابعیت عربستانی دارد. همه ی دار و ندارش وابسته به عربستان سعودی است و مشخص است که برای آنان کار می کند. نطق و درخواست سعد حریری برای استعفا که نخست وزیر فعلی لبنان است این نطق از مواضع اقتدار نبوده است بلکه از باب فشارهایی که عربستان به او داشته بوده است.

,

وی افزود: این استعفا به خاطر نا امن سازی محیط سیاسی لبنان و تغییر انتخابات پارلمانی که در پیش رو است.

,

رنجبر ماهانی با بیان اینکه امروز نشانه های امید بخش در سطح منطقه را می‌بینیم،تصریح کرد: امروز این شکوه و اقتدار که جمهوری اسلامی در سطح منطقه دارد از نشانه های امید بخش انقلاب است.

,

امام جمعه ریگان ادامه داد:یکی از نشانه های امید بخش جمهوری اسلامی حضور بیست میلیون زائر حسینی بیرون از مرزها در کشور عراق است. نتیجه ی اتحاد و همبستگی دولت عراق و دولتمردان و مردم عراق با جمهوری اسلامی همین شکوه و اقتدار حسینی در پیاده‌روی اربعین است و استکبار جهانی از غصه ی این شکوه و اقتدار مرده است چون صدام دیگر حاکم نیست و سیاست های غلط آمریکا در عراق حاکم نیست، امروز اسلام ناب در عراق حاکم است.

,

امام جمعه موقت سیرجان:پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه در مقابل دشمنان اسلام را نشان داد/ نوکران آمریکا در لباسی دیگر به فکر بی‌ثباتی و کشتار در منطقه هستند

, امام جمعه موقت سیرجان:پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه در مقابل دشمنان اسلام را نشان داد/ نوکران آمریکا در لباسی دیگر به فکر بی‌ثباتی و کشتار در منطقه هستند, امام جمعه موقت سیرجان:پیاده‌روی اربعین اقتدار شیعه در مقابل دشمنان اسلام را نشان داد/ نوکران آمریکا در لباسی دیگر به فکر بی‌ثباتی و کشتار در منطقه هستند,

حجت‌الاسلام حسین حیدری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین به سمت حرم اباعبدالله که با شعار لبیک یا حسین همراه بود اقتدار شیعه در مقابل دشمنان اسلام را نشان داد اما باید توجه داشته باشیم با حسین ماندن مقطعی نیست و هر لحظه آماده فرمان حضرتش در زنده نگهداشتن اسلام هستیم و شهادت را پذیرا هستیم و با حسین می‌مانیم و اعتقاد داریم با این راه و مسیر می‌توانیم بر زورگویان و مستکبران عالم غلبه کنیم.

,

امام جمعه موقت سیرجان با قدردانی از مردم سیرجان که دیروز بزرگترین پیاده‌روی را با هدف همراهی با زائران پیاده کربلا داشتند، بیان داشت: دشمنان ما طی چهار دهه گذشته با همین حضورها شکست خوردند و نمایش قدرت شیعه و مکتب اسلام هم در حضور و همبستگی مسلمانان است.

,

وی متهم کردن ایران اسلامی توسط آمریکا و عربستان را در بی‌ثبات‌کردن منطقه ناشی از شکست‌های برنامه و توطئه‌هاشان در منطقه عنوان کرد و گفت: بی‌ثبات کردن منطقه در پرورش تروریسم و کشتار مردم و دخالت در امور لبنان است که نخست وزیر کشور لبنان در تلویزیون عربستان استعفای خود را می‌خواند و امروز ملت لبنان و نیروهای مقاومت دشمن خود را شناختند و اوضاع را به نفع ملت خود و منطقه رقم می‌زنند و هرگز مسیر را اشتباه نخواهند رفت و در دام رژیم صهیونیستی نخواهند افتاد که آمریکا و عربستان طراحی کردند.

,

حیدری کشتار مردم یمن را توسط خاندان آل سعود محکوم و اظهار کرد: این کشتار به چه جرمی صورت می‌گیرد چه کسانی از این کشتار حمایت می‌کنند چرا عربستان راه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی مردم یمن بسته است، چرا مجامع بین‌المللی حرکت قابل توجهی برای نجات این مردم ندارند، پس بی‌ثباتی و حقوق بشری که شما داعیه آن را دارید کجا است.

, داعیه,

امام جمعه موقت سیرجان در ادامه خطبه دوم گفت: هرچه زمان می‌گذرد اتحاد عربستان با آمریکا و رژیم صهیونیستی آشکارتر می‌شود و نوکران آمریکا در منطقه در لباسی دیگر به فکر توطئه و بی‌ثباتی و کشتار در منطقه هستند.

,

خطیب جمعه سیرجان با تبریک به شهردار منتخب سیرجان از وی خواست اولویت‌ها در اجرای امور سرلوحه کار خود قرار دهد و در برنامه‌ریزی‌های شهری شتاب بیشتری به امور زیربنایی و عمرانی شهر داشته باشد.

,

امام جمعه کهنوج:اربعین فرصتی برای پیروی از سبک زندگی اسلامی است/عربستان بدنبال بوجود آوردن بحران مدیریتی در لبنان است

, امام جمعه کهنوج:اربعین فرصتی برای پیروی از سبک زندگی اسلامی است/عربستان بدنبال بوجود آوردن بحران مدیریتی در لبنان است, امام جمعه کهنوج:اربعین فرصتی برای پیروی از سبک زندگی اسلامی است/عربستان بدنبال بوجود آوردن بحران مدیریتی در لبنان است,

حجت الا سلام افشارمنش امام جمعه کهنوج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه به تقوای الهی اظهار داشت:حضور ۲۰ میلیونی مردم در راهپیمائی اربعین آن هم به صورت خودجوش و مردمی از اقشار مختلف و بیش از ۶۰ کشور جهان نشان ارادت مردم به امام حسین(ع)است.

,

وی ادامه داد: این شور و اشتیاق و محبت و بذل مال و همت بلند ریشه در اراده خداوند متعال دارد.

,

امام جمعه کهنوج بیان داشت: این راهپیمائی یک قدرت نمائی تمام عیار مسلمانان به ویژه شیعیان در برابر یزیدیان زمان است.

,

وی بیان داشت: اربعین فرصتی برای پیروی از سبک زندگی اسلامی است.

,

افشار منش در ادامه به اتفاقات اخیر عربستان و استعفای سعد حریری درذاین کشور اشاره کرد و افزود: عربستان به عنوان عامل آمریکا در منطقه عمل می کند و با شکست جنگ نیابتی داعش و بی نتیجه ماندن حملات در یمن و از طرفی خنثی شدن طرح کردستان مستقل امروز بدنبال جنجال آفرینی در لبنان است.

,

وی تصریح کرد: عربستان به بهانه ی مبارزه با حزب الله و هم پیمانگی با رژیم غاصب اسرائیل سعد حریری را مجبور به استعفا کردند تا بحران مدیریتی در لبنان بوجود آید.

,

خطیب جمعه کهنوج در ادامه به ۲۴ آبان و هفته کتاب و کتاب خوانی اشاره کرد و بیان داشت: یکی از راههای رشد و پیشرفت جامعه اسلامی به ویژه برای نوجوانان و جوانان مطالعه است و تنها مطالعه کتب درسی کفایت نمی کند بلکه مطالعه کتاب های مفیدی که راه و رسم زندگی را به انسان آموزش می دهند ضروری است.

,

خطیب جمعه شهرستان کهنوج به مناسبت هفته وقف مطالبی در مورد وقف مطرح نمود و توصیه کرد: کسانی که توان دارند امر وقف را انجام دهند وقف نامه محکم و قانونی بنویسند که کسی نتواند دخل و تصرف کند با علماء یا اداره اوقاف مشورت کنند و در امور ضروری وقف کنند.

,

وی در پایان با بیان اینکه کنترل جمعیت فراتر از مشکلات اقتصادی است، گفت: ما نیاز مند افزایش جمعیت هستیم چون نیروی انسانی در هر کشوری منشاء قدرت است و رشد جمعیت سفارش دین و کنترل جمعیت توطئه غرب است و جمعیت زیاد عامل توسعه اقتصادی است فلذا باید از روند پیر شدن جمعیت جلوگیری کنیم ،وقتی نیمی از جمعیت یک کشور سالخورده باشند نیمه جوان جمعیت باید انرژی خود را صرف نگهداری و خدمات رسانی به نیمه سالخورده کنند.

,

امام جمعه هنزاء رابر: استعفای حریری توطئه جدید عربستان بود/انتقاد از  الودگی آب آشامیدنی شهر هنزاء

, امام جمعه هنزاء رابر: استعفای حریری توطئه جدید عربستان بود/انتقاد از  الودگی آب آشامیدنی شهر هنزاء, امام جمعه هنزاء رابر: استعفای حریری توطئه جدید عربستان بود/انتقاد از  الودگی آب آشامیدنی شهر هنزاء,

حجت الاسلام والمسلمین یاور نجم الدینی امام جمعه هنزا در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تفسیر آیه هفتم سوره حجرات گفت: این آیه مومنین را به این نکته رهنمون می سازد که عامل هدایت ورشد آنها تنها خدای سبحان است که ایمان را محبوبشان کرده است و کفر وفسوق وعصیان را از نظرشان انداخته است.
حجت الاسلام والمسلمین نجم الدینی در ادامه این بحث گفت: مومنین نباید از این نکته غفلت کنند که رسول خدا را دارند و ایشان از ناحیه خداوند سبحان مورد تایید است و کسی هم که از طرف خداوند برای رشد وتعالی انسانها همده باید از او اطاعت کنند.
وی در همین راستا افزود: یکی از نکات تفسیری این آیه اطاعت از رهبری است که وجود رهبر الهی برای نبوغ و رشد یک جمعیت واجب است مشروط براینکه مطاع باشد نه مطیع ، یعنی پیروان او فرامین او را تبعیت کنند نه اینکه او را برای اجرای مقاصد و افکار محدود خود تحت فشار قرار دهند.
حجت الاسلام نجم الدینی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت اربعین حسینی گفت: پیاده روی اربعین یک قدرت نمایی تمام عیار مسلمانان بویژه شیعیان در برابر یزیدیان زمان است وامروز بزرگترین و عظیم ترین میتینگ سیاسی و مذهبی در جهان اسلام اربعین حسینی است که رسانه های غربی را بهت زده کرده است و مرکز قدرت تشیع قلمداد شده است.
وی افزود: اربعین حسینی مصداق و زمینه زوال وناکامی دشمنان اسلام است.
امام جمعه هنزاء همچنین با اشاره به استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: سعدحریری نطق استعفای خود را از ریاض مخابره کرد که این استعفا رفتاری کاملا منفعلانه وشکست خورده بود.
وی افزود: پشت پرده های این استعفا مواردی از جمله اعتراض به حاکمیت حزب الله ، ناامن سازی محیط سیاسی لبنان و تعویق انتخابات پارلمانی ومشروعیت بخشیدن به تحریمهای جدید امریکا علیه حزب الله لبنان است و امروز عربستانی ها بخاطر دلایلی سردرگم تر و عصبانی تر از قبل هستند، من جمله موشکهای انصارالله یمن فرودگاه ریاض را درنوردیدند و توطئه استقلال کردستان خنثی و بازی با هوشمندی سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به نفع ایران تمام شد.
وی همچنین با اشاره به سفر اخیرپوتین به تهران گفت: دومین دور از گفتگوهای سه جانبه روسای جمهور ایران، روسیه وآذربایجان در تهران برقرارشد و در دیداری که پوتین با مقام معظم رهبری داشتند مطالب مهمی داشت.
وی ادامه داد: با توجه به موضع گیری های اخیرترامپ علیه ایران وروسیه ضرورت هماهنگی بین مسکو وایران بیش از پیش به چشم می خورد و روسیه با جمعیتی بالغ بر۱۴۴میلیون جمعیت و بازار واقتصاد بزرگ می تواند فرصت خوبی در اختیارایران قراردهد.
وی اظهار داشت: به کوری چشم دشمنان رابطه خوب ایران وروسیه باعث رونق اقتصادی کشور خواهدشد.
وی در بخش آخر سخنانش با اشاره به الودگی اب آشامیدنی شهر هنزاء از فرماندار رابر، استاندار و مدیرعامل اب وفاضلاب استان خواست این مهم را که با سلامت افراد گره خورده در دستور کار قرار دهند.
وی همچنین خواستار نگاه ویژه به زیرساخت های شهر هنزا توسط مسئولین شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

امام جمعه منوجان:پیاده روی اربعین نمادقدرت اسلام است

, امام جمعه منوجان:پیاده روی اربعین نمادقدرت اسلام است, امام جمعه منوجان:پیاده روی اربعین نمادقدرت اسلام است,

امام جمعه موقت منوجان بااشاره به حضوربی سابقه بیش ازبیست میلیون نفرازسراسرعالم درپیاده روی اربعین امسال،اظهارداشت :بدون شک پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین ووسیع ترین حماسه دردنیا محسوب می شودو نمادقدرت اسلام است.
وی افزود: اربعین درنظام جمهوری اسلامی به یک فرهنگ تبدیل شده است گرچه کشورهای غربی ازاین رویدادمهم چیزی به زبان نمی آورند اما مادرطول تاریخ چنین حماسه وحضوری را سراغ نداریم .و این حرکت به نمایش گذاشتن مبنای تمدن مهدوی ولبیک به امام زمان حضرت مهدی(عج) است.واربعین امسال بیش ازگذشته ذهن نخبگان جامعه رابه خودمعطوف کرده است.
حجه الاسلام سالاری از حضورگسترده مردم منوجان درپیاده رویی اربعین به سمت بارگاه امامزاده فضل بن عباس قدردانی کردوبرنامه های امسال رابهترومفیدترازسالهای گذاشته خواند وازفرمانده محترم سپاه وهمه بزرگوارانی که دراین زمینه همکاری داشتند تشکر کرد.

,
,
,

امام جمعه موقت شهرستان منوجان بااشاره به شهادت مرزبانان وحافظان امنیت افزود:باردیگردستهای پلیدی دارند تلاش می کنندکه این امنیت کشورماراموردهدف قراردهند .آمریکای جنایتکار،گروههای تکفیری دررأس آنها عربستان می خواهندامنیت پایداردرکشورماراموردخدشه قراردهند اماهرگزموفق نخواهندشد.عزیزان مرزبان ما درسخت ترین شرایط برای حفظ امنیت کشورتلاش می کنند واین امنیت وآسایش که ماداریم به برکت خون شهداست.و قطعاانتقام خون این عزیزان ازگروه تکفیری گرفته خواهدشد.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه