اخبار داغ

فرماندار میناب:

مخالف برداشت نامتعارف آب از دشت میناب هستیم

مخالف برداشت نامتعارف آب از دشت میناب هستیم
فرماندار ویژه میناب گفت: هیچ خط دیگر انتقال آب از میناب به بندرعباس وجود ندارد و ما با هر گونه برداشت نامتعارف از دشت میناب مخالف هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،ابوذر مهدی نخعی فرماندار ویژه میناب در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان میناب در خصوص میزان فاجعه و خسارات ناشی از بحران آب در میناب اظهار داشت: بحران آب تنها  به میناب مربوط نمی شود، بخشی از مشکلات به علت کمبود نزولات آسمانی است و بخشی نیز ناشی از بی توجهی‌های صورت گرفته در دولت‌های گذشته در زمینه حفر چاه برای مصارف مختلف رخ داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

فرماندار ویژه میناب اقتصاد بومی منطقه و مردم میناب را مبتنی بر کشاورزی و باغات برشمرد و افزود: مطالبه صحیح و به حق مردم در یک سال گذشته موجب شد موضوع آب میناب برای همه مسئولان به عنوان یک دغدغه مطرح شود.

,

وی اظهار داشت: ما بر اساس تعهدی که داریم در قبال آنچه در میناب رخ داده و زندگی مردم را با مشکل مواجهه کرده سعی کردیم با آسیب شناسی‌ انجام شده مسئله بحران دشت میناب نه تنها در مرکز استان بلکه این موضوع را به همت مردم در پهنه کشور مطرح و آن را در گستره ملی پیگیری کنیم.

,

نخعی گفت: در یک سال اخیر اتفاقات خوبی در زمینه تلاش برای رفع بحران آب میناب رخ داده که بخش مهمی از آن به همت مردم و جوانان میناب رقم خورده است که بخشی از آن تامین حق آبه کشارزان از آب سد استقلال بوده است.

,

نخعی بیان کرد: در سال‌های گذشته بیشترین حجم آب داده شده به باغات و کشاورزی از چاه‌های کمک کانال بوده و کشاورزان و باغداران کمتر از آب سد بهره‌مند شده‌اند و تمام سعی و تلاش ها بر این بوده که به سراغ چاه ها نرویم.

,

فرماندار ویژه میناب گفت: هیچ خط دیگر انتقال آب از میناب به بندرعباس وجود ندارد و این لوله‌ها نیز هیچ ارتباطی به انتقال آب از سد استقلال ندارد و مردم هیچ نگرانی در این موضوع نداشته باشند.

,

نخعی با بیان این که آب بندرعباس باید از منبع پایدار و مستقل تامین شود، افزود: با هر گونه برداشت نامتعارف از دشت میناب مخالف هستیم و اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد.

,

وی گفت: نسبت به عملکرد آب و فاضلاب در این زمینه اعتراض داریم چرا که انتظار این است که در اجرای این پروژه تسریع صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه