اخبار داغ

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با دانا:

برای ارتباط با بانک های بزرگ جهانی باید در سیستم بانکی اصلاح ساختاری انجام دهیم/ سوئیفت وصل شده و مشکلی در این خصوص نداریم

برای ارتباط با بانک های بزرگ جهانی باید در سیستم بانکی اصلاح ساختاری انجام دهیم/ سوئیفت وصل شده و مشکلی در این خصوص نداریم
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به موضوع بازگشایی سوئیفت و تعامل بانک های جهانی با بانک های کشورمان اظهارداشت: در حال حاضر سوئیفت هیچ مشکلی ندارد چون سوئیفت یک وسیله ارتباطی است که یک مدت خدمات خود را به ایران از سوی موسسه عامل متوقف کرده بود و در حال حاضر مشکلی در این باره وجود ندارد.
[

پدرام سلطانی، نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع بازگشایی سوئیفت و تعامل بانک های جهانی با بانک های کشورمان اظهارداشت: در حال حاضر سوئیفت هیچ مشکلی ندارد چون سوئیفت یک وسیله ارتباطی است که یک مدت خدمات خود را به ایران از سوی موسسه عامل متوقف کرده بود و در حال حاضر مشکلی در این باره وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: سوئیفت مانند خط تلفنی است که قطع بوده و امروز وصل شده است اما در آن طرف تلفن باید کسی باشد که این تعامل و ارتباط را پیوند دهد که بانک مقابل است و باید روابط کارگزاری خود را با بانک های ایرانی برقرار کند .

,

 

,

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران در خصوص تعداد بانک های جهانی که با بانک های ایرانی تعامل و همکاری دارند گفت: تعداد دقیق این بانک ها را باید از بانک مرکزی سوال کرد ولی بر اساس انچه که اطلاع دارم بیش از 40 بانک جهانی با بانک های ایران تعامل و همکاری دارند و همچنین روابط کارگزاری خود با ایران را از سر گرفته اند.

,

 

,

سلطانی بر همین اساس اضافه کرد: بانک هایی که در حال حاضر با بانک های ایرانی همکاری و تعامل دارند بانک های کوچکی هستند و بانک های کوچک ظرفیت تجاری محدودی نسبت به سایر بانک ها دارند بنابراین ما باید در سیستم بانکی خود اصلاح ساختار انجام دهیم تا بتوانیم با بانک های بزرگ جهانی تعامل و همکاری کنیم.

,

 

,

وی افزود: بانک های بزرگ جهانی در حال حاضر آماده همکاری با بانک هایی که از ریسک بالایی برخوردار هستند نیستند و ما باید در سیستم بانکی خود اصلاحات لازم را انجام دهیم تا بتوانیم با بانک های بزرگ جهان تعامل و کارگزاری های ما شروع به فعالیت کنند.

,

 

,

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران دلیل دیگر عدم همکاری بانک های جهانی با بانک های ایرانی را بدهی معوق بانک های داخلی برشمرد و گفت: یکی از دلایل دیگر عدم همکاری بانک های جهانی با بانک های داخلی ریسک بالای بانک های داخلی و بدهی های معوق بانک ها و مطالبات مشکوک الوصول بانک های داخلی است و بانک های ایرانی خود را با مقررات بازل 3 و FATF هماهنگ نکرده اند.

,

 

,

سلطانی با بیان اینکه تا رفع کامل مشکلات مطرح شده مشکلات سوئیفت برجای خواهد ماند، خاطرنشان کرد: اگر بانک های ایرانی خود را با مقررات بانکی بین المللی مطابق نکنند مشکلات تعامل با بانک های جهانی باقی خواهد ماند و بانک های جهانی نیز تمایلی برای ایجاد همکاری با بانک های ایرانی نخواهند داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه