اخبار داغ

از ساخت منزل مسکونی تا تشکیل 15 کلاس درس تک نفره به حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس

از ساخت منزل مسکونی تا تشکیل 15 کلاس درس تک نفره به حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس
معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش میناب از آغاز ساخت یک باب منزل مسکونی در روستای شهوار برای دانش آموز حادثه دیده واژگونی اتوبوس در میناب خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان فرزانه استان هرمزگان در شهرستان داراب ، حادثه ای که ساعت 3 و 59 دقیقه صبح جمعه 10 شهریورماه اتفاق افتاد و در این حادثه علاوه بر مالک اتوبوس، هفت دانش آموز دختر اهل استان هرمزگان و سرپرست آنها جان خود را از دست دادند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی عضو تشکیلات سازمان دانش آموزی که با هدف شرکت در اردوی ملی فرزانگان راهی شیراز شده بودند به مقصد نرسید و مهرنوش ناصری، مطهره دلاوری، مینا جمشیدی، شیدا امانی، شیوا مبینی، فاطمه صادقی نسب و زهرا زرنگار دانش آموزان بودند که در این حادثه تلخ جان باختند.

,

این حادثه علاوه بر جان باخته ها 34 مصدوم نیز داشت، از دختر دانش آموزی که دچار افسردگی شد تا دانش آموزی که یک پا و یک دست خود را در این حادثه دلخراش در شهر داراب جا گذاشت.

,

در پی انتشار مطالبی پیرامون عدم رسیدگی مسئولان آموزش وپرورش به حادثه دیدگان واژگونی اتوبوس و اینکه مصدومان حادثه فراموش شده اند و توجه و رسیدگی لازم به دانش اموز بخصوص محدثه شب دانش آموزی که دچار قطع عضوشده را ندارند به سراغ یکی از متولیان آموزش و پرورش شهرستان میناب رفتیم.

,

 

, ,

آغاز ساخت یک منزل مسکونی به دانش آموز محدثه شبراه

,

حمید کمالپور،معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب ،در پی انتشار این خبر کذب مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی گفت: .مجموعه مدیریت آموزش وپرورش شهرستان میناب پیگیری وضعیت دانش آموزان و مصدومان این حادثه و ارائه خدمات درمانی شایسته را تکلیف انسانی و وظیفه خلاقی و ارزشی خود دانسته و از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است.

,

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میناب خاطرنشان کرد:در پی اعلام خبر حادثه واژگونی اتوبوس حامل دختران دانش آموز هرمزگانی در داراب از همان ساعات اولیه مدیریت این شهرستان به همراه معاونین و کارکنان بصورت میدانی در محل حادثه حاضر شده اند.

,

این مقام مسئول یادآور شد:  یک دستگاه سوئیت با تجهیزات و امکانات و وسایل اولیه زندگی شامل(اتاق،سرویس بهداشتی،2تخته فرش،تلویزیون،میزتلویزیون و...از محل اعتبارات اداره آموزش وپرورش شهرستان و پیگیری مدیرکل محترم استان هرمزگان برای دانش آموز محدثه شبراه در حال ساخت می باشد.

,

وی افزود:دانش آموزمحدثه شب راه بعد از خدمات درمانی و پزشکی اولیه با تشخیص تیم مجرب پزشکی حاضر در بیمارستان داراب ،جهت ادامه روند درمان فوری به وسیله  بالگرد به بیمارستان فوق تخصصی سوانح شهید رجایی شیراز اعزام شدند.

,

, ,

تشکیل تیمهای سه و چهار نفره برای ادامه روند درمان دانش آموزان حادثه دیده

,

کمالپور اذعان داشت :از زمان پذیرش این دانش آموز و دیگر مصدومان حادثه تاکنون ،  تیمهای سه و چهار نفره شامل یک راننده بهمراه کارشناسان ستادی این مدیریت هر تیم به مدت یک هفته و یک دستگاه وسیله نقلیه سواری جهت برسی وضعیت روند درمان این دانش آموزان در سطح بیمارستان و شهرستان شیرازو ارائه خدمات رفاهی برای همراهان بصورت شبانه روزی مستقر شدند.

,

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش میناب اظهارکرد:با توجه به وضعیت جسمانی و ادامه روند درمان بعد از ترخیص از بیمارستان دانش آموز محدثه شب راه و همراهان در هتل آراد شیراز در میدان اطلسی مستقر بوده که پرستار خصوصی بصورت روزانه جهت تزریقات و پانسمان ،همچنین یک دستگاه ویلچر در اختیار دانش آموز قرارگرفته و راننده شاغل در آموزش وپرورش میناب با یک دستگاه سواری جهت ایاب و ذهاب و همچنین تهیه ملزومات مورد نیاز وپذیرایی بصورت رایگان در اختیار ایشان می باشد.

,

وی ادامه داد : جهت انجام خدمات رفاهی به خانواده و همراهان بیمار فوق در خوابگاه شهید فهمیده سازمان دانش آموزی شیراز بمنظوراسکان شبانه روزی همراه با پذیرایی کامل وسرویس ایاب و ذهاب ،بصورت رایگان به تعداد 76 نفر روزانه ، با وجود 4نفر بیمار اختصاص داده شده است.

,

, ,

وی گفت: مدیر مدیر آموزش وپرورش شهرستان میناب به جهت حساسیت موضوع و ارائه خدمات مطلوب درمانی به مصدومان ،شخصا دو مرتبه در شهرستان داراب پیگیر وضعیت این عزیزان بودند،همچنین 4مرتبه دیدار حضوری در شهر شیراز و بیمارستان شهید رجایی صورت پذیرفته است که مرتبه اول ایشان به همراه معاونین و کارشناسان ستادی به مدت روز در بیمارستان شهید رجایی شیراز مستقر بودند.

,

در مرتبه دوم دیداری به همراه دانش هاشمی پورمدیر کل آموزش وپرورش هرمزگان وجناب آقای  حسین هاشمی تختی نماینده محترم مردم بندر عباس در مجلس شورای اسلامی؛ودیدار حضوری سوم به همراه  میرزا حسن معتمدی فر امام جمعه محترم و مهندس نخعی معاون استاندارفرماندار ویژه شهرستان میناب ؛وآخرین دیدار با حضور سیدمصطفی ذوالقدرنماینده محترم مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفته است.

,

, ,

تشکیل 15 کلاس درس تک نفره برای دانش آموزان مینابی حادثه واژگونی اتوبوس

,

غلامرضا سالاری مدیر آموزش و پرورش میناب نیز خاطر نشان کرد: تا کنون از هیچ همکاری و دلجویی از دانش آموزان مصدوم و حادثه دیده واژگونی اتوبوس دریغ نکرده ایم و همچنان در حال ارائه خدمت رسانی به مصدومان این حادثه و دانش آموز فوق الذکر می باشیم.

,

سالاری تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص دانش آموزان مصدوم، ابلاغ معلمان خواهر جهت تدریس در منازل دانش آموزان مذکور صادر گردید  و جلسات توجیهی با مدیران مدارس، معلمان و اولیاء دانش آموزان نیز برگزار شده است.

,

وی گفت:به این منظور؛ امکانات و تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز از جمله میز و صندلی دبیران، تخته وایت برد، وسایل الکترونیکی و بسته های آموزشی و کتب درسی برای این دانش آموزان تهیه و وسیله نقلیه ویژه ایاب و ذهاب دبیران به منازل دانش آموزان نیز تدارک دیده شده است.

,

مدیر آموزش و پرورش میناب یادآور شد: این دانش آموزان، برابر برنامه هفتگی تنظیم شده از امروز اول مهرماه، همزمان با سایر دانش آموزان، فعالیت آموزشی و پرورشی خود را در اتاق اختصاصی در منزلشان همانند کلاس های درس  مدارس آغاز کرده‌اند.

,

وی تاکید کرد: به منظور نظارت و کنترل بر فرآیند تدریس و چگونگی ارائه خدمات آموزشی به این عزیزان در روز اول مهر از کلاس های تک نفره بازدید به عمل آمده و توصیه‌ها و راهنمایی های لازم به عوامل مجری در شهرستان های مذکور از جمله شهرستان میناب که بیشترین دانش آموز مصدوم را دارد، ارائه گردیده است.

,

در شهرستان میناب ۱۵ کلاس تک نفره، با شرایط مذکور تشکیل شده است و برای برخی دانش آموزان حادثه یدیده سرویس اجاره کرده ایم تا در زمینه تحصیل هیچ مشکلی نداشته باشند.

,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه