اخبار داغ

به دنبال کوتاهی مسئولین بهداشت؛

پخت نذری در محیط کاملا غیربهداشتی در کهک قم+ تصاویر

پخت نذری در محیط کاملا غیربهداشتی در کهک قم+ تصاویر
پخت و توزیع نذرری یکی از آداب و رسوم قدیمی در بین عزاداران حسینی به خصوص ایرانیان می باشد که در بین جهانیان زبانزد خاص و عام است، حال آن که در بی توجهی و خواب آلودگی مسئولین بهداشت در یک اقدام ناپسند پخت نذری برای عزاداران حسینی در محیط کاملا غیربهداشتی یک امام زاده انجام گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان در ایام محرم و صفر به ویژه اربعین در اقصی نقاط کشور و جهان دستجات عزاداری و محافل روضه خوانی بر پا بوده و در این میان پخت و پخش نذری به عشق سیدالشهدا(ع) در میان عزاداران حسینی سنتی قدیمی است که در میان عاشقان اباعبدالله (ع) به خصوص ایرانیان مرسوم می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

اهمیت دادن به سلامت عزاداران حسینی و مسائل بهداشتی در پخت غذای نذری یک امر اساسی است که می طلبد مدیریت کنترلی و پیشگیری به ویژه کنترل عوامل محیطی در راستای حفظ و ارتقای سلامت عزاداران با برنامه ریزی منسجم و مدون داشته باشند.

,

رعایت نکردن موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا، هیئت ها و موکب ها می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‍‍ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد بنابراین اجرای مطلوب دستورالعمل بهداشت محیط در مراسم عزاداری محرم، صفر و اربعین امری ضروری بود.

,

بر اساس دستورالعمل مدیریت بهداشت محیط در برنامه سلامت محرم، اربعین و صفر هرگونه پخت و پز باید در مکان هایی با شرایط بهداشتی صورت می گرفت و همه افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر بوده و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمات نیز از اقدامات ضروری بود که باید انجام می شد.

,

نکته قابل توجه اینجا است که بر طبق دستورالعمل های بهداشتی، باید دقت شود که از نگهداری مواد غذایی پخته شده در دمای محیط به مدت طولانی (حداکثر دو ساعت) خودداری شود و در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت، باید مواد غذایی پخته در زیر 4درجه سانتی گراد یا در بالای 63درجه سانتی گراد (روی شمعک گاز) نگهداری تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر 63درجه نرسد.

,


حال آن که با توجه به دانستن اطلاعات بهداشتی و ضرورت اجرای آن در پخت مواد غذایی و توزیع در بین عزاداران حسینی، در یک اقدام بسیار ناپسند و به دنبال بی توجهی مسئولین بهداشت، متولیان و مسئولان هیئت ها برکت خدا (مواد غذایی) در محیط کاملا غیربهداشتی امام زاده کهک قم بدون توجه به موارد دستورالعمل بهداشت به عنوان نذری پخت شده است.

,
,

با توجه به این که شهر کهک با وجود امام زادگانی که در خود جای داده است در مهمترین مناسبت های سال بیشترین تعداد افراد را به خود جذب می کند، مسئولین استانی و شهر کهک تا چه زمانی قرار است خود را به خواب بزنند و حتی به کوچکترین مشکل در کهک اهمیت ندهند؟! غافل از این که عدم توجه به کوچکترین مشکل روزی تبدیل به اتفاقی غیر قابل جبران خواهد شد.

,
 
 
 
 
 
 
 
 
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,
 
,
, ,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه