اخبار داغ

تاریخی که میسوزد؛بی توجهی به قلعه تاریخی ضرغام کهنوج /تصاویر

تاریخی که میسوزد؛بی توجهی به قلعه تاریخی ضرغام کهنوج /تصاویر
قلعه تاریخی کهنوج به عنوان برگی از شناسنامه کهنوج است که این روزها بر اثر بی‌توجهی مسئولان به ویژه میراث فرهنگی، حال‌روز خوشی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شوباد ،قلعه تاریخی کهنوج در جنوب استان کرمان واقع شده و بر فراز تپه‌ای طبیعی به ارتفاع سی‌ متر بنا شده‌است. در سال‌های اول دهه ۶۰ بخشی از آن به منظور ساخت منبع آب تخریب شده است و در سال‌های اخیر نیز برنامه ویژه‌ای برای مرمت و نگهداری این قلعه تاریخی از سوی سازمان میراث فرهنگی در نظر گرفته نشده‌است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , شوباد ,

قلعه ضرغام  به دلیل عدم رسیدگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در آستانه تخریب قرار دارد.

,

و همچنین در معرض حوادث طبیعی و تاثیرات آب و هوایی هست که این موضوع به روند تخریب و نابودی آن سرعت بخشیده است.

,

قلعه  بسیار زیبایی که خود منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت است  در مقابل دیده همگان در حال نابودی است و اگر به همین منوال پیش برود، ازقلعه تاریخی کهنوج چیزی باقی نخواهد ماند تا نشان از قدمت شهرمان باشد.

,

در نتیجه احیاء و مرمت و بازسازی آن از سویی توجه به فرهنگ و توجه به منابع داخلی و استفاده از داشته هایمان به شمار رفته و هم آثار میراثی از زوال و نابودی نجات می یابد.

,

قلعه تاریخی کهنوج هم اکنون به دلیل گذر زمان و عدم توجه مسئولان میراث فرهنگی در معرض خطر است که این امر علاوه بر از بین رفتن چنین اثر تاریخی مهمی، ساکنان حاشیه خود را تهدید می کند.و  غبار فراموشی، سایه تخریب و فرشایس بر سر آن افکنده شده است.و تنها همت مسئولان و توجه به این بنای تاریخی می تواند،قلعه زیبای رقه را احیاء کنند.

,

آنچه گزارش میدانی حکایت می کند این است که قرار بوده مرمت و بارسازی این بنای تاریخی  صورت گیرد ولی هنوز اقدامی صورت میگیرد.

,

یقیناَ اگر نگاه مسئولان به این اثر ملی ویژه نشود، در آینده‌ای نه‌چندان دور چیزی از آن باقی نخواهد ماند.

,

آیا رها کردن این قلعه تاریخی ضرغام در کهنوج که در آستانه نابودی و در حال تخریب کامل است، جایز است!

,

و سکوت معنادار میراث فرهنگی و اقدام نکردن برای ساخت و تعمیر این قلعه تاریخی است.

,

این قلعه تاریخی  منبع عظیمی از فرهنگ، تمدن، تاریخ و قدمت  کهنوج است  و همچنین در جذب گردشگران نقش بسزای دارد بنابراین مرمت این قلعه یک ضرورت است و انتظار داریم مسئولین در بازسازی این قلعه اقدام کنند.

,

0cc4_88_(1).jpg

, 0cc4_88_(1).jpg,

u2ir_88_(2).jpg

, u2ir_88_(2).jpg,

df17_88_(3).jpg

, df17_88_(3).jpg,

cixe_88_(4).jpg

, cixe_88_(4).jpg,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه