اخبار داغ

کتابخانه جدید پر ؛

جزیره ای جهانی با کتابخانه روستایی !

جزیره ای جهانی با کتابخانه روستایی !
جزیره قشم که دانشجو پذیر ترین نقطه در استان هرمزگان و یک شهر دانشگاهی است از نبود یک کتابخانه در خور شأن رنج می برد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قشم آزاد ، کتابخانه خلیج فارس قشم با اعتباری بالغ بر۲۴ میلیارد ریال، بزرگترین کتابخانه استان هرمزگان محسوب می شود که قرار بود در چهار طبقه به عنوان ناجی سرانه مطالعه در جزیره قشم احداث شود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قشم آزاد,

احداث این کتابخانه در خور شان و بهره برداری از آن با توجه به فعال بودن ۱۰ مرکز دانشگاهی و حضور ۱۴ هزار دانشجو و همچنین شمار زیاد علاقمندان به مطالعه در جزیره قشم یکی از ضروریت ها بود که توسط منطقه آزاد قشم بنا نهاده شد اما دیری نگذشت سازمان منطقه آزاد قشم  بزرگترین کتابخانه استان هرمزگان از چهار طبقه یه دو طبقه و در نهایت به یک طبقه تبدیل کرد .

,

کتابخانه بزرگ خلیج فارس با همت و هزینه سازمان منطقه آزاد قشم تکمیل شد تا دانشجویان دانشگاههای مختلف جزیره قشم و همچنین دانش آموزان و علاقمندان به کتاب از امکانات این پروژه استفاده کنند اما در یک تصمیم عجیب واحدهای این ساختمان به بخش های و معاونت های خود سازمان منطقه آزاد واگذار شد .

,

این در حالی است که حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار مطالعه را درمان بسیاری از درد های جامعه دانست و افزود: امروز در وضعی قرار داریم که رهبر عزیز انقلاب خون دل می خورند و می فرمایند به قلبم فشار می آید وقتی که می بینم سرانه مطالعه در کشور پایین است.

,

وی تصریح کرد: مطالعه ی کتاب، برای همگان یک وظیفه شرعی است و باید با کتاب انس بگیریم و هرکس در منزل، محل کار و در هرکجا که فراغتی پیدا کند چند صفحه کتاب مطالعه کند.

,

امام جمعه شهرستان قشم با تاکید بر لزوم توجه بیشتر همگان به کتاب از جمله خانواده ها، مدارس، اماکن عمومی و ادارات، ایجاد کتابخانه های باز در ادارات، شناورها، اماکن دولتی و عمومی را خواستار شد و اضافه کرد: باید با ایجاد کتاب خانه های باز در این اماکن امکان بهره برداری مطلوب مردم از زمان انتظار را فراهم آورد.

,

حجت الاسلام والمسلمین جوکار اظهار کرد: هر روز در کانال ها و سایت ها گفته می شود “قشم جهانی شد” اما متاسفانه جزیره ای با نام و آوازه جهانی، یک کتابخانه مناسب و درخور شان ندارد.

,

وی ادامه داد: چرا ما نباید یک کتابخانه درخور شان و مناسب داشته باشیم؟ وعده ها کی محقق می شود؟ من تقاضا می کنم از مسئولین محترم و فعلا کسی را مورد خطاب قرار نمی دهم و بصورت عمومی عرض می کنم که باید کتابخانه ای مناسب و درخور شان ایجاد شود.

,

امام جمعه شهرستان قشم تصریح کرد : اینکه دوباره از فردا عده ای بیایند فیلم پر کنند از کتابخانه های مختلف و بگویند ما چندین کتابخانه داریم پذیرفته نیست؛ بله، کتابخانه هایی کوچک در شهر و روستاها هست اما آن کتابخانه ای که درخور شان این جزیره باشد وجود ندارد و ایجاد نشده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین جوکار با بیان اینکه باید همواره در ریلی که هدف گذاری شده است حرکت کرد، ابراز داشت: می بایست کتابخانه ای در خور شان ایجاد شود و در اختیار مردم قرار گیرد و کارها را از مسیر و ریل اصلی خارج نکرد.

,

همه علاقمندان به مطالعه فکر می کردند با راه اندازی و بهره برداری از کتابخانه در حال احداث خلیج فارس می تواند سرانه کمی و کیفی کتابخانه های جزیره را به میزان قابل توجهی افزایش دهد اما این مهم به برای دوستداران کتاب رقم نخورد تا کتابخانه جزیره جهانی در حد یک کتابخانه روستایی باقی بماند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه