اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس :

کودتای خونین در عربستان در راه است/ اسارت سعد حریری در عربستان نا معقول است

کودتای خونین در عربستان در راه است/ اسارت سعد حریری در عربستان نا معقول است
کریمی قدوسی اظهار داشت: به اسارت گرفتن سعد حریری نشان از استیصال عربستان سعودی دارد، یعنی در این شرایط درماندگی دست به رفتاری می زنند که در عرف رایج دیپلماسی دنیا هیچ گونه سابقه ای نداشته است، به قولی برای عربستان کفگیر به ته دیگ خورده و سعودی ها دست به رفتارهای نا معقول می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار انقلاب نیوز اظهار داشت:  کاری که سعودی ها در خصوص سعد حریری انجام دادند در تاریخ دیپلماسی و روابط کشورها تقریبا کم نظیر است، شاید در دوران های گذشته چنین چیزهایی به وقوع  می پیوست که نمایند یک ملتی نزد امپراتوری می رفت و او را به اسارت می گرفتند و یا به قتل می رساندند اما در قرون متمادی و در این عصر حاضر این گونه رفتارهای دیپلماسی بسیار تعجب بر انگیز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

کریمی قدوسی بیان داشت: این مسئله قابل پذیرش نیست که فرستاده یک کشوری به کشور دیگری که روابط خاصی هم با آن فرد مسئول که در اینجا سعد حریری می باشد دارد سفر کند و آنجا وی را وادار به استعفاء کنند و بعد هم او را حبس خانگی کنند تا بحرانی که می خواهند در لبنان به وجود بیاورند به وقوع بپیوندند.
,
,

اوضاع و احوال حاکمان سعودی این روزها آشفته است
,
, اوضاع و احوال حاکمان سعودی این روزها آشفته است,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چرا عربستان سعودی سعد حریری را که فرستاده قانونی یک کشور دیگر در عربستان بود را بازداشت و حبس خانگی کرد؟ گفت: به اسارت گرفتن سعد حریری نشان از استیصال عربستان سعودی دارد، یعنی در این شرایط درماندگی دست به رفتاری می زنند که در عرف رایج دیپلماسی دنیا هیچ گونه سابقه ای نداشته است، به قولی برای عربستان کفگیر به ته دیگ خورده و سعودی ها دست به رفتارهای نا معقول می زنند، اوضاع و احوال حاکمان سعودی این روزها آشفته است که دست به چنین کاری می زنند و فرستاده یک کشور را بازداشت کرده و حبس خانگی می کنند.
,
,

کریمی قدوسی خاطر نشان کرد:  این رفتار های حاکمان عربستان سعودی به این علت است که هزینه هایی حداقل در 25 سال گذشته برای ایجاد بحران در کشورهای اسلامی و در کشورهای همسایه ایران هزینه کرده که تمام اینها با شکست فاجعه بار منجر شده است و نه تنها از قدرت مقاومت چیزی کم نشده است بلکه بر این قدرت چندین برابر افزوده و محور مقاومت بیشتر تقویت شده است.
,
,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: سعودی ها با این اوضاع به وجود آمده راهی ندارند جز اینکه به خواست ملت ها تن بدهند و سر تسلیم به اراده ملت ها فرود بیاروند ، دست از کشتار مردم بی گناه یمن بردارند و از دخالت و حمایت از تروریسم در کشورهای مختلف اسلامی دست بردارند تا شاید بشود گفت دست برداری عربستان از حمایت از تروریسم باعث شود این کشورها روی آرامش ببینند.
,
,

کودتای خونین در عربستان در راه است
,
, کودتای خونین در عربستان در راه است,

وی در پاسخ به این سوال که سعودی ها از "ملک سلمان" به  "محمد بن سلمان" در یک شرایط گذار هستند و مشاهده می شود  این روزها زنجیره ای از اقدامات در حال شکل گیری است  این مسئله چه مقدار در اقدامات اخیر عربستان سعودی از جمله استعفاء و زندانی کردن سعد حریری تاثیر داشته است؟ تصریح کرد: البته اوضاع حاکم در داخل کشور عربستان یک مسئله سنگینی است که به نظر به زودی حکام سعودی توان خودشان را متوجه مسائل داخلی کشور خودشان خواهند کرد زیرا بحرانی بسیار شکننده گریبان آنها را در داخل عربستان گرفته است و  باید گفت کودتای خونینی در عربستان آغاز شده که هنوز روزهای آغازین آن است.
,
,

کریمی قدوسی افزود: طی روزها و ماه های آینده خواهیم دید که چه اتفاقات دهشتناکی در کشور حجاز به وقوع می پیوندند و قبایل عربستان چگونه به خاطر انتقام گیری و گرفتن حق خودشان در مقابل شاهزاده دیکتاتوری مانند محمد بن سلمان قد علم خواهند کرد و اوضاع منطقه خیلی تحت تاثیر حوادث حجاز قرار خواهد گرفت.
,
,

وی اظهار داشت: کاملا مشخص است عربستان در حال انجام  فرافکنی است و بهترین صفت به این کارهایی که عربستان سعودی انجام می دهد همین فرافکنی است در حال حاضر آینده سوریه و لبنان امن ترین کشورها خواهد بود عربستان سعودی هم کانون بحران ها بوده و خواهد بود.
,
,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این مسئله که رفتارهای سعودی ها کمکی به حل بحران عربستان نمی کند بیان داشت: بحران عربستان بسیار عمیق و ریشه ای است که با هیچ عنوانی حل نمی شود و دست زدن به اقداماتی از قبیل زندانی کردن سعد حریری به عنوان نخست وزیر کشور لبنان و مسائل این چنینی که عربستان در حال انجام آن است کاملا  مشخص است که سعودی ها قصد دارند که مسائل داخلی خود را به بیرون معطوف کنند.
,
,

حبس سعد حریری نشان از ضعف عربستان است
,
, حبس سعد حریری نشان از ضعف عربستان است,

کریمی قدوسی در پاسخ به این سوال که برخی تحلیلگران معتقد هستند بازداشت و حبس سعد حریری برای فشار به  حزب الله لبنان است؟ نظر شما چیست؟ اظهار داشت: آن فشارهایی که لازم بوده سعودی ها به حزب الله و جریان مقاومت وارد کنند در اوج آن وارد کردند و ماجرای داعش اوج همین فشار ها بوده و است، مقابله با حزب الله و جریان مقاومت به وسیله داعش و تجهیز تروریست های تکفیری از جمله فشارهای عربستان بوده است که نتوانست موفق شود و محور مقاومت را بشکند.
,
,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: گرفتن و حبس کردن غیر قانونی افرادی مانند سعد حریری اقدامی کاملا از سر درماندگی و استیصال است عربستان دیگری چیزی در آستین ندارند که به میدان بیاورند.
,
,

وی در پایان اظهار داشت: حوادثی مانند حبس سعد حریری مقطعی است و بازدهی برای همان مقطع است و زود گذر است و تمام مهره های رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و آمریکا در منطقه یکی پس از دیگری یا سقوط می کنند یا رسوا می شود .
,
,

انتهای پیام/
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه