اخبار داغ

در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد؛

بازداشت و استعفای «سعد الحریری» سناریوی جدید عربستان در دشمنی با ایران

بازداشت و استعفای «سعد الحریری» سناریوی جدید عربستان در دشمنی با ایران
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بازداشت و استعفای نخست‌وزیر لبنان نشان از توطئه است، گفت: این امر یک سناریوی از پیش تعیین شده برای ایران است، چرا که حمله مستقیم به لبنان توسط عربستان خواه و نخواه پای ایران را هم به وسط ماجرا خواهد کشاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسن رحیمی‌روشن در گفت‌وگو با آوای سیدجمال؛ در  خصوص بازداشت و به اسارت گرفتن «سعدالحریری» نخست وزیر لبنان و خانواده او توسط عربستان، اظهار کرد: اینکه نخست وزیر یک کشور به کشور دیگری برود و استعفا دهد و در موعد مقرر هم به کشورش باز نگردد، مسئله بی‌سابقه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی گفت: ظاهرا" آقای سعدالحریری توسط خود شاه عربستان به صورت اختصاصی  دعوت شده و این در حالی است که او مدت قبل تری از عربستان بازدید داشته است اما وقتی به آنجا رفته مجبور به استعفا شده و بعداز استعفا هم بر اساس برنامه سفر خود باید به لبنان برمی‌گشت که به اسارت گرفته شده است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: بازداشت و استعفای نخست وزیر لبنان نشان از توطئه است و گویا خواب‌هایی را برای این منطقه دیده اند و اینها مراحل اولیه آن است.

,

وی با اشاره به اینکه عربستان در هر دو صحنه عراق و سوریه باخت و به نوعی چون ایران در آن مناطق نفوذ داشت، در واقع از ایران شکست خورده است، افزود: عربستان احساس می‌کند که می‌تواند این امر را در لبنان بخاطر شرایط ویژه ای که دارد، تلافی کند و در واقع با ایجاد یک جنگ داخلی در آنجا زمینه دخالت خود را فراهم کند.

,

رحیمی‌روشن با بیان اینکه عربستان در لبنان نفوذ دارد و از طرفی دیگر ارتباطی پنهانی با رژیم صهیونیست و اسرائیل دارد، گفت: با این ترفندها می‌توان تا حدود زیادی آثار باخت در سوریه و عراق را بر سر حزب الله لبنان تلافی کند.

,

وی به حضور نخست وزیر لبنان در مقابل تلویزیون عربستان اشاره کرد و گفت: این امر در عرف دیپلماتیک صحنه بین المللی اصلا" قابل قبول نیست و چنین چیزی برای اولین بار است که رخ می‌دهد که البته از نگاه عربستان این امر می‌تواند جنگ داخلی در لبنان شکل دهد و هدف آنها هم با ایجاد جنگ داخلی در لبنان فراهم آوردن زمینه دخالت مستقیم است.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه بعید است که عربستان به دنبال رویارویی مستقیم با ایران باشد، چون بحث پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی برای عربستانی‌ها خواهد بود، افزود: ایران در هیچ جنگی پیش قدم نخواهد بود اما هر تحرکی را پاسخ خواهد داد و منطقه را به کام یک آتش سوزانی فرو خواهد برد.

,

وی افزود: بعید می‌دانم که حتی غربی‌ها هم این اجازه را به سعودی‌ها بدهند که این نوع حماقت را کنند و با ایرانی ها درگیر شوند اما طبیعی است که حمله مستقیم به لبنان توسط عربستان خواه و نخواه پای ایران را هم به وسط ماجرا خواهد کشید چرا که این سناریو از قبل برای ایران طراحی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه