اخبار داغ

به بهانه ی هفته کتاب و کتابخوانی؛

عدم توازن توسعه فرهنگی در شمال و جنوب استان کرمان/زهکلوت شهر بدون کتابخانه

عدم توازن توسعه فرهنگی در شمال و جنوب استان کرمان/زهکلوت شهر بدون کتابخانه
با توجه به اینکه کتاب، مایه آرامش روحی انسان و کتابخانه‌،گلستان پرطراوت صاحبان معرفت است اما مردم زهکلوت در جنوب کرمان از داشتن کتابخانه عمومی محروم می باشند این در حالی است که در یکی از شهرهای شمالی این استان 21کتابخانه وجود دارد و این عدم توازن توسعه فرهنگی موجب رنجش خاطر مسوولان امر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، از گذشته دور کتاب به عنوان یکی از ابزارهای آموزشی مورد توجه بوده است و اولیای دین نیز به پدید‌آوردن آثار علمی و فرهنگ مکتوب توصیه‌های مهمی داشته‌اند. امروزه نیز حاصل از تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت بوسیله کتاب در دسترس همگان قرارمی‌گیرد و کتابخانه‌،گلستان پرطراوت صاحبان معرفت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

بی گمان، هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ چرا که کتاب، مایه آرامش روحی انسان است. کتاب همدمی است که اندوه را می زداید و مطالعه کننده را از تنهایی در می آورد و به او حکمت های جان پرور می آموزد.

,

در واقع وقتی جهل و بی خبری، جامعه ای را از پای درآورد، یا شبهه ها ذهن جوانان را فلج کند، بدون شک یکی از مهم ترین کارهایی که می تواند آفت جهل را بزداید، مطالعه است و آنچه می تواند شبهه های ذهنی را دفع کند و ایمان و اطمینان را به قلب ها باز آورد، کتاب خوانی است. گرفتاران در چنبره پرسش ها و محاصره شدگان در میان انبوه شبهه ها، می توانند برای استمداد فکری به کتابخانه مراجعه کنند و از آن جا نیرو گیرند و به جنگ شبهه ها بروند و پاسخی در برابر القائات و شبهه افکنی های دیگران بیابند.

,

بخش و شهر زهکلوت که دارای دانش آموزان و دانشجویان زیادی است یکی از معدود شهر های استان کرمان و کشور می باشد که مردم آن از داشتن کتابخانه عمومی محروم می باشند.

,

به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما باید کاری کنیم که کتاب به راحتی در دسترس عموم مردم و خانواده ها باشد و لذا در این خصوص مسوولان باید موانع را برداشته و نسبت به ایجاد کتابخانه و فرهنگ کتابخوانی در بین مردم تلاش نمایند.

,

عدم توازن توسعه فرهنگی در شمال و جنوب استان کرمان

,

عدم توازن توسعه فرهنگی در شمال و جنوب استان از زبان مدیر کل ارشاد جنوب که زمانی خود مدیر ارشاد یکی از شهرستان های شمالی هم بوده است.
اسحاقی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طی یاداشتی در روزنامه کاغذ وطن نوشت: در حالی که در تمام شهرستان های جنوب کرمان فقط 15 باب کتابخانه وجود دارد، اما فقط در یک شهرستان شمالی استان 21 کتابخانه وجود دارد.

,
,

ساخت کتابخانه زهکلوت در آینده ای نزدیک

,

حجت الاسلام علی اکبری رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان رودبار جنوب در نشست ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان رودبار جنوب از ساخت ساختمان کتابخانه ای عمومی در مرکز شهرستان  خبرداد و گفت: بودجه ساخت کتابخانه در زهکلوت به تصویب رسیده است و ان شاء الله در آینده ای نزدیک شاهد ساخت کتابخانه در این شهر خواهیم بود.

,

برگزاری نمایشگاه کتاب در رودبار جنوب

,

اکبری از برگزاری نمایشگاه کتاب در رودبار جنوب خبر داد و افزود:امسال نمایشگاه کتاب در این شهرستان باشکوه تر از گذشته برگزار می شود.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودبار جنوب اظهار کرد:مطالعه علاوه بر اینکه بر فرهنگ عمومی تاثیر مثبت می گذارد زمینه ساز خلاقیت کودکان و نوجوانان نیز می شود.

,

زهکلوت در 65کیلومتری مرکز شهرستان رودبارجنوب در جنوب کرمان قرار دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه