اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

استعفای سعد الحریری نتیجه گروگان گیری سیاسی آل سعود/رژیم تروریست پرور عربستان به دنبال مقاصد خود در منطقه است

استعفای سعد الحریری نتیجه گروگان گیری سیاسی آل سعود/رژیم تروریست پرور عربستان به دنبال مقاصد خود در منطقه است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم گفت: سعد الحریری از بدو ورود در حبس خانگی قرار گرفت و این مسئله یک گروگان گیری بسیار کثیفی است که امروز سعودی ها انجام می دهند که در دنیا سابقه نداشته است که فردی از یک کشور به کشور دیگر برود و در آنجا به گروگان گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با آرمان کرمان ؛ در خصوص استعفای سعد الحریری با تأکید بر اینکه بعد از یک دوره بی ثباتی در سطح منطقه هم اکنون باید در مقابل توطئه هایی که کشورهای مختلف و بازیگرهایی که به نوعی وابستگی به غرب دارند،سناریویی داشته باشیم که ثبات منطقه بهم نریزد، اظهار کرد: پس از فتنه هایی که داعش بر پا کرد و جنایت هایی که در بین مسلمانان به وجود آورد و همچنین پس از  اتفاق کردستان عراق که به دست عربستان و رژیم صهیونیستی کلید خورد، امروز نوبت به لبنان رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آرمان کرمان,  آرمان کرمان,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم افزود:لبنان شاید از هر جهت آمادگی بیشتری را به منظور نا آرام کردن محیط داخلی اش داشت و همچنین دارای ظرفیت و توانمندی ویژه ای در مقابل با تهدیدات رژیم صهیونیستی دارد بر همین اساس می خواهند جو آن را نا آرام کنند و اجازه ندهند که ثبات در منطقه پایدار بماند.

,

جوکار با اشاره به اینکه به منظور نا آرامی منطقه اولین کلید کار را با استعفای سعدالحریری زدند، تصریح کرد:با توجه به مسائلی که از قبل وجود داشت، گمان این نمیرفت که چنین اتفاقی بیافتد و با توجه به اینکه سعد الحریری مواضع خوبی داشت که می توانست شرایط مناسبی را برای اینده لبنان رقم بزند که در این راستا رژم آل سعود با توجه به عدم پیشرفت اقداماتش در صدد بر آمد تا با همکاری رژیم صهیونیستی این اقدام را انجام دهند که می توان گفت  این کار  قطعاً با همراهی دولت آمریکا انجام شده است.

,

وی با اشاره به مسئله کردستان عراق ابراز کرد: بارزانی در این رابطه گلایمند بود که به آمریکا نمی توان اعتماد کرد، در خصوص موضوع سعد الحریری نیز با وجود اینکه وعده حمایت را داده بودند اما شاهد ان بودیم که در  این بخش هم آمریکایی ها نقش داشتند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی گفت:استعفای اجباری سعدالحریری با روند مناسبی در لبنان انجام نشد به همین دلیل وی را به محیط جغرافیایی خودشان فراخوان کردند تا شاید در آن محیط بیشتر بتواند وی را تحت فشار قرار و شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند.

,

جوکار با اشاره به مطالب فوق عنوان کرد:سعد الحریری از بدو ورود در حبس خانگی قرار گرفت و این مسئله یک گروگان گیری بسیار کثیفی است که امروز سعودی ها انجام می دهند که در دنیا سابقه نداشته است که فردی از یک کشور به کشور دیگر برود و در آنجا به گروگان گرفته شود.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس نهم افزود:  وی را در فضا بسته ای تحت فشار قرار دادند و  استعفا نامه ای توسط وی  قرائت شد و پس از آن هم هیچ گونه ارتباطی با دیپلمات ها،رسانه ها و سران لبنان ندارد؛اقدام آل سعود یک گروگان گیری سیاسی محسوب می شود که نشان از خیره سری مقامات و سران عربستان است که تا این حد می توانند اقدامات ضد حقوق بین الملل را انجام دهند.

,

جوکار با اشاره به سخنان سید حسن نصرالله اظهار کرد: مسئله استعفای سعد الحریری پروژه ای بوده است که در ادامه آن رژیم صهیونیستی بر آن است که در لبنان عملیات داشته باشد و با یک تیر دو نشان بزند که هم تضعیف جبهه مقاومت بشود و هم اینکه اهداف مشترکی که آل سعود و رژیم صهیونیستی در نظر دارند به آن دست پیدا کنند.

,

اوی افزود:این هم را بعید می دانم که با توجه به موقیعت رژیم صهیونیستی دست به چنین اقدامی بزند چرا که حزب الله  قوی تر از همیشه در عرصه لبنان است و در لبنان وفاق ملی در رابطه با مقابله با رژیم صهیونیستی وجود دارد و چنین اتفاقی قطعا نمی تواند بیافتد،گرچه که عربستان محرک باشد و منابع آن هم برای رژیم صهیونیستی تأمین کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان با بیان اینکه روحیه جنگ طلبی آل سعود اجازه نمیدهد که در منطقه ثبات وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: این دولت هر روز  اقدامات خرابکارانه ای انجام می دهند و همچنین این رژیم ، رژیمی تروریست پرور است که دائما به دنبال ایجاد تغییر در  منطقه برای رسیدن به مقاصد خودشان هستند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه