اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد خبر داد:

کشت نشایی پنبه در دو هکتار از اراضی پنبه اشتهارد

کشت نشایی پنبه در دو هکتار از اراضی پنبه اشتهارد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد گفت: کشت نشایی پنبه در دو هکتار از اراضی پنبه اشتهارد انجام شده است و اواخر آبان و اوایل آذر ماه با بهترین عملکرد شاهد برداشت محصول پنبه خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا میرزایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد در گفتگو با خبرنگار تات خبر بیان داشت: کشت نشایی پنبه در دو هکتار از اراضی پنبه اشتهارد انجام شده است و اواخر آبان و اوایل آذر ماه با بهترین عملکرد شاهد برداشت محصول پنبه خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

وی با اشاره به کشت ۱۵۰هکتاری پنبه غیر نشایی در شهرستان، اظهار داشت: از جمله مزیت های کشت نشایی کنترل علف هرز، کنترل بیماری، ثمر دهی زود هنگام، مبارزه با افات، مقاومت در برابر بیماری ها است که باعث می شود زودتر به محصول برسیم.میرزایی با بیان این مطلب که شهرستان اشتهارد دارای ۴۵۰۰ هکتار زمین زراعی و حدود ۵۵۰ هکتار هم باغی است، ادامه داد: سیستم نوین آبیاری تحت فشار حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ هکتار پرونده سازی شده و حدود ۵۰۰ هکتار انجام شده و مابقی هم با پیگیری های کشاورزان در حال انجام است.

,

وی اعلام کرد: اگر اراضی کشاورزان مشکل حقوقی نداشته باشد میزان اعتبار آبیاری تحت فشار در کشور بسیار زیاد است و هرچه اعتبار بخواهند بعد از ایجاد تعهد، پرداخت می شود حتی به گونه ای که اگر تمام اراضی را هم بخواهند تجهیز کنیم، انجام می دهیم.میرزایی تصریح کرد: بیش از ۲۵۰۰ خانوار در شهرستان مشغول به کشاورزی و دامپروری هستند و محصولات شاخص شهرستان گندم، جو، کلزا، صیفی(خربزه و …) و پسته می باشد.

,

وی با گلایه از کشاورزان به دلیل استقبال کم از اعبارات تخصیصی داده شده به شهرستان، افزود: اقدامات حمایتی انجام شده برای کشاورزان اشتهاردی شامل نهاده تولیدی، تسهیلات برای مکانیزاسیون، ابیاری تحت فشار و بهینه یاب بدون محدودیت اعتبار می باشد.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اشتهارد با اشاره به اینکه تولیدات گوشت و مرغ شهرستان به استان ارسال می شود، ادامه داد: حدود ۷۰۰ دام سنگین و حدود ۵۰۰ راس دام های کوچک داریم و حدود ۸۵ مرغداری گوشتی و تخم گذار داریم، با نهادهای حمایتی (بسیج، کمیته امداد و بهزیستی) برای حمایت بخش کشاورزی همکاری بسیار خوبی داریم.

,

وی با اعلام این خبر که در سال جاری حدود ۵۰ مورد تخریب صورت گرفته است، در پایان خواستار شد: مردم برای ساخت و ساز ها (در عرصه های کشاورزی) مجوز های لازم را اخذ کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه