اخبار داغ

رئیس جهادکشاورزی ایجرود:

برداشت 817 تن حبوبات در ایجرود

برداشت 817 تن حبوبات در ایجرود
رئیس جهادکشاورزی ایجرود با بیان اینکه 817 تن انواع حبوبات در شهرستان برداشت شده است، گفت: با استفاده از روش کشت انتظاری در 80 هکتار از اراضی کشاورزی ایجرود نخود کشت خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر بازرگان « رئیس جهاد کشاورزی ایجرود» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه در سال جاری زراعی 90سطح زیر کشت حبوبات در ایجرود متعلق به دو نوع محصول نخود و عدس است، اظهار داشت: حبوبات یکی از منابع مهم پروتئین گیاهی است که در اکثر کشور ها بخصوص اقشار کم درآمد جامعه مورد استفاده قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره بر اینکه 95 درصد زیر کشت حبوبات را نخود تشکیل می دهد و مابقی لوبیا و عدس هستند، عنوان کرد: کاشت عدس 400 کیلو در هکتار و نخود 450کیلو در هکتار بوده است.

,

بازرگان مدیریت ضعیف عملیاتی زراعی،  شامل آماده سازی زمین، میزان بذری که در هکتار قرار می گیرد، زمان کشت، روش کشت و عدم مبارزه با علف های هرز را از عوامل کاهش برداشت حبوبات برشمرد و گفت: سطح زیر کشت حبوبات در ایجرود  800 هکتار نخود دیمی، 700 هکتار عدس آبی و 70 هکتار لوبیا بوده است.

,

رئیس جهاد کشاورزی گفت: هشتصدو هفده تن حبوبات از محصولات گوناگون حبوبات در ایجرود برداشت شده است.

,

 

,

*ایجرود کانون تولید لوبیای بذری در زنجان است

,

بازرگان با بیان اینکه برای پایداری در تولید گندم باید در اراضی کشاورزی محصولاتی همچون حبوبات نیز کشت شود، افزود: یکی از مقوله‌هایی که می‌تواند به بحث پایداری گندم و خاک کمک کند کشت حبوبات است چرا که کشت حبوبات مواد آلی موجود را در خاک را تقویت می کند و کارایی منابع خاکی را بالا می‌برد.

,

وی توسعه حبوبات را یکی از خصوصیات اکولوژیکی کشور دانست و گفت: در گذشته میزان تولید و توسعه حبوبات در کشور بیشتر از زمان کنونی بوده است و در این شهرستان برای سالهای آتی برنامه‌ریزی می‌شود تا سطح زیر کشت حبوبات با توجه به اقتصادی بودن محصول به طور گسترده افزایش یابد.

,

بازرگان ادامه داد: در سال های اخیر روش های کاشت نخود و عدس به دو صورت انجام می شود کشت بهاره و انتظاری که در سال جاری با کشت انتظاری 15 هکتار عدس و 80 هکتار نخود کشت خواهد شد.وی با اشاره بر اینکه کشت انتظاری در پایان آذر انجام  می شود تا سرما از جوان زنی محصول جلوگیری کند، تصریح کرد: شهرستان ایجرود یکی از کانون های تولید لوبیای بذری در استان است.

,

بازرگان با بیان اینکه از آبیاری میکرو یا همان کشت با نوار طیف در اراضی ایجرود برای آبیاری محصولات کشاورزی استفاده می شود، گفت: در سال گذشته هزارو صد تن انواع حبوبات در شهرستان برداشت شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه