اخبار داغ

نتیجه پیگیری مشکلات روستای کردی:

جنگ آب به زودی در روستای “کردی” پایان می پذیرد/قول مسئولان برای حل مشکل آب روستای کردی+تصاویر

جنگ آب به زودی در روستای “کردی” پایان می پذیرد/قول مسئولان برای حل مشکل آب روستای کردی+تصاویر
بحران آب موجود در روستاهای کشور از مرز بحران گذشته و به نهایت حد خود یعنی نابودی تمامی زیرساخت های کشاورزی و زیرساخت های حیاتی روستا بخصوص تامین آب شرب رسیده است و پیش بینی می شود که در آینده ای نه چندان دور عدم تامین آب شرب روستاها موجب تخلیه این روستاها شده و مسایل امنیتی و آسیب های اجتماعی به همراه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، جنگ آب مدتی است که به طور جدی در روستاهای استان زنجان شروع شده است و این جنگ دامان همه مردم را بزودی خواهد گرفت اما این جنگ ابتدا قشر ضعیف و نیازمند جامعه را که در روستاها زندگی می کنند را نشانه گرفته است و روستاییان حاضر در مناطق کم برخوردار حتی برای مصارف ضروری خود نیز آب کافی را پیدا نمی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان,

روستای “کرَدی” از روستاهای کم برخوردار شهرستان ماهنشان به شمار می رود که روستاییان در صفوف طولانی در مرکز روستا در انتظار پر کردن ظروف خود برای تامین آب شرب روزانه خود هستند و صرف زمان طولانی برای تامین آب موجب بروز ناراحتی بین روستاییان شده و گاهی هم به دعواهای لفظی منجر می شود .

,

کمبود آب موجود در روستا موجب بروز مشکلات بهداشتی برا دانش آموزان روستا شده است و هم اینک سرویس های بهداشتی مدرسه این روستا به همه چیز شباهت دارد جز اینکه سرویس بهداشتی باشد و این سبب بروز بیماری های عفونی و پوستی در بین دانش آموزان شده است .

,

تامین آب شرب این روستا کار چندان سختی نیست و با ورود مسئولین ذی ربط مشکل آب روستا از منابع آبی خود این روستا که با یکی از روستاهای همجوار مشترک است قابل حل و فصل خواهد بود و تنها نیز به همت جدی مسئولین دارد و از طرفی هم خود روستاییان حاضر به مشارکت مالی و فیزیکی در اجرای پروژه تامین و انتقال آب به روستا هستند .

,

پس از درج خبری مبنی بر جنگ مردم روستای کردی بر سر تامین آب شرب مسئولان و مطالبه گری های صورت گرفته مسئولان اداره آبفار در اولین فرصت منبع آبی را به روستا ارسال کردند تا به طور موقت این مشکل حل شود و با مراجعه مسئولان اداره آب به این روستا در روزهای گذشته و تشکیل جلسات مختلف در راستای حل مشکل آب این روستا انتظار می رود این مشکل به زودی حل شود .

,

اما انتظار می رود برای جلوگیری از مهاجرت اهالی  این روستا به حاشیه های شهر ها و تخلیه روستا از مردم سریعا نسبت به حل مشکل این روستا اقدام شود .

,

هم چنین مشاهدات میدانی از محل سرویس های بهداشتی دانش آموزان این روستا دل هر شخصی را به درد می آورد که آیا این جا محلی مخروبه است یا سرویس بهداشتی دانش آموزان روستای کردی ؟

,

*نتیجه پیگیری مشکلات روستای کردی 

,

*بازدید فرماندار ماه نشان و مسئولین استانی آبفار روستایی از وضعیت آب شرب روستای کردی

,

نوری فرماندار شهرستان ماه نشان به همراه رسولی بخشدار مرکزی و رؤسای ادارات آبفار و امور آب شهرستان و استانی بعد از پیگیری های متعدد در سایت شمیم ماهنشان و کانال تلگرامی اخبار ماهنشان، با حضور در روستای کردی ضمن دیدار با اهالی محترم و بررسی مسائل و مشکلات آب شرب این روستا ، به مسئولین ذیربط تأکید کرد تا در اسرع وقت با امکان سنجی ، انجام مطالعات فنی و مهندسی و همچنین شناسایی تمامی محل هایی که می تواند منجر به تأمین آب شرب پایدار برای اهالی شود ، که اقدام و گزارش مربوطه را برای اقدامات بعدی به فرمانداری ارائه دهند.

,

وی سپس با بازدید از محل پیشنهادی اهالی برای تأمین آب شرب از روستای قاضی کندی و مخزن آب شرب روستای کردی به استماع گزارش مدیر آبفار شهرستان در رابطه با میزان تولید و توزیع آب شرب روزانه در این روستا که حاکی از تولید ۳۰ متر مکعب در روز داشت ، با اشاره به شرایط خشکسالی حاکم بر منطقه و فقدان تأمین آب شرب جایگزین در محدوده این روستا ، صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف توسط اهالی محترم ؛ دستور دادند آبفار شهرستان با اصلاح و اقدامات فنی در شبکه توزیع و افزایش دو برابری آبرسانی سیار به روستا (ده هزار لیتر در روز) نسبت به مدیریت مصرف و تأمین کسری آب شرب روستای مذکور اقدام کنند .
شواری اسلامی و اهالی محترم این روستا نیز ضمن قدردانی و تشکر از حضور فرماندار محترم و هیأت همراه در این روستا و با اذعان به موقعیت خاص جغرافیایی این روستا و وقوع خشکسالی های اخیر که منجر به کمبود آب شرب شده درخواست های خود را مطرح و درخواست رسیدگی کردند .
لازم به ذکر است طی سال گذشته برای حل این مشکل ، با صرف هزینه ای بیش از دویست و پنجاه میلیون ریال از اعتبارات آبفار شهرستان و دهیاری ، نسبت به بهسازی دو رشته قنات و یک دهنه چشمه اقدام و از ظرفیت اساتید دانشگاه ها برای شناسایی منابع تأمین پایدار آب شرب استفاده شده است.

,
,
,

لازم به ذکر است که مشکلات این روستا از طریق کانال تلگرامی به صورت مداوم پیگیری می شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه