اخبار داغ

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی:

افزایش پرونده‌های طلاق و کاهش ازدواج در کشور بسیار نگران‌کننده است/قضات بدانند که مردم اشتباهات آنان را پای نظام می نویسند

افزایش پرونده‌های طلاق و کاهش ازدواج در کشور بسیار نگران‌کننده است/قضات بدانند که مردم اشتباهات آنان را پای نظام می نویسند
حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی گفت:وجود چندین میلیون پرونده قضایی، افزایش رو به رشد پرونده‌های طلاق و کاهش میزان ازدواج ثبت شده در کشور، بسیار نگران‌کننده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛ حجت‌الاسلام  و المسلمین ناصر رفیعی صبح امروز در نشست بصیرت‌ دینی در محل دادگستری استان  کرمان با تأکید بر اینکه مراسم های  عزاداری و جلسات دینی  برای کاهش جرم در کشور موثر است، گفت:وجود چندین میلیون پرونده قضایی، افزایش رو به رشد پرونده‌های طلاق و کاهش میزان ازدواج ثبت شده در کشور، بسیار نگران‌کننده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان, شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حجم بالای تبلیغات دشمن تصریح کرد: با این هجمه وسیع کشور باید  به سمت نابودی می‌رفت در حالی که جلسات دینی برنامه‌های دشمن را به‌هم ریخته و تا حدود بسیار زیادی جلوی‌ آن‌ را گرفته است.

,

وی با بیان اینکه  بیش از ۵ هزار جلد کتاب علیه شیعه، شبکه‌های متعدد ماهواره‌ای و فضای مبتذل مجازی می‌تواند هر جامعه‌ای را از هم بپاشاند، اما معتقدم که این میزان بزرگی نیست؛ گفت:پیامبر اکرم (ص) به تنهایی تغییر جامعه‌ای را در دست گرفت که بدترین منطقه جغرافیایی، بدترین دین و بدترین آیین را در اختیار داشتند اما ۲۳ سال بعد، تغییر و تحولات گسترده‌ای را در پی داشت.

,

حجت‌الاسلام  و المسلمین رفیعی با اشاره به آیه ۱۵۷ سوره اعراف عنوان کرد: این آیه یکی از بی‌نظیرترین آیات قرآن کریم است که در میان آن ۱۴ نکته وجود دارد، ۱۰ ویژگی پیامبر را ذکر کرده و چهار وظیفه مردم را در مقابل آن بیان داشته است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه  با بیان اینکه اخلاص، عدالت، اعتدال و میانه‌روی و عفو و بخشش از رمزهای ۹ گانه موفقیت پیامبر گرامی اسلام هستند، ادامه داد: همه کارهای خود را با اخلاص انجام دهید چراکه هر کاری که برای خداوند انجام شود، باقی خواهد ماند.

,

وی در ادامه تصریح کرد: عدالت دو نوع است و هر جایی ممکن است معنای متفاوتی را داشته باشد اما باید بدانیم که عدالت تنها قضاوت نیست و این می‌تواند در گفتار و حوزه‌های اجتماعی نیز نمود پیدا کند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد:روش مومن میانه‌روی است و فرهنگ خدا هم همین است اما نباید از آن سوء استفاده کرد، نگرانم که با پایان داعش نوعی تندروی جهان اسلام را فرا بگیرد که مبلغان دینی به آن توجه زیادی داشته باشند.

,

رفیعی با تأکید بر بخشش و عفو گفت:البته این به آن معنی نیست که موجبات تشویق متجاوز را فراهم کند و موجب فتنه در نظام اسلامی شود، مصادیق عفو مشخص است و باید آن طور پیش رفت.

,

این کارشناس مسائل مذهبی در پایان خاطر نشان کرد:  قضات دستگاه قضایی در کار خود دقت بسیار زیادی داشته باشید چراکه مردم اشتباهات شما را پای نظام اسلامی می‌نویسند و موفقیت شما نیز مردم را با انقلاب و نظام پیوند می‌دهد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه