اخبار داغ

برنامه های فرهنگی زنجان در یکشنبه ها؛

گردهمایی علاقه مندان کتاب،تئاتر و فیلم در یکشنبه های زنجان

گردهمایی علاقه مندان کتاب،تئاتر و فیلم در یکشنبه های زنجان
مطابق هفته های گذشته گردهمایی علاقه مندان به نقد کتاب، تئاتر و اکران فیلم های کوتاه امروز در زنجان برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا،برنامه "هر هفته یک کتاب" انجمن ادبی اشراق زنجان، یکشنبه این هفته به نقد کتاب "تنهایی پرهیاهو" می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

علی‌اصغر اوجاقلو، دبیر انجمن اشراق زنجان با اشاره به مشخصات این کتاب گفت: نویسنده کتاب "بهومیل هرابال" بوده که امروز یکشنبه، ٢١ آبان‌ماه، توسط اعضای انجمن و علاقه‌مندان به بوته نقد سپرده می‌شود.

,

گفتنی است،"تنهایی پرهیاهو" به عنوان معروف‌ترین اثر بهومیل هرابال شناخته می‌شود. هرابال از مشهورترین نویسندگان قرن بیستم چک است که در رشته حقوق تحصیل کرد اما هیچ‌گاه در این رشته فعالیت نکرد بلکه به شغل‌های مختلفی مانند خرده‌فروشی، کار در کارخانه و… اشتغال داشت و این تنوع شغلی موجب رویکرد فراواقع‌گرایی او در آثارش شد.

,

هرابال همچنین مدت زمانی را در کارخانه پرس با کاغذهای باطله سر و کار داشته است و این تجربه بستر نوشتن کتاب تنهایی پرهیاهو را برای او مهیا کرد.

,

کتاب تنهایی پرهیاهو در مورد عشق به کتاب و فناناپذیری کلمات مکتوب است. هرابال این کتاب را در دوره حکومت کمونیستی چکسلواکی سابق نوشته است و بنابراین می‌توان تنهایی پرهیاهو را استعاره‌ای از سرکوب فرهنگی چک در آن دوره دانست.

,

, ,

 البته این کتاب چیزی بیش از موضوع سرکوب را به تصویر می‌‌کشد. اینکه با وجود تمام زشتی‌های دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم؛ چگونه و کجا می‌توان زیبایی را یافت.

,

اجاقلو با اشاره به برنامه هر یکشنبه این انجمن در نقد کتاب، ادامه داد: برنامه نقد کتاب هر هفته از ساعت ٥ تا ٧ عصر در طبقه دوم فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان، کلاس کارگاه شعر برگزار شده و شرکت برای عموم آزاد است. یکشنبه هفته آینده نیز به دلیل تقارن روز شهادت امام رضا(ع) با یکشنبه، برنامه نقد کتاب برگزار نمی‌شود.

,

پیش از این دو کتاب "هویت" نوشته میلان کوندرا در تاریخ ٧ آبان و "گروه محکومین" نوشته فرانتس کافکا در تاریخ ١٤ آبان مورد نقد و بررسی دوستداران کتاب قرار گرفته بود.

,

 

,

, ,

*یکشنبه های تئاتر در زنجان

, *یکشنبه های تئاتر در زنجان,

یکشنبه‌های تئاتر زنجان در دومین برنامه سری جدید خود، فیلم نمایش "آنتیگونه" را برای علاقه‌مندان به تئاتر پخش می‌کند.

,

حسین نجفی، رئیس انجمن نمایش استان زنجان با اعلام این خبر گفت: کارگردانی این تئاتر بر عهده همایون غنی‌زاده بوده و محصول مشترک ایران و روسیه محسوب می‌شود.

,

 وی در مورد مشخصات این تئاتر اظهار داشت: مدت زمان پخش فیلم این تئاتر ٨٠ دقیقه بوده که عصر امروز، ٢١ آبان‌ماه برای هنرمندان تئاتر زنجان، هنرجویان تئاتر و دوستداران این هنر پخش خواهد شد.

,

وی محل برگزاری برنامه یکشنبه‌های تئاتر را فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان عنوان کرده و ادامه داد: پلاتو شماره یک فرهنگسرا میزبان این برنامه فرهنگی- هنری خواهد بود.

,

نجفی تاکید کرد: برنامه یکشنبه‌های تئاتر در استان زنجان به همت انجمن نمایش استان، یکشنبه هرهفته ساعت ٦ عصر برگزار شده و در آن نمایش فیلم تئاتر، اجراهای کارگاهی و نمایشنامه‌خوانی اجرا می‌شود.

,

به گفته وی، برنامه یکشنبه‌های تئاتر زنجان به همت عرفان سهامی، علی‌ رضایی‌راد، لیلا حسینی، امیر فولادساز و متین شفیعی دایر شده است.

,

گفتنی است یکشنبه هفته گذشته، با برگزاری برنامه "نوستالژی تئاتر زنجان" سری دوم این برنامه‌ها از سر گرفته شد.

,

, ,

 

,

*پاتوق فیلم امروز در زنجان

, *پاتوق فیلم امروز در زنجان,

پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان زنجان برای یکشنبه این هفته با پنج فیلم کوتاه به استقبال علاقه‌مندان به فیلمسازی می‌رود.

,

لیلا بیگلی، سرپرست انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان با اعلام اسامی این فیلم‌ها گفت: فلیم‌های "نیمه شب" ساخته حسین نمازی، "لکه" ساخته کردکوکل، "نقاب" ساخته خالد گویلیان، "صراحی" نوشته سعید نجاتی و "پیرمرد و دوچرخه" ساخته سلیم معزی در برنامه امروز پاتوق فیلم به نمایش در می‌آید.

,

 وی انتخاب این فیلم‌ها را بر عهده انجمن دانسته و  افزود: فلیم‌های اکران شده از سوی انجمن سینمای جوانان مرکز برای استان‌ها ارسال شده و حق انحصاری پخش آنها با دفاتر استانی است.

,

بیگلی در خصوص زمان اکران این فیلم‌ها نیز اعلام کرد: برنامه پاتوق فیلم کوتاه هر هفته یک‌شنبه‌ها ساعت ١٦ و ٣٠ دقیقه با چند فیلم، میزبان هنرجویان جوان این انجمن در دفتر آن واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) زنجان است.

,

پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوانان دفتر زنجان از آغاز سال جاری شروع به کار کرده و بهترین فیلم‌های کوتاه ایران و جهان را برای تماشای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه