اخبار داغ

رئیس بهزیستی خدابنده خبر داد؛

افتتاح دومین دستگاه غربالگری بینایی سنجی و طرح یک وعده غذای گرم در شهرستان خدابنده+تصاویر

افتتاح دومین دستگاه غربالگری بینایی سنجی و طرح یک وعده غذای گرم در شهرستان خدابنده+تصاویر
رئیس بهزیستی خدابنده گفت: با افتتاح دومین دستگاه غربالگری بینایی سنجی در شهرستان خدابنده، پیش بینی می شود ۹۰ درصد کودکان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،امروز دومین دستگاه بینایی سنجی بهزیستی شهرستان خدابنده با حضور محمدی مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مهد کودک " آنا "شهر قیدار  افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عصمت نصیری رئیس بهزیستی خدابنده در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار اشراق24 گفت: تنبلی چشم در دوران کودکی شایع ترین علت نابینایی در کودکان است که با تشخیص به موقع قابل درمان است و اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک یا دو چشم کم بینا و نابینا خواهد نمود.

, بهزیستی,

وی افزود: در شهرستان خدابنده تعداد کودکان دارای اختلالات بینایی استرابیسم ۱۲ نفر ، عیوب انکساری ۱۴۹ نفر ، آمبلیوپ ۷۵ نفر بودند که جهت ادامه مراحل درمان به چشم پزشک معرفی شدند.

,

, ,

رئیس بهزیستی خدابنده اظهار داشت: سال گذشته اولین دستگاه بینایی سنجی این شهرستان جهت خدمات دهی به کودکان روستایی به اجرا درآمد.

, بهزیستی,

وی از مزایای این دستگاه بکارگیری آسان، اندازه گیری دید هر دو چشم کودک در مدت زمان بسیار کوتاه و امکان استفاده در مناطق دوردست را عنوان کرد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه تنبلی چشم معمولا" در سنین زیر ۶سال ایجاد می شود و خوشبختانه در صورت تشخیص به هنگام براحتی قابل درمان است تصریح کرد: با استقرار این دستگاه خدمات دهی به کودکان ۷ شهر خدابنده صورت خواهد پذیرفت.

,

وی افزود: سال گذشته ۸ هزار کودک خدابنده ای تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند که با افتتاح این دستگاه پیش بینی می شود ۹۰ درصد کودکان تحت پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گیرند .

,

, ,

نصیری گفت: در حال حاضر تعداد ۱۰ دستگاه بینایی سنجی در سطح استان زنجان فعال است که از این تعداد ۲ دستگاه در شهرستان زنجان ، ۲ دستگاه در شهرستان خدابنده و ۱ دستگاه در شهرستانهای ابهر ، خرمدره ، ایجرود ، سلطانیه ، طارم و ماهنشان موجود است که توسط کارشناسان پیشگیری جهت غربالگری مورد استفاده قرار می گیرد.

, نصیری,

گفتنی است، طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور از اول آبانماه بمدت یک ماه به اجرا در می آید و والدین می توانند کودکان ۳تا ۶ سال خود را با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه نموده و از بروز نابینایی و کم بینایی فرزندان خود پیشگیری کنند.

,
امروز همچنین طرح یک وعده غذای گرم با حضور مدیر کل بهزیستی استان زنجان در مهد کودک " آنا"قیدار نیز افتتاح شد.
,
, ,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه