اخبار داغ

پشت پرده استعفای سیاه؛

هانی زاده: عربستان با دست خود در حال تکمیل پازل نابودی اش است

هانی زاده: عربستان با دست خود در حال تکمیل پازل نابودی اش است
حسن هانی زاده گفت: ریاض و تلاویو در سایه شوم امریکا به یکدیگر نزدیک می شوند اما غافل از اینکه این نزدیکی به ضرر آنها خواهد بود و پازل نابودی خود را تکمیل می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده کارشناس مسائل جهان عرب در گفت و گو با انقلاب نیوز درباره پشت پرده استعفای مشکوک سعد حریری در عربستان گفت: حقیقت این است که بعد از پیروزی های پشت پرده جبهه مقاومت علیه داعش در عراق، سوریه و لبنان توطئه های جدیدی در حال شکل گیری و برنامه ریزی است. تحولات و تصمیمات شتابان نیز از جمله این برنامه ها بود که استعفای سعد حریری هم جزئی از آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی گفت: سعد حریری با توجه به اطلاعاتی که مقامات لبنانی در ساعت های اولیه این اتفاق رسانه ای کردند هیچگونه سابقه ای در هفته ها و ماه های قبل در لبنان نداشته و به صورت لحظه ای این تصمیم رخ داده است.

,

 

,

هانی زاده تصریح کرد: این اتفاق هم از حیث زمان، مکان و هم از لحاظ شیوه اعلام و محتوا یک اقدام عجیب نه در لبنان بلکه در کل دنیا به شمار می رود. استعفای سعد حریری به یقین با طراحی و برنامه ریزی امریکا، رژیم صهیونیسمی و عربستان سعودی برای مقابله با محور مقاومت علیه تروریسم تکفیری است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه این اتفاق با هدف خدمت به رژیم صهیونیسمی بوده است نیز گفت: فقط وحدت در میان مردم لبنان است که می تواند بر این خدعه های عربی، غربی فارق آید.

,

 

,

کارشناس مسائل عرب درباره اینکه چرا سعد حریری درباره حزب الله و ایران اینطور هجمه وارد کرد نیز گفت: حقیقت این است که در ماه های اخیر پیروزی هایی که در بحث با مبارزه با تروریسم به خصوص با داعش رخ داده، سوریه، لبنان، جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی را ایفا کرده اند.

,

 

,

وی ادامه داد: اما در مقابل ما شاهد آن هستیم که ائتلاف به ظاهر مبارز ضد تروریسم به رهبری عربستان سعودی چیزی جز کشتار مردم بی گناه در یمن و سوریه بر جای نگذاشته است. ستعفا نیز از مبدا ریاض با صرف نظر از قوانین داخلی کشور لبنان شبهات زیادی را به همراه آورده است.

,

 

,

هانی زاده بیان داشت: حملات سعد حریری ادامه سناریوی ترامپ است که اخیرا آن را با هجمه علیه ایران شروع کرده است، در این بین سعودی ها در آتش این خدعه دمیدند و رژیم صهیونیستی هم از طرح آن ذوق زده شد.

,

 

,

وی تاکید کرد: با یک شرایط حساس و بحرانی جدیدی مواجه هستیم که با نقش آفرینی منفی عرب های سعودی پازل نابودی خودشان را تکمیل می کنند. ریاض و تلاویو در سایه شوم امریکا به یکدیگر نزدیک می شوند اما غافل از اینکه این نزدیکی به ضرر آنها خواهد بود.

,

 

,

وی اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم سیلی محکمی است که مردم و مسئولین لبنان با وحدت به گوش عربستان و غربی ها زدند و خوشبختانه پیروزی های متعدد و مشترک حزب الله و ارتش لبنان در منطقه عرسال و پاکسازی کامل داعش و النصره در مناطق مرزی بین لبنان و سوریه بابی است تا دشمان حزب الله حساب کار دستشان بیاید.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه