اخبار داغ

خواندن نماز آیات در زمان وقوع زلزله به روایت اهل سنت

خواندن نماز آیات در زمان وقوع زلزله به روایت اهل سنت
نماز آیات در بین مسلمانان شیعه واجب است، ولی اهل سنت و به تبع آن شافعی مذهبان نیز خواندن آن را مستحب می دانند و به هنگام حوادث، نماز آیات بجا میآورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نماز آیات یکی از نمازهای مسلمانان به شمار می رود. این نماز، ویژهٔ زمان‌هایی خاص است که دستورات آن در مورد مذاهب مختلف اسلامی با تفاوت های همراه است.

مسلمانان شیعه آن را واجب ولی اهل سنت و به تبع آن شافعی مذهبان آن را مستحب می دانند.

این نماز را نماز آیات (نشانه‌ها) گویند، زیرا خواندنش هنگامی واجب است که حادثه‌هایی ویژه روی دهد که مسلمانان آن را نشانه‌های خدا می‌دانند.
ماموستا اسماعیلی امام جمعه موقت مهاباد در این باره به مکریان می گوید: نماز آیات در اهل سنت مستحب است و خواندن این نماز به هنگام خسوف و یا کسوف نوعی سنت معقده می باشد و این نماز هنگام گرفته شدن خورشید یا ماه با نیت نماز آیات انجام می شود و هم زمان با از هنگام رویت گرفتگی ماه یا خورشید تا پایان آن می باشد.
وی در خصوص خواندن نماز در زمان زلزله نیز می گوید: هر چند روایت خاصی در میان اهل سنت در این باره وجود ندارد اما اعتقادات دینی مسلمانان تاکید دارد که یاد و نام خدا موجب اطمینان قلب و دوری از پریشان حالی در زمان مصائب و مشکلات می شود از این رو خواند نماز و قرآن در شرایط فعلی که الحمدلله خسارتی وجود ندارد از ضروریات است.
این روحانی اهل سنت با اشاره به وقوع زلزله خفیف در مهاباد و نگرانی مردم و به کوچه و خیابان آمدن آنها نیز گفت : مسلمین باید شکر گذار خداوند متعال باشند که صدمه و خسارتی به آنها وارد نشده و به درگاه باری تعالی دعا کنند که از شر حوادث و مشکلات دیگر در امان بمانند.
ماموستا اسماعیلی در این باره افزود: خواندن دو رکعت نماز خصوصا با قنوت سبب آرامش مضاعف مومنین در زمان حوادث این چنینی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نماز آیات چه مواقعی خوانده می شود؟/ طریقه خواندن نماز آیات

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه