اخبار داغ

صدای پای زائران امام مهربانی به گوش می‌رسد؛

چشم‌ها آماده قدم‌هایشان شد

چشم‌ها آماده قدم‌هایشان شد
پس از حماسه میلیونی جهان اسلام در کربلا و با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه صفر، تمام نگاهها به مسیرهای منتهی به مشهد الرضا(ع) و کاروانهای پیاده امام الرئوف دوخته شده که تداعی گر جلوه ای از اربعین حسینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، زائران پیاده آسمان هشتم در دهه پایانی ماه صفر و در محورهای مواصلاتی شمال، جنوب و غرب به مشهد و تجمیع آنها در مناطقی همچون محور تربت حیدریه به باغچه- ملک آباد و دروازه قوچان، نگاه هر بیننده و رهگذری را به خود جلب می کند، عاشقان، مسیر عشق را با پای تاول زده و بدنی خسته به شوق رسیدن به وصال می پیمایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از خبرنگار , تابان تربت, ،,

 

,

شهرستان تربت حیدریه در کریدور شمال به جنوب و در 150 کیلومتری مشهد واقع شده و بعنوان دروازه جنوبی ورود به مشهد الرضا(ع) سالانه پذیرای بیش از 70 هزار زائر پیاده از استانهای جنوبی کشور است که اغلب این زائران در ایام پایانی ماه صفر مسیر عشق را با پای پیاده طی می کنند.

,

 

,

با توجه به حجم تردد زائران پیاده از شهرهای جنوبی کشور و اینکه محور تربت حیدریه تنها شاهراه اصلی جنوب کشور به شهر مشهد می باشد، ایستگاههای صلواتی و موکب های زیادی توسط مردم و خیرین در این مسیر برپاه شده که شکوه و عظمت این حرکت از منطقه رباط سفید، تداعی گر حماسه ای از اربعین حسینی را در اذهان متبلور کرده است.

,

, ,

این روزها صدای پای قدم های زائران امام الرئوف (ع) می آید، صدایی که برای مردم شهرستان تربت حیدریه دلنشین بوده و اغلب ساکنان روستاهای حاشیه جاده در بخش مرکزی و جلگه رخ به استقبال عشاق الرضا(ع) امده و با پذیرایی و اسکان، از رضویون مهمان نوازی می کنند.

,

 

,

با توجه به عبور سالانه بیش از 70 هزار زائر از جاده های مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد، مردم این شهرستان سعی می کنند تا بار دیگر با برپایی موکب های پذیرایی و ارایه خدمات مختلف به زایران پیاده حضرت رضا(ع) جلوه ای دیگر همچون مسیر نجف به کربلا را تداعی بخشند.

,

 

,

مردم روستاها و شهرهای تربت حیدریه به صورت خودجوش موکب ها و ایستگاههای صلواتی برپا نموده  و روزانه علاوه بر اسکان بیش از 10 هزار وعده غذای گرم بین زائران پیاده توزیع می کنند.

,

, ,

فرمانده سپاه: تمام امکانات سپاه و بسیج در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع)

, فرمانده سپاه: تمام امکانات سپاه و بسیج در خدمت زائران پیاده امام رضا(ع),

 

,

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه با بیان اینکه همه امکانات سپاه و بسیج در مسیر های مواصلاتی اصلی و فرعی در خدمت زائران خواهد بود، افزود: حوزه ها و پایگاههای مقاومت بسیج با تمام امکانات و تجهیزات خود در یک مسیر 75 کیلومتری از ورودی شهر تربت حیدریه محدوده آستان مقدس احمدالرضا(ع) تا انتهای حوزه استحفاظی در جلگه رخ، جاده اسدآباد به رباط سفید به زائران امام هشتم پذیرایی و اسکان می دهند.

,

 

,

سرهنگ علی نیک یاد گفت: در همین راستا 15 سالن ورزشی بسیج در مواقع ضروری و بنا به شرایط آب و هوایی نیز می توانند امکانات اسکان را به زائران ارائه دهند.

,

 

,

وی افزود: در مسیر زائران 10 موکب و ایستگاه صلواتی توسط حوزه های و پایگاههای مقاومت بسیج، پذیرائی از زائران امام رضا(ع) را نیز عهده دارند، علاوه برآن، پایگاه مقاومت بسیج شهدای منظر اسکان زائران را در 17 مسجد و حسینیه این دهستان ساماندهی می کند.

,

 

,

فرمانده سپاه تربت حیدریه همچنین از آمادگی بسیج جامعه پزشکی برای خدمت رسانی به زائران پیاده خبر داد و افزود: طبق هماهنگی با پایگاههای جاده ای اورژانس ۱۱۵ تیم های پزشکی این قشر از بسیج آماده ویزیت رایگان و ارائه خدمت به زائران پیاده حضرت رضا(ع) در جاده های مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد می باشند.

,

 

,

سرهنگ نیک یاد افزود: در حال حاضر هر شب بالغ بر 500 نفر توسط پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج ساماندهی و اسکان می شوند که حجم اصلی این اسکان در دهستان منظر و شهر رباط سنگ و روستای اسد آباد می باشد.

,

 

,

دبیر ستاد خدمات سفر: تاکنون بالغ بر 5 هزار زائر اسکان و پذیرائی شدند

, دبیر ستاد خدمات سفر: تاکنون بالغ بر 5 هزار زائر اسکان و پذیرائی شدند,

, ,

دبیر خدمات سفر تربت حیدریه گفت: ستاد خدمات سفر شهرستان با 10 کمیته تخصصی و همراهی 40 دستگاه اجرایی آماده اسکان و پذیرائی از زائران علی بن موسی الرضا(ع) هستند و برخی از این دستگاهها تا پایان دهه صفر در حالت آماده باش به سر می برند.

,

 

,

علی محمدی اظهار داشت: تا کنون بالغ بر 5 هزار زائر پیاده در 6 ایستگاه شبانه روزی و 13 ایستگاه موقت، استقبال،  پذیرائی و اسکان شدند و این آمار تا روز پنج شنبه افزایش خواهد یافت.

,

 

,

وی به ایستگاههای استقبال در مسیر مواصلاتی تربت حیدریه به مشهد اشاره کرد و گفت: ورودی تربت محدوده روستای حوض سرخ، آستان مقدس احمدالرضا(ع)، چهار ایستگاه داخل شهر تربت حیدریه، دهستان منظر، مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) جنب کارخانه کاشی و همچنین روستاهای کامه، کسکک، شهر رباط سنگ، اسدآباد و حشمت آباد بعنوان ایستگاههای بین راهی به زائران خدمات اسکان و پذیرائی ارائه می کنند.

,

 

,

رئیس میراث فرهنگی تربت حیدریه با بیان اینکه تاکنون 47 مجوز برای زائران پیاده این شهرستان صادر شده، افزود: از این تعداد کاروانها، 3 هزار و 100 نفر مرد و یکهزار و 920 نفر زن هستند که تا پایان وقت روز سه شنبه به این آمار افزوده می شود.

,

 

,

رئیس جمعیت هلال احمر: نیروهای امدادی هلال احمر در پایگاههای ثابت و سیار جاده ای به زائران خدمات ارائه می کند

, رئیس جمعیت هلال احمر: نیروهای امدادی هلال احمر در پایگاههای ثابت و سیار جاده ای به زائران خدمات ارائه می کند,

, ,

رئیس جمعیت هلال احمر تربت حیدریه گفت: طرح همسفران خورشید از روز پنج شنبه همزمان با اربعین حسینی در شهرستان تربت حیدریه تشکیل شده و نیروهای امدادی و داوطلب در 3 پایگاه ثابت و 7 پایگاه سیار جاده ای به زائران خدمات امدادی و کمک های اولیه را ارائه می کنند.

,

 

,

رضا مومن زاده بیان داشت: تیم های امدادی و عملیاتی هلال احمر متشکل از ۵۰ نفر روز امدادگر برادر و خواهر، ۱۰ پزشک و پرستار و با بکارگیری ۱۲ دستگاه آمبولانس در محور های اصلی و فرعی تربت حیدریه به مشهد به زائران خدمات امدادی ارائه می کنند.

,

 

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تمام مراکز درمانی تربت حیدریه در حالت آماده باش به سر می برند

, رئیس دانشگاه علوم پزشکی: تمام مراکز درمانی تربت حیدریه در حالت آماده باش به سر می برند,

, ,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تمام مراکز درمانی از جمله بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی و همچنین مراکز درمانی مستقر در شهر رباط سنگ تا پایان ماه صفر در حالت آماده باش کامل به سر می برند.

,

 

,

سعید رضا قنبری زاده افزود: پایگاههای جاده ای اورژانس و سایر مراکز درمانی با تجهیزات و ملزومات مورد نیاز پزشکی و بهداشتی به زائران خدمت رسانی می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه