اخبار داغ

خوزستان دروازه عاشقی

خوزستان دروازه عاشقی
چند روز که از محرم میگذرد اگر خوب گوش کنی، صدایی می آید. صدای پا، صدای قدم های آشنا. و دوباره مردم اینجا پر از شور حسین می شوند، بازهم زندگی جریان دارد. اصلا انگار مردم خوزستان زندگی بی نام حسین را بلد نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهواز نوین،محرم که تمام می شود، انگار که همه دلتنگ می شوند، هیاهوی دهه محرم که می گذرد همه در سکوتی عجیب فرو می روند انگار که بی محرم و نام حسین زندگی سخت است. چند روز که از محرم میگذرد اگر خوب گوش کنی، صدایی می آید. صدای پا، صدای قدم های آشنا. و دوباره مردم اینجا پر از شور حسین می شوند، بازهم زندگی جریان دارد. اصلا انگار مردم خوزستان زندگی بی نام حسین را بلد نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهواز نوین,
خوزستان دروازه عاشقی
, خوزستان دروازه عاشقی,
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.
, Free WordPress Themes,

 

,

, , ,

کم کم موکب ها را برپا میکنند، مساجد و حسینیه ها را آماده می کنند، همه اینها به ذوق استقبال و پذیرایی از زائرین حسین است. دو مرز شلمچه و چذابه از اصلی ترین مسیرهای اعلام شده برای خروج از کشور و پیاده روی اربعین است که هرساله میهمان زوار زیادی از تمامی استان های کشور است. امسال هم مانند سال های گذشته علاوه بر هم میهنان عزیر ایرانی، بالغ بر ۱۳۰هزار نفر از دیگر کشورهای اسلامی هم وارد خوزستان شدند و قدم در راه عشق نهادند. بیش از یک میلیون زائر اربعین حسینی امسال از ۲ پایانه مرزی چذابه و شلمچه استان خوزستان عازم عتبات عالیات شدند.

,

در تمام مسیر از اهواز تا مرزهای شلمچه و چذابه خانه های مردم خوزستان برای زوار موکب بود. مردم آنچنان با اشتیاق به برپایی موکب و پذیرایی از زوار اقدام کردند که به گفته یکی از مرزداران شلمچه در بسیاری نقاط با کمبود مکان برای برپایی موکب مواجه بودند. در این مسیر موکب‌هایی استقرار دارد که با ارائه خدمات پذیرایی، اقامتی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و حتی مواردی چون واکس زدن کفش ها و ماساژ، از زائران پدیرایی می‌کنند.

,

, , ,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود موسوی مدیر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان با اشاره به وجود ۸۰۰ موکب در دو مرز شلمچه و چذابه، گفت: ۴۰۰ موکب در سمت شلمچه و ۳۰۰ موکب در مرز چذابه به‌طور شبانه‌روز در خدمت زائران هستند و پذیرایی مرتب، اسکان و استراحت زائران را به همراه میان وعده مهیا می‌کنند.

,

مردم خوزستان سنگ تمام گذاشتند و در این میان رانندگانی که به صورت صلواتی زوار را از اهواز به مرز می بردند خودنمایی می کردند، از صبح زود در مسیر بودند و با التماس زائرین را سوار می کردند و به مرز می رسانند. نیمه های شب هم که می رفتی بازهم بی هیچ خستگی منتظر زائر جدید بودند. تعدادی از جوانان اهوازی هم در ورودی ترمینال ها و ایستگاه راه آهن ایستادند و زوار تازه رسیده را به خانه های خود می بردند تا خستگی راه از تنشان خارج شود و فردا آنها را راهی مرز می کردند.

,

میهمان نوازی خوزستانی ها فقط شامل مسلمانان نیست، مندائیان که در شهرهای خوزستان مانند اهواز و شوش زندگی می کنند با حضور در مسیر رفت و برگشت زائران اربعین حسینی به خدمات به زوار می‌پردازند و خود را عاشقان مسیر و اندیشه حریت و آزادگی حسینی می‌دانند.

,

, , ,

در چند روز گذشته موج بازگشت زائرین اربعین حسینی آغاز شد و بیش از ۹۰ درصد افرادی که به زیارت رفته بودند بازگشتند. تاکنون بیش از ۷۱۷ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای خوزستان وارد میهن اسلامی شده اند. دهقان جانشین ستاد اربعین خوزستان گفت : از این تعداد ۲۷۰ هزار و ۳۲۹ زائر از مرز بین الملی چذابه و ۴۲۷ هزار و ۳۳۲ زائر نیز از مرز بین المللی شلمچه وارد میهن اسلامی شدند. همچنین ۱۹ هزار و ۴۲۲ نیز زائر از کشورهای خارجی از طریق مرز بین المللی شلمچه وارد کشور شدند.
بازگشت زائرین صحنه های زیبایی را در مرزها و شهر اهواز رقم زده، دیدن افرادی با کوله بار خاکی و چشمانی اشک بار که از الان دلتنگ کربلا شدند خستگی میزبان را از بین میبرد. خوزستانی ها ثابتکردند همانند ۸سال دفاع مقدس همیشه در صحنه هستند و میزبان هم میهنان عزیز خود هستند. موکب ها همچنان برقرار است و سفره میزبانی خوزستانی ها پهن است. تا زمانی که آخرین زائر به مقصد برسد، اینجا همچنان شور حسینی پابرجاست.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه