اخبار داغ

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

دستفروشی ماهی در قزوین ممنوع است

دستفروشی ماهی در قزوین ممنوع است
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: مصرف ماهی در صورتی که به صورت غیربهداشتی تهیه و مصرف شود نه تنها مفید نخواهد بود بلکه به واسطه فساد سریع، می‌تواند خطراتی برای انسان ایجاد کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عیسی غیاث یزدی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: 20کیلوگرم ماهی غیر قابل مصرف از یک دستفروش کشف و معدوم شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: ماهی یکی از فرآورده‌های خام دامی مناسب و سرشار موادغذایی مورد نیاز بدن است که مصرف آن به صورت هفته ای توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف ماهی در صورتی که به صورت غیربهداشتی تهیه و مصرف شود نه تنها مفید نخواهد بود بلکه به واسطه فساد سریع، می‌تواند خطراتی برای انسان ایجاد کند.

این مسئول اذعان کرد: از این رو اداره دامپزشکی شهرستان قزوین برای کنترل و صحت سلامت ماهی‌های موجود در سطح شهرستان همواره به صورت دوره ای بازرسی از واحدهای عرضه را در دستور کار خود دارد و در طی همین بازرسی‌ها کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از یک دستفروش که در حال فروش ماهی در چرخ دستی بود مقدار 20 کیلوگرم ماهی فاسد را شناسایی و معدوم کردند. 

دکتر یزدی خاطرنشان کرد: شهروندان محترم در صورت تمایل به خرید ماهی فقط به مراکز مجاز فروش ماهی مراجعه و از خرید فرآورده‌های خام دامی از دستفروشان یا در حاشیه خیابان جدا خودداری کنند تا خطری سلامتی ایشان را تهدید نکند.

وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده چنین افرادی که اقدام به فروش ماهی در شرایط نامناسب بهداشتی می‌کنند مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به جمع آوری آنها اقدام لازم صورت پذیرد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه