اخبار داغ

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان:

نمایشگاه کتاب در کانون‌های مساجد قزوین برگزار می‌شود

نمایشگاه کتاب در کانون‌های مساجد قزوین برگزار می‌شود
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری نمایشگاه کتاب در کانون های مساجد استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با صبح قزوین بیان کرد: با توجه به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و اهمیت امر مطالعه، برنامه‌های متعددی با هدف ترویج این مهم در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، تبادل کتاب فرسوده با کتاب‌های نو است که کانون‌ها می‌توانند با مراجعه به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان و تحویل کتاب‌های فرسوده، کتاب‌های نو دریافت کنند. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری دوره ای نمایشگاه کتاب در کانون‌های مساجد و همچنین کانون‌های دانشگاهی طی یک هفته از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی است که این امر موجب می‌شود تا افراد با کتب جدید آشنا شده و نسبت به تهیه و مطالعه آن اقدام کنند. 

وی عنوان کرد: معرفی کتاب‌های مفید و برتر طی هفته کتاب در سایت و کانال دبیرخانه کانون‌های مساجد استان قزوین، توزیع تجهیزات کتابخانه ای و توزیع نرم افزار کتابخانه با عنوان مهر مسجد از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته کتابخانه کانون فرهنگی هنری عرشیان مسجد جامع شهر نرجه شهرستان تاکستان و کتابخانه کانون ایثارگران و رزمندگان شهر اسفرورین افتتاح می‌شود. 

رمضانی با اشاره به لزوم ترویج مطالعه خاطرنشان کرد: پیشرفت فرهنگی در هر جامعه و کشوری به میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن وابسته است و مقام معظم رهبری هم در خصوص اهمیت مطالعه فرمودند «امروز کتابخوانی نه تنها یک وظیفه عملی، بلکه یک واجب دینی است و برای یک ملت خسارتی بزرگ تر از این نیست که کتاب نخواند» بنابراین همه ما باید به این مهم توجه کرده و با ترویج امر کتابخوانی به پیشرفت جامعه خود کمک کنیم. 

وی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بستری برای حضور جوانان و نوجوانان در مساجد هستند بنابراین کانون‌ها ظرفیت خوبی برای ترویج امر مطالعه در بین قشری است که در سرنوشت این کشور تأثیرگذار هستند.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه