اخبار داغ

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خدابنده:

رونق دادن به مراکز فنی و حرفه ای راه مبارزه با معضل بیکاری است

رونق دادن به مراکز فنی و حرفه ای راه مبارزه با معضل بیکاری است
سرپرست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خدابنده گفت: تنها راه مبارزه با معضل بیکاری رونق دادن به مراکز فنی و حرفه ای است و با وجود این مراکز و تسهیلات مالی سایر ارگانها، هیچ کسی نباید مشکل کار داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر محمدی سرپرست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: بیکاری یک مشکل یا به عبارتی به یک معضل شهرستانی و حتی استانی و کشوری تبدیل شده است.
وی افزود: دولت موظف است زمینه اشتغال همه هموطنان را فراهم سازد که البته انصافا در این زمینه خوب عمل شده است ولکن دولت به دو طریق کلی برای حل مشکل اشتغال مردم گام بر می دارد که یا به صورت ایجاد کردن شغل برای کارمندان است که صد البته بسیار محدود است و نه فقط برای کشور ما که برای همه کشورها این امر با محدودیت مواجه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,
,

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای خدابنده ادامه داد: و اما در راه حل دوم این است که دولت می گوید من برای همه کار ندارم اما کار کردن را به هر کسی که بخواهد آموزش می دهم و آنها شامل تعمیر اتومبیل، جوشکاری، برق،در و پنجره دو جداره،در و پنجره آهنی،کامپیوتر،خیاطی،تراشکاری،کشاورزی،قالیبافی،صنایع دستی و ...است.

,

وی افزود: در مراکز فنی و حرفه ای هرچیزی را که مردم بخواهند و بتوان اسم شغل را بر روی آن گذاشت آموزش داده می شود که البته به صورت کاملا رایگان انجام می شود و شخص متقاضی می تواند در کنار مهارتی که یاد گرفته تسهیلات خود اشتغالی هم دریافت کند و علاوه بر اشتغال خودش چندین نفر را هم در زیرمجموعه خودش به کار بگیرد و درامد چندین برابر کارمند هم داشته باشد.

,

محمدی ادامه داد: این اموزشهای رایگان مهارت آموزی توسط مراکز فنی و حرفه ای ارائه می شود که یکی از این مراکز،مرکز فنی و حرفه ای خدابنده است که در ابتدای جاده قیدار به زنجان جنب پمپ بنزین-با شماره های تماس۳۴۲۲۷۶۷۵ و۰۹۱۲۷۴۳۳۱۶۹- قرار دارد و منتظر علاقمندان به کسب و کار و اشتغال است.

,

وی افزود: بنده متاثر می شوم  در حالی که تجهیزات آموزشی میلیاردی در این مرکز وجود دارد افرادی مراجعه می کنند و می گویند بیکارند و یا درخواست وام می کنند که حتی اگه وام هم بگیرد در مسیر صحیح استفاده نخواهد کرد .

,

سرپرست مرکز فنی و حرفه ای شهرستان خدابنده ادامه داد: در عوض بسیارند افرادی که بعد از اموزش، گواهینامه مهارت فنی و حرفه ای دریافت کرده اند و سپس با دریافت تسهیلات کارگاه ایجاد کرده اند و چندین نفر را هم به کار گرفته اند.
وی افزود: در راستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی از ۲۰ الی ۲۵  آبان ماه ۹۶ به مدت یک هفته , هفته بازدید همگانی از مراکز فنی و حرفه ای است که عموم مردم , کارمندان , دانش آموزان , اصناف , بازاریان , شورای  اداری و .... می توانند از این مجموعه بازدید کنند و ما را از راهنماییهای خود مستفیذ و در صورت نیاز از امکانات این مجموعه استفاده کنند.
محمدی ادامه داد: تنها راه مبارزه با معضل بیکاری رونق دادن به مراکز فنی و حرفه ای است و به عبارتی با وجود مراکز فنی و حرفه ای و تسهیلات مالی سایر ارگانها هیچ کسی نباید مشکل کار داشته باشد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه