اخبار داغ

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان خبر داد

اجرای 300 عنوان برنامه در زنجان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی/7درصد مردم استان عضوکتابخانه هستند

اجرای 300 عنوان برنامه در زنجان به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی/7درصد مردم استان عضوکتابخانه هستند
مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی در استان زنجان 300 عنوان برنامه اجرا می شود، گفت: بیش از هفت درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرزنجان،امیرعلی نیک بخش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ، با بیان اینکه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد هفته کتاب که از 20 آبان شروع شده و تا دوم آذر ماه ادامه خواهد داشت برنامه های متعددی در استان زنجان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود، اظهار کرد: هفته کتاب و کتاب خوانی با شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان در استان زنجان شروع شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرزنجان,

وی با اشاره به اینکه امروزه کشوری قدرتمند است که قدرت علمی فراوانی داشته باشد، ابراز کرد: کشورهای توسعه یافته دارای سرانه علمی بسیار بالایی هستند و امروزه در کشور ما به سرانه مطالعه اهمیت زیادی داده می شود هر چند که سرانه مطالعه در کشور رضایت بخش نیست.

,

*امروزه ایران یکی از قطب هبا علمی دنیا است

, *امروزه ایران یکی از قطب هبا علمی دنیا است,

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه از مسئولان ارشد تا مدارس و دانشگاهها هر کدام در طول سال و مقاطع مختلف تلاش دارند بحث مطالعه و علم آفرینی را در کشور بیشتر کنند، عنوان کرد: امروزه ایران یکی از قطب های علمی دنیا است و باید سرعت خود را بیشتر کنیم تا به قطب اول جهان برسیم .

,

نیک بخش با اشاره به اینکه قدرت کشور منشاء از علم و علوم کشورها است و باید جامعه به سوی مطالعه کتاب و کتابخوانی فراخوانده شود، تصریح کرد: باید فرهنگ کتابخانی از کوچکترین بخش جامعه که خانواده های هستند شروع شود.

,

*فرهنگ کتابخوانی باید از خانواده شروع شود

, *فرهنگ کتابخوانی باید از خانواده شروع شود,

وی با بیان اینکه مدارس باید به علم کتاب و کتابخونی مسلط شوند تا دانش آموزان را به سمت کتابخوانی سوق دهند، افزود: مطالعه می تواند ورزش ذهنی تلقی شود و کسانی که دارای مطالعه و نوشتاری زیاد هستند در دوران کهنسالی و پیری دچار آلزایمر نمی شوند.

,

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل امور کتابخانه های استان زنجان در شش ماهه نخست سالجاری در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان زنجان 795 نمایشگاه کتاب در کتابخانه ها و مدارس استان زنجان با 157 موضوع برپا کرده است، ادامه داد: حضور مردم در این نمایشگاه ها رشد چشمگیری داشته و با استقبال خوب مردم استان زنجان همراه بوده است.

,

نیک بخش با بیان اینکه 434 مرحله برنامه آموزشی (داستان نویسی، طراحی ، نقاشی ،کاردستی ،نویسندگی و غیره) در شش ماهه نخست سالجاری در استان زنجان برگزار شده است، اضافه کرد: 969 نشست کتابخانه ای در استان زنجان توسط اداره کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان برگزار شده است.

,

*جمع آوری 40 هزار جلد کتاب در نیمه نخست سالجاری

, *جمع آوری 40 هزار جلد کتاب در نیمه نخست سالجاری,

وی با اشاره به اینکه در طول سال 100 هزار جلد کتاب در استان زنجان جمع آوری می شود، تاکید کرد: در شش ماهه نخست سالجاری 40 هزار جلد کتاب در استان زنجان جمع آوری شده است.

,

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کیوسک هایی تحت عنوان ببر،بخوان و بیار به صورت آزمایشی در هشت نقطه استان زنجان راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: این کیوسک ها در پنج نقطه از زنجان و سه نقطه از شهرستان ابهر به صورت آزمایشی راه اندازی شده است.

,

نیک بخش با اشاره به اینکه 9 پروزه عمرانی اداره کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان در دست احداث و اقدام است که سه پروژه از این پروژه های عمرانی خیری است، یادآوری کرد: استان زنجان در زمینه ساخت کتابخانه توسط خیران پیشتاز است که در استان زنجان تا به امروز هفت کتابخانه توسط خیران احداث شده و سه کتابخانه نیز در دست اقدام احداث است.

,

 *بیش از هفت درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه هستند 

,  *بیش از هفت درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه هستند ,

وی با بیان اینکه سه کتابخانه قدیمی در استان زنجان بازسازی و 12 کتابخانه زیبا سازی شده است، گفت: کتابخانه سید یکی از کتابخانه های قدیمی و تاریخی استان زنجان است که به همت ادامه کل میراث فرهنگی استان زنجان مرمت و بازسازی شده که در دهه فجر سالجاری با تجهیزات جدیدی به بهره برداری می رسد.

,

مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه نفرات عضو شده در کتابخانه های عمومی استان زنجان به 77 هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: بیش از هفت درصد جمعیت استان زنجان عضو کتابخانه هستند.

,

نیک بخش با بیان اینکه  یک میلیون جلد کتاب در شش ماهه نخست سالجاری از کتابخانه های عمومی استان زنجان برای مطالعه خارج شده است، ابراز کرد: در نیمه نخست سالجاری تعداد کل صندلی های کتابخانه های استان به 5 هزارو 926 صندلی رسیده است.

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه