اخبار داغ

در آیین معارفه شهردار جدید شاهرود عنوان شد؛

بیشترین آسیب های کشور از خود تحریمی است

بیشترین آسیب های کشور از خود تحریمی است
آیین معارفه شهردار جدید شاهرود و تکریم شهردار پیشین صبح امروز با حضور مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار آیین معارفه شهردار جدید شاهرود و تکریم شهردار پیشین صبح امروز با حضور مسئولان استان و شهرستان در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

دولت باید شهرهای مسیر بارگاه امام هشتم را ویژه تر ببیند

, دولت باید شهرهای مسیر بارگاه امام هشتم را ویژه تر ببیند,

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در این آیین بر ارائه خدمات کیفی و کمّی بهتر و بیشتر به شهروندان از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری تاکید کرد.

,

وی در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه همه نهادها و ادارات به ویژه شهرداری از فرهنگ به معنای عام و خاص غفلت نورزند اظهار کرد: همه ما در نظام جمهوری اسلامی که خون بهای شهیدان است ادامه حیات می دهیم و همه افراد باید در جامعه اسلامی دغدغه فرهنگ و دین را داشته باشند و در تمام برنامه از فرهنگ و دین که عامل حفظ بسیاری از داشته هاست غفلت نورزند.

,

امام جمعه شاهرود در ادامه صحبت های خود با اشاره به خودگردان بودن شهرداری ها افزود: منصفانه است در مسیر تهران مشهد که سالانه چند ده میلیون زائر تردد می کنند دولت و حاکمیت سهم خود را به شهرداری های شهرهای این مسیر بپردازد.

,

امینی ادامه داد: دولت و نظام باید شهرهای مسیر بارگاه امام هشتم را ویژه تر ببیند و به شهرداری های این شهرها کمک کند تا به احترام امام رضا علیه السلام این مسیر، مسیر رضوی شود و در حد و شأن زائران علی بن موسی الرضا علیه السلام باشد.

,

بیشترین آسیب های کشور از خود تحریمی است/ شهرداری ها مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی

, بیشترین آسیب های کشور از خود تحریمی است/, شهرداری ها مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی,

سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با تاکید بر اینکه آسیب چندانی از تحریم ها به ما وارد نشده و بیشترین آسیب ما از خود تحریمی است تصریح کرد: درون جامعه، نهادها و دستگاه ها و وجود برخی ساختارها، قوانین و مقررات خود تحریمی است که اقتصاد ما را ناکارآمد کرده و باعث بوجود آمدن مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری شده است.

,

وی ادامه داد: وقتی پاشنه آشیل نظام مباحث بیکاری می شود، بیش از 6 میلیون جمعیت بیکار در کشور داریم و سالانه بیش از یک میلیون نفر به جمعیت بیکار کشور اضافه می شود حتی باعث بروز مشکلات و معضلات امنیتی در کشور نیز می شود.

,

عضو خانه ملت با اشاره به نامگذاری سال های اخیر از سوی مقام معظم رهبری با عناوین و مضامین مرتبط با اقتصاد مقاومتی افزود: اقتصاد مقاومتی و چشم داشتن به ظرفیت ها و پتانسیل های داخل کشور تنها راه حل مشکلات کشور است.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه یکی از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی نهادهایی است که به پشتوانه حمایت مردم شکل می گیرد گفت: شورای شهر یکی از این نهادهاست که با حمایت مادی و معنوی مردم شکل گرفته و توفیقات این نهاد در اعتماد و حمایت مردم است.

,

وی اقتصاد درون زا و برون نگر را از شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: شهرداری ها نیز به موجب قانون و ماهیت کاری اینگونه قرار گرفته اند که از امکان و پتانسیل درونی شهر استفاده کنند و برون زایی آن نگاه به بیرون و چشم نداشتن به حداقل های شهرستان است بلکه باید حداکثرهای منطقه و کشور را دید، فرا منطقه ای و جهانی فکر کرد و در ایجاد یک شهر توسعه یافته و مدرن نگاه جهانی و در عین حال اسلامی باشد و با این افق از پتانسیل های درونی خود استفاده کنیم.

,

نماینده مردم شاهرود با بیان اینکه شهرداری ها به مردم واگذار شده و شهر باید توسط خود مردم اداره شود عنوان کرد: اگر مبالغی از سوی دولت به شهرداری ها و دهیاری ها کمک می شود مبالغ و عوارضی است که خود مردم می دهد و طی فرایندی آنها را به شهرداری ها برمی گرداند.

,

حسینی شاهرودی ادامه داد: دولت بابت تخصیص اعتبارات منّتی بر سر شهرداری ها ندارد و تمام فعالیت و مدیریت شهری شهرداری ها بر اساس اتکای به خود و خودگردانی است و اگر نگاه ما اقتصاد مقاومتی باشد و پتانسیل های شهر را ببینینم می توانیم به اهداف عالیه دست یابیم.

,

وی بر استفاده از توان موجود مدیریتی، اقتصادی و فرهنگی منطقه تاکید کرد و افزود: اگر تا کنون رشد و پیشرفتی در شاهرود اتفاق افتاده با اهتمام و دلسوزی مردم و مسئولین این شهر انجام شده است.

,

عضو خانه ملت با اشاره به خدمات انجام گرفته توسط تمام شهرداران قبل شاهرود گفت: اگر نام برخی از این بزرگان در شهر ماندگار شده و مردم از آنها به نیکی یاد می کنند تنها به خاطر این است که اعتماد مردم را جلب کردند، سیاسی کاری نکرده و تنها برای رضای خدا و خدمت به مردم کار و تلاش کردند و از توان و پتانسیل مردم شهر استفاده کردند.

,

21 گزینه برای تصدی شهرداری به شورای دوره پنجم معرفی شد/خدمت رسانی به مردم جدا از مشکلات البرز شرقی است

, 21 گزینه برای تصدی شهرداری به شورای دوره پنجم معرفی شد/, خدمت رسانی به مردم جدا از مشکلات البرز شرقی است,

سید حبیب الله میر ابوالحسنی رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود نیز در این آیین انتخاب شهردار متعهد و متخصص را از مهم ترین اولویت های کاری شورای اسلامی دوره پنجم عنوان کرد و گفت: یک هفته بعد از انتخابات جلسات مستمر و مدون اعضای شورای پنجم برای انتخاب شهردار برگزار و 21 گزینه برنامه ها و روزمه خود را به شورا ارائه دادند.

,

وی اظهار کرد: پس از بررسی برنامه ها و رزومه ها 16 گزینه برای مصاحبه و حضور در صحن علنی شورا دعوت شدند و به 5 استان کشور برای دیدن فعالیت ها و طرح های کاندیداهای شهرداری سفر کردیم و در نهایت آقای محسن احمدی با 7 رای موافق اعضای شورا به عنوان شهردار شاهرود انتخاب شد.

,

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در ادامه صحبت های خود بهره مندی از شهری زیبا را حق مردم دانست و افزود: روال کار شورای پنجم بسیار متفاوت از دوره های گذشته است و مردم در یک سال آینده شاهد تحولات خوبی در مبلمان شهری، المان ها و فضای سبز شهر خواهند بود.

,

میر ابوالحسنی تاکید کرد: با تمام مشکلات اقتصادی موجود در کشور و به تبع آن شهرداری شاهرود اما با برنامه محور بودن و همدلی و همراهی اعضای شورای شهر و شهردار این اتفاق رقم زده خواهد شد و تحولی بزرگ را در شهر شاهد خواهیم بود.

,

وی یادآور شد: 20 محور برای مدیریت شهری شاهرود تعریف شده است که در یک سال اول زیباسازی، فضاسازی و مبلمان شهری و تقاطع های غیر هم سطح در دستور کار است.

,

رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود با اشاره به مشکلات موجود در خصوص البرزشرقی بیان کرد: خدمت رسانی به مردم جدا از موضوع البرز شرقی است، خرید البرز شرقی معامله ای است که توسط شهردار و شورای دوره قبل انجام شده است و ما با تمام مشکلات و مضیقه های مالی و اقتصادی آن را به فرصتی تبدیل خواهیم کرد که نفع آن را مردم ببرند.

,

در این آیین محسن احمدی به عنوان شهردار جدید شاهرود معارفه و از زحمات سید حسن میرفانی شهردار سابق شاهرود قدردانی شد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه