اخبار داغ

شهید ابراهیم قبادی؛ حبیب جبهه مبارزه با مزدوران داخلی

شهید ابراهیم قبادی؛ حبیب جبهه مبارزه با مزدوران داخلی
بعد از اینکه گروهک های ضدانقلاب کردستان را به اشغال خود درآوردند، خالو ابراهیم، علی رغم سن و سالی زیادی که داشت، به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و برای مقابله با گروهک های ضد انقلاب سلاح به دست گرفت و مسلح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، پیشمرگ مسلمان کرد شهید ابراهیم قبادی در دومین روز از مردادماه سال 1287 در روستای شاهینی از توابع شهرستان کامیاران دیده به جهان گشود. به خاطر نبود امکانات آموزشی نتوانست وارد مدرسه شود و به همین خاطر از همان سنین کودکی مشغول به کار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

خالو ابراهیم در سنین جوانی ازدواج کرد و صاحب سه فرزند دختر شد. خالو ابراهیم در طول زندگی شرافتمندانه اش ظلم و ستم رژیم ستم شاهی را گوشت، پوست و استخوان خود درک کرده بود و به شدت از حکومت پهلوی متنفر بود.

,

 

,

شهید قبادی با توجه به سن و سالی که داشت، از تجربه بالایی برخوردار بود و به همین خاطر در روزهای خروش ملت مسلمان ایران علیه حکومت پهلوی، با آگاهی و درایت کامل با دفاع از حقانیت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به میدان آمد و به روشنگری پرداخت.

,

 

,

بعد از اینکه گروهک های ضدانقلاب کردستان را به اشغال خود درآوردند، خالو ابراهیم علی رغم سن و سالی بالایی که داشت، به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآمد و برای مقابله با گروهک های ضد انقلاب سلاح به دست گرفت و مسلح شد.

,

 

,

شهید ابراهیم قبادی در حالیکه 75 سال داشت در روز دوازدهم شهریور ماه سال 1362 طی یک درگیری با نیروهای ضدانقلاب در زادگاهش به فیض عظمای شهادت نایل آمد و به همرزمان شهیدش ملحق شد و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شد.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه