اخبار داغ

مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند

برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند
مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منطقه آزاد، در نشستی که با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه شهرکرد، اساتید و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد، دکتر نصرت الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص اهداف صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و فعالیت‌های آن گفت: توانمندسازی و حمایت از تحقیقات به‌منظور تولید دانش و فن‌آوری راهبردی با تکیه بر مبانی معرفتی و سرمایه‌های علمی داخلی و خارجی، مهم‌ترین رسالت این صندوق است که می‌بایست در این خصوص اطلاع‌رسانی صحیحی صورت گیرد تا علاوه بر بهره‌گیری محققان و پژوهشگران از فرصت‌های این صندوق، پیشنهادات و نقدهای آنها جهت عملکرد بهتر به کار گرفته شود.


رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به رده‌بندی مؤسسه تامپسون رویترز، در زمینه‌ی حمایت از پژوهش در سال ۲۰۱۴ میلادی، گفت: بنیاد ملی علم ایران در حمایت از پژوهش در ایران رتبه‌ی اول را دارا است و در حال حاضر نیز ۱۹ پروژه‌ی استانی جهت حمایت از پژوهشگران در دست اجرا دارد.


دکتر ضرغام اساس رشد و پیشرفت کشورهای مختلف را بهره‌گیری از تولیدات فکری دانست و گفت: کشورهایی که از توان فکری خود جهت تولید فناوری بیشترین استفاده را داشته‌اند، اقتصاد پیشرفته‌تری دارند؛ چنانچه آمریکا و کشورهای اتحادیه‌ی اروپا در این عرصه پیشتاز بوده‌اند.



رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور تصریح کرد: برنامه‌های آموزشی می‌بایست برمبنای تقاضای اقتصادی کشور پایه‌ریزی شوند و علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی از دانشمندان ایرانی مقیم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.



مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: پروژه‌های تحقیقاتی تیمی و میان‌رشته‌ای، پروژه‌هایی که با همکاری چند مرکز علمی داخل و خارج کشور انجام شوند و طرح‌هایی که در راستای گسترش مرزهای دانش، حل مشکلات کشور، استفاده از مزیت های کشور و در جهت تولید دارایی های فکری و دانش فنی باشند، از اولویت‌های مورد حمایت بنیاد علم کشور می‌باشند.


گفتنی است در پایان این نشست، حاضران سؤالات، و پیشنهادات خود را جهت بهره‌مندی از حمایت بنیاد علم کشور مطرح کردند و تفاهم‌نامه‌ی همکاری در زمینه‌ی اجرای ۱۵ طرح تحقیقاتی و ۵ طرح پسا دکتری بین دانشگاه شهرکرد و صندوق حمایت از پژوهشگران در راستای سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی اعلام شده از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه شهرکرد به امضا رسید.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, منطقه آزاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه