اخبار داغ

مدیر خانه نماز استان سمنان مطرح کرد:

استان سمنان پیشتاز کشور در راه اندازی اولین خانه نماز کودک

استان سمنان پیشتاز کشور در راه اندازی اولین خانه نماز کودک
مدیر خانه نماز استان سمنان گفت: خانه نماز در استان سمنان با هدف پیاده سازی شیوه های تربیتی نوین برای نوگلان با رویکرد ایرانی و اسلامی به بهره‌برداری رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخه طوبی، خانه نماز در استان سمنان با هدف پیاده سازی شیوه های تربیتی نوین برای نوگلانبا رویکرد ایرانی و اسلامی طی ماههای اخیرشروع به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی،,

نگهداری از کودکان 3 الی 5 سال و برگزاری کلاس های آموزشی خاص زیر نظر مربیان خلاق و توانمند از برنامه های اجرایی این مکان تربیتی است.

,

در همین خصوص؛ خبرنگار شاخه طوبی با منصوره افشار مدیریت خانه نماز استان سمنان به گفتگو پرداخت تا از نحوه کار کردن این مکان تربیتی اطلاعاتی را بدست آورد. ادامه متن گفتگو به شرح ذیل است:

,

, , , ,

شاخه طوبی- شروع وارد شدن به حیطه کارآفرینی چطور در ذهنتان به وجود آمد؟

, شاخه طوبی- , شروع وارد شدن به حیطه کارآفرینی چطور در ذهنتان به وجود آمد؟,

باتوجه به اینکه دارای فرزند 3ساله هستم و دغدغه فکریم تربیت درست وبا شیوه های اسلامی  دخترم بود و آنچه را که من به دنبال آن بودم، مورد رضایتم نبود و قانع ام نکرد و به دلیل احساس کمبودی که درباره جذابیت هایی که در شیوه تربیتی وجود داشت، به فکر افتادم که اقدامی به راه اندازی مکانی برای تربیت کودکان از سنین پایین انجام دهم.

, .,

شاخه طوبی- لطفا درباره کلیت خانه نماز توضیحاتی بدهید؟

, شاخه طوبی- , لطفا درباره کلیت خانه نماز توضیحاتی بدهید؟,

ما این کار را با همراهی ستاد اقامه نماز و پیگیری های پی در پی انجام دادیم.

,

راه اندازی این مکان با پیگیری های رئیس ستاد اقامه نماز و با موافقت ستاد اقامه نماز کشور و پس از صدور مجوز، از اواخر شهریورماه سالجاری شروع شد وبعد ازتحویل گرفتن مکان و با گذشت یک ماه کار تجهیز وتزیین، 22 مهر به ثبت نام کلاس ها پرداختیم که هم اکنون حدود یک ماه از آموزش وشروع کلاس های ما می گذرد.

,

شاخه طوبی- آموزش در خانه نماز بر چه اساسی و به چه صورتی است؟

, شاخه طوبی- , آموزش در خانه نماز بر چه اساسی و به چه صورتی است؟,

آموزش در خانه نماز بر اساس شناخت جسم و روح کودک است  و بر اساس آزادی هایی که کودک در یادگیری دارد، استفاده از ابزار آموزشی خاص همراه با تکنیک و با کمک شناخت دنیای روانی کودک که در تربیت درونی وی معجزه خوبی را خلق می کند، صورت می گیرد.

,

انسان بدون روح معنویت هویت انسانی مادی گرایی دارد و بدون اعتقادات معنوی به انسانی بی تعهد و بی هویت تبدیل می شود و اگر حتی مدرن ترین آموزش های دنیا را فرا گیرد اما اگر مجددا در وجود او بخش معنوی فعال نشود به انسانی ناکار آمد وغیر خلاق و منفعل تبدیل می شود. به خصوص که اتفاقات اخیری همچون کودک آزاری در سطح کشور که شاهدش بودیم به نوعی این تجربه تلخ را برای ما تداعی می کند.

, .,

آموزش مفاهیم دینی به شکل غیر مستقیم و با تکنیک بازی، شعر، قصه و نهادینه کردن مفاهیم در برنامه های بلند مدت و با آموزش های خاص در رده های سنی کودک و نوجوان انجام می شود.

, .,

در این دوره از مربی هایی که دوره های آموزشی خاص را دیده اند، بکار گیری می شود و هدف اصلی این است که کودک با مربی که دارای ویژگی های مطابق با الگوی ایرانی اسلامی است، آشنا شود و انس بگیرد.

, .,

, , ,

شاخه طوبی- برای شروع به کار چقدر هزینه کردید؟

, شاخه طوبی- برای شروع به کار چقدر هزینه کردید, ؟,

البته که انجام این کار مستلزم هزینه زیاد برای شروع و آغاز می باشد اما با توکل بر خدا بنده با هزینه و مبلغ  پایین تر از 10 میلییون تومان کارم را آغاز کردم و خدار را شاکرم که تا الان کارها خوب پیش رفته وانشاءالله از این به بعد هم به همین صورت و با کمک های مسئولین مربوطه موفق خواهم شد.

, .,

شاخه طوبی- مکان خانه نماز دقیقا کجاست؟

, شاخه طوبی- , مکان خانه نماز دقیقا کجاست؟,

در حال حاضر در طبقه پایین محل ستاد اقامه نماز استان در خیابان اسکان می باشد که با استقبال و کمک های مسئولان در آینده به مکانی بزرگ تر تبدیل می شود.

,

شاخه طوبی- علت خاصی برای انتخاب نام داشتید؟

, شاخه طوبی- , علت خاصی برای انتخاب نام داشتید؟,

خیر- نامگذاری این مکان به علت زیر نظر قرار داشتن ستاد اقامه نمازاستان بود در مصوبات قرار شد که این مکان به اسم "خانه نماز" نامیده شود.

, .,

شاخه طوبی- در حال حاضر چه تعداد مربی و چه تعداد کودک تحت پوشش دارید؟

, شاخه طوبی- , در حال حاضر چه تعداد مربی و چه تعداد کودک تحت پوشش دارید؟,

در حال حاضر 8 مربی در خانه نماز مشغول به فعالیت هستند و  16 کودک از سنین 3 تا 5 سال در این مکان ثبت نام کرده اند.

,

شاخه طوبی- برنامه کلاسی خانه نماز به چه صورت است؟

, شاخه طوبی- , برنامه کلاسی خانه نماز به چه صورت است؟,

درباره برنامه کلاس ها ما بحث بسته های آموزش صبحگاهی وعصرگاهی را داریم به نحوی که بسته آموزشی صبح از ساعت 10-تا13 وعصراز ساعت 16 الی 19 تعریف شده است و به نوعی در این ساعات آموزش برای رده سنی 3 تا 5 سال می باشد.

,

کلاس ها اعم از بزرگ متفکر کوچک، نقاش باشی، آشپزباشی، مخترع کوچولو، سفال گری، حکایت های عسلی و موارد دیگر... در خانه نماز برگزار می شود که با تفکیکی جنسیتی و برای رده سنی های مختلف است.                      

,

هرکلاس به صورت مجزا در یک ترم دو ماهه و در 8 جلسه تشکیل می شود.

, .,

کودک در آخرهر هقته یک شعر و یک قصه و یک رفتار اخلاقی با محتوای آموزشی خاص و هدفمند که زیر نظر روانشناسان مشخص می شود را یادگیری نماید.

,

, , ,

شاخه طوبی- تا به حال از عملکردتان راضی بوده اید؟

, شاخه طوبی- , تا به حال از عملکردتان راضی بوده اید؟,

بله- به حمد الله وبه لطف خدا تا امروز که تنها دو ماه از افتتاح خانه نماز میگذرد استقبال عالی بوده و انشاءالله روز به روز بهتر هم می شود وما امید واریم که میزبان خوبی برای نوگلان عزیزمان باشیم.

, .,

شاخه طوبی- انتظار شما از مسئولان استان چیست؟

, شاخه طوبی- , انتظار شما از مسئولان استان چیست؟,

از مسئولین محترم تقاضا دارم که از کمک های مادی و معنوی خودشان دریغ نکنند چراکه  اولین بار است که خانه نماز در کشور و در سطح استان سمنان اجرایی وبه مرحله عمل رسیده است. بنابراین اگر به عنوان یک ظرفیت به آن نگاه شود قطعا در سطح کشور مطرح و باعث افتخار استان خواهد بود.

,

شاخه طوبی- سخن آخر...

, شاخه طوبی- , سخن آخر...,

امیدواریم هدفمان در درجه اول مورد رضایت خداوند متعال واقع شود و بعد به عنوان عضو کوچک و خدمتگزار در این عرصه بتوانیم اسلام واقعی را به همان شکل که است ونه به خاطر کوتاهی ها و عملکرد نادرست خودمان نشان بدهیم وآنچه که حق مطلب است را ادا نماییم.

, .,

امیدواریم گامی بلند در تربیت کودکان خودمان داشته باشیم و به زمانی که برای خانواده ها فراهم شده به چشم فرصت نگاه کنیم و به نوعی در تربیت سربازان حضرت ولیعصر(عج) کمکی هر چند ناچیز کرده باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه