اخبار داغ

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد

ایجاد ۵ باب بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده/ اعزام پزشکان عمومی و متخصص به کرمانشاه

ایجاد ۵ باب بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده/ اعزام پزشکان عمومی و متخصص به کرمانشاه
سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به ایجاد ۵ باب بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله زده گفت: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چراکه ما تمام امکاناتمان را بسیج کرده‌ایم و همکاران من در حال ثبت‌نام داوطلبان به‌ویژه جراحان عمومی، طب اورژانس، متخصص ارتوپدی و متخصص بیهوشی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی خالدی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با جزئیات امدادرسانی اورژانس کشور به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: از اولین زمین لرزه‌ای که ۲۱:۴۶ شب گذشته با قدرت ۷.۳ ریشتر در کرمانشاه و مرز ایران و عراق رخ داد، بلافاصله مرکز بحران وزارت بهداشت به حالت آماده‌باش درآمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مجتبی خالدی, تهران نیوز , تهران نیوز,

وی ادامه داد: رئیس اورژانس کشور به محل حادثه اعزام شد و هماهنگی‌های لازم در خصوص بررسی میزان مصدومان و مجروحان در دستور کار قرار گرفت. بیمارستان‌های استان‌های همدان، خرم‌آباد، کردستان و آذربایجان غربی نیز با توجه به نزدیک بودن به محل حادثه به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

,

سخنگوی اورژانس کشور بر این اساس مطرح کرد: ۱۳۶ دستگاه آمبولانس زمینی، ۲۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲۰ فروند بالگرد و ۳ فروند هواپیما جهت انتقال مصدومان ارائه خدمت می‌کنند. با توجه به اینکه برخی از سازه‌های بیمارستانی در کرمانشاه ٖآسیب دیدند، طبیعتا امکان خدمت‌رسانی در این مراکز وجود نداشت و به همین جهت ایجاد پنج باب بیمارستان صحرایی در دستور کار قرار گرفت.

,

خالدی افزود: به همین جهت نیروهایی از استان‌های قزوین، کردستان، همدان، تبریز و مشهد مقدس به محل حادثه اعزام شدند. تیم‌های تخصصی اعم از پزشکان متخصص جراحی عمومی و طب اورژانس به همراه پرستاران ویژه نیز به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

,

وی از بهبودی شرایط مناطق زلزله‌زده در آینده‌ای نزدکی خبر داد و گفت: در حالی که در مراکز درمانی به دلیل حجم بالای مراجعات ازدحام زیادی وجود دارد اما نظر مقامات عالی وزارت بهداشت این بود که حتما تسهیلاتی در خصوص ارائه خدمات اعم از نیروی انسانی و تشکیلات مصرفی و غیرمصرفی پزشکی تدارک دیده شود تا مراجعه کنندگان به زحمت نیفتند.

,

سخنگوی اورژانس کشور هم‌چنین بیان داشت: انتقال برخی از بیماران توسط هواپیما به بیمارستان‌های شهر تهران و شهرهای نزدیک استان کرمانشاه نیز در دستور کار قرار گرفت. تا این لحظه دو فروند هواپیما این کار را انجام داده‌اند و سومین هواپیما نیز در حال بارگیری مصدومان و بیماران است.

,

خالدی در تشریح ادامه فعالیت‌های امدادرسانی اورژانس کشور عنوان کرد:‌ از الان به بعد وارد فاز مراقبت‌های بهداشتی اعم از بهداشت عمومی و مبارزه‌ با بیماری‌ها می‌شویم و نیروهای ویژه‌ای هم در این قسمت فعالیت می‌کنند و اعزام می‌شوند. بحث سلامت روان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

,

وی در ادامه در ارتباط با میزان ظرفیت بیمارستان‌ها در پذیرش مصدومان عنوان کرد: مراجعات در زمان بسیار کوتاهی در حال رخ دادن هستند و این تعداد در این زمان نگران‌کننده بود اما با اعزام بیمارستان‌های صحرایی به محل حادثه و انتقال بیماران از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سایر مراکز درمانی این موضوع نیز مرتفع می‌شود.

,

سخنگوی اورژانس کشور اعزام متخصصان به محل حادثه را باعث تسریع امور درمانی و اجتناب از اتلاف وقت دانست و یادآور شد: اعزام متخصصین نیز در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته و همین می‌تواند کمک شایانی کند تا مصدومان در محل حادثه درمان شوند و از مراجعات متعدد بیماران و همراهانشان به سایر شهرها جلوگیری شود.

,

خالدی در پایان از ثبت نام داوطلبان خبر داد و خاطرنشان کرد: جای هیچ‌گونه نگرانی نیست چرا که ما تمام امکاناتمان را بسیج کرده‌ایم اما همکاران من در حال ثبت نام داوطلبان به‌ویژه جراحان عمومی، طب اورژانس، متخصص ارتوپدی و متخصص بیهوشی هستند و اگر خدایی نکرده اتفاق ناگوار جدیدی رخ بدهد، از ظرفیت مردم سایر استان‌ها نیز استفاده خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/ م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه