اخبار داغ

سلامت مردم را جدی بگیرید لطفاً؛

ترکیدگی و فرسودگی شبکه آب شرب بزرگترین تهدید زیست محیطی در روستای خراجی رودان +تصویر

ترکیدگی و فرسودگی شبکه آب شرب بزرگترین تهدید زیست محیطی در روستای خراجی رودان +تصویر
شبکه لوله کشی آب شب روستای خراجی مدتهاست که فرسوده است و ترکیدگی آن در مناطق مختلف این روستا بزرگترین تهدید زیست محیطی محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودان نیوز؛آب از مهم‌ترین شاخص‌های زندگیست که اهمیت آن در افکار عمومی و کارشناسان از مهم‌ترین علل آبادانی است و نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و سیاسی ایفا می‌کند، اما در این میان آنچه که اهمیت زیادی دارد غیر از مصرف صحیح، جلوگیری از هدر رفت آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودان نیوز,

با توجه به وضعیت فعلی و بحرانی آب در کشور و استان هرمزگان ، هدر رفت آب امری ناگوار در این زمینه محسوب می‌شود.هدر رفت آب علاوه بر ایجاد پساب و فاضلاب درمعابر و نازیبایی چهره شهر و روستا موجب بروز بیماری نیز شده و همچنین به پناهگاهی برای حیوانات موزی، تبدیل می‌شود.

,

فرسودگی لوله های آب رسانی و ترکیدگی لوله ها و ورود گل و لای به داخل آب آشامیدنی مشکلی است که این روزها مردم روستای خراجی و چندین روستای دیگر در شهرستان رودان با آن دست و پنجه نرم می کنند واین فرسودگی  موجب شده تا روستائیان روزهای متوالی بی آب بمانند.

,

روستای خراجی با جمعیتی بیش از ۷ هزار نفر، مرکز دهستان آبنما از توابع بخش مرکزی رودان است ، اکثر اهالی این روستا به شغل کشاورزی  مشغول و فاصله این روستا تا مرکز شهرستان تقریباً ۲۴ کیلومتر می باشد که مدتهاست از وضعیت ترکیدگی لوله ها و فرسودگی شبکه آبرسانی رنج می برند.

,

در بازدید میدانی که از محلات مختلف روستای خراجی از جمله حجت آباد ،حسین آّباد،محله بالای خراجی داشتیم متوجه حجم زیاد این ترکیدگی ها بوده و وضعیت متاسفانه به گونه ای بود که به دلیل رها شدن آب شرب مصرفی مردم در کوچه ها و خیابان ها دیگر حتی مسیر تردد مردم هم مسدود شده است.

,

احمد فولادی یکی از اهالی روستای خراجی در گف و گو با رودان نیوز به وضعیت نابسامان شبکه لوله کشی آب شرب این روستا اشاره کرد و گفت:  اگر این روند همچنان ادامه یابد بیماری های ناشی از مصرف آب آلوده در منطقه گسترش یافته و هزینه های درمانی سنگینی را در این شرایط بد اقتصادی به مردم تحمیل خواهد کرد

,

وی نسبت به هدر رفت آب در این روستا و به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی گلایه داشت و افزود: مسئولان باید در کنار فرهنگسازی و هشدار دادن به شهروندان در خصوص مصرف کمتر آب ، به اصلاح شبکه های آبرسانی خود هم توجه کندتا شاهد این همه هدر رفت آب نباشیم.

,

فولادی  در ادامه اظهار کرد: خطر بزرگی فرزندان، خصوصا کودکان خردسال ما را تهدید می کند اینکه این آبها درکوچه خیابان ها رها شده و این کودکان به دور از چشم پدر و مادر در آنجا به بازی و سرگرمی مشغو ل می شوند که ممکن است بیماری های متعددی آنها را تهدیدکند.

,

امین فولادی عضو شورای روستای خراجی هم در گفت وگو با رودان نیوز گفت: مشکل ترکیدگی لوله های آب شرب روستای ما به حالا بر نمی گردد بلکه مدتهاست که این مشکل ادامه دارد و با توجه به پیگیری های انجام شده متاسفانه نتیجه ای حاصل نشده است

,

وی افزود:بارها با همراهی سایر اعضای شورای روستا مشکل ترکیدگی لوله ها، گلایه مردم از این وضعیت را به اطلاع مسئولین امر رساندیم و حتی  بحث رسانه ای کردن این مشکل  را هم مطرح کرده ایم اما فقط قول هایی داده شد و تا کنون هیچ اقدمی برای رفع این مشکل صورت نگرفته است.

,

عضو شورای روستای خراجی اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که مورد عتراض مردم واقع شده جبران کمبود آب شرب از طریق موتور پمپ آبیاری کشاورزی هست که ب این شبکه اتصال یافته و هیچ گونه مخزنی برای کلرزنی و بهداشتی نمودن آب و سپس استفاده توسط مردم وجود ندارد.

,

امین فولادی تصریح کرد:با توجه به اینکه کمی از آب های رها شده در کوچه و خیابان به هنگام خاموشی پمپ آب دوباره به درون لوله ها بر می گردند  از طرفی وجود سگ های ولگرد در این آبها می تواند بزرگترین مشکل زیست محیطی را برای مردم  به وجود بیاورد.

,

وی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع سلامت مردم موضوعی نیست که به سادگی از کنار آن عبور کنیم بلکه باید مسئولین مربوط در راستای حل هر چه سریعتر این مشکل که سلامت مردم این روستا را تهدید می کند اهتمام بخشیده تا علاوه بر انجام وظیفه، دعای خیر مردم را هم به دنبال داشته باشد.

, ,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,
,
,
, , ,

انتهای پیام /د

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه