اخبار داغ

انباشت نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان شهدای دهگلان باعث آلودگی شده است

انباشت نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان شهدای دهگلان باعث آلودگی شده است
انباشت نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان شهدای دهگلان یکی دیگر از معضلات این شهر بوده و باعث آلودگی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دهگلان شیدا،  آلودگی محیط زیست از منابع گوناگون صورت می گیرد و با پیشرفت تمدن بشری و توسعه فن آوری و ازدیاد روز افزون جمعیت شهری این مشکل دو چندان می شود بطوریکه در هرکشور حفاظت از محیط زیست مورد توجه جدی مسئولان است  و امروز وضعیت زیست محیطی به گونه ای شده  که مردم یک شهر از آثار آلودگی در امان نیستند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا,
,



با توجه به وضعیت نا بسامان بهداشت دردهگلان و انباشت زباله و نخاله های ساختمانی در مجاروت بیمارستان شهدای دهگلان محیط زیست این منطقه را آلوده کرده است.


نخاله های ساختمانی در اطراف بیمارستان شهر دهگلان معضلی دیگر برای این شهر است و بنا به گفته رئیس شورای اسلامی شهر دهگلان مکان نخاله ساختمانی در روستای تلوار زمینش تملک و مشخص شده است اما متاسفانه مردم شهر با بی توجهی اطراف شهر را مکان نخاله ساختمانی تبدیل کرده اند  ومتوالیان امر هم در کنار این معضل سکوت نموده  و همین سکوت باعث سوءاستفاده بعضی از شهروندان در رها سازی نخاله ها شده  است.


انباشت نخاله های ساختمانی در مجاورت بیمارستان یکی از بزرگترین معضلات زیست محیطی این شهرستان است که با اندک ورزش باد، تلی از خاک و ریز گردها را بر فضای بیمارستان انباشته می کند.

 

همانگونه که زباله های شهری و خانگی به محل های دور از شهر و روستا انتقال می یابد نخاله ها و پسماندهای عمرانی نیز با التزام و تعهد و دریافت هزینه از مالکین و سازندگان و هماهنگی مامورین و خودروها گشت زنی می تواند به محلی مناسب انتقال و تخلیه گردد تا از منظره های بد ریخت و زشت ورودی و خروجی های شهر و آلودگی های زیست محیطی و شیوع بیماری های مختلف جلوگیری بعمل آید و نیز همچون برخی از شهرها علاوه بر راهکارهای فرهنگ سازی و برخورد های قضایی، اقداماتی در جهت احداث کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی انجام گیرد.

 


یکی از مشکلات زیست محیطی شهرستان حجم بسیار زیاد زباله و نخاله های ساختمانی است که در سالهای اخیر به علت گسترده تر شدن شهر به چالشی مهم برای محیط زیست دهگلان تبدیل شده است.

 

 برای حل این مشکل با مراجعه به محیط زیست دهگلان  مجیدی رئیس اداره محیط زیست شهرستان در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  تجمع نخاله های ساختمانی باعث جمع شدن حیوانان موذی و ازدیاد سگهای ولگرد در آن مسیر شده که زمینه ساز بسیاری از بیماریهاست.


 وی افزو: نخاله های ساختمانی علاوه بر ایجاد آلودگی و بیماری چهره زشت به شهر می بخشد و باید توسط شهرداری مکانی برای نخاله های ساختمانی تملک و تعیین شود.


مجیدی درادامه گفت: وظیفه شهرداری است که طبق  شیوه نامه نسبت به جمع آوری نخاله عمل کند تا این مشکل رها سازی نخاله در اطراف شهر رفع شود.

 

مجیدی گفت: شهرداری به عنوان متولی می بایست در یک برنامه ریزی کوتاه مدت نسبت به تعیین مکان مناسب برای تخلیه نخاله ها اقدام و موضوع را به شهروندان اطلاع رسانی کند.


فرزاد رحیمی کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهگلان در جواب خبرنگار ما که  وجود نخاله  از نظر بهداشتی چه مضراتی دارد گفت: ایجاد این نخاله در مجاورت بیمارستان و یا اطراف شهر باعث تجمع آبهای سطحی و منجر به آلودگی می شود.

 

رحیمی گفت:بهداشت محیط و کنترل علل و عواملی که به گونه ای روی سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان تاثیر گذار است از مواردی است که در خیلی از کشورها دنیا دارای اهمیت ویژه و بخوبی مدیریت و ساماندهی می شود.


. وی افزود: باید اقدام لازم برای تهیه زمین مناسب جهت  تخلیه نخاله ها صورت گیرد تا مردم و شهروندان از معضل نخاله ها که گریبانگیر آن ها شده است رهایی یابند و مشکل نخاله ها به طور کلی مرتفع شود.

وی از شورای شهر و شهرداری خواست که  مکانی در خارج  از شهر برای نخاله ساختمانی تعیین شود و مردم  را ملزم به خروج نخاله از داخل شهر کنند.


به هر روی به نظر می رسد دردهگلان  با توجه به رشد روز افزون تمایل مردم به تخریب و نوسازی شاهد تولید بالای نخاله های ساختمانی خواهیم بود که اگر شهرداری ها طرحی برای ساماندهی و بازیافت نخاله های ساختمانی نداشته نباشند، در آینده ای نه چندان دور نخاله های ساختمانی برای شهرستان بحران ساز خواهند شد.

 

 انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه