اخبار داغ

وعده‌ی یک‌ساله‌ای که عملی نشد؛

یک بام دوهوای مخابرات دشتی برای نصب آنتن 4G در شُنبه

یک بام دوهوای مخابرات دشتی برای نصب آنتن 4G در شُنبه
بااین‌حال که ضریب استفاده مردم استان بوشهر از اینترنت همراه بالاست شهر شُنبه را می‌توان تنها شهری در استان بوشهر نامید که همچنان از مزایای نسل چهارم شبکه اینترنت تلفن همراه بی‌بهره است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ از بین تمام اصطلاحات گیج‌کننده‌ای که این روزها در بازار مصرف شنیده می‌شود، احتمالاً گنگ‌ترین مورد،4G است که برای توصیف یک نسل جدید و بسیار پرسرعت تبادل اطلاعات موبایل با استفاده از تلفن‌های هوشمند،‌ تبلت‌ها و سایر دستگاه‌ها به کار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,


4G چهارمین و جدیدترین نسل از فنّاوری‌های مخابراتی برای ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه‌های موبایل است، سریع‌تر از نسل قبلی است و به شبکه‌ها ظرفیتی بالاتر از نسل 3G (نسلی که هم‌اکنون بر روی اکثر تلفن‌های همراه اروپا و آمریکا مورداستفاده است) را می‌دهد.

,
,

امروزه اکثر نقاط کشور از نسل چهارم شبکه اینترنت تلفن همراه استفاده می‌کنند و استان بوشهر و شهرهای آن‌هم از قضیه مستثنی نیستند و شاید نبود آن حتی در روستاهای استان بوشهر هم محال به نظر برسد.

,

استان بوشهر چهارمین استان ایران ازنظر تعداد کاربر اینترنت همراه است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان پایین‌تر از میانگین کشور است، این در حالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشور است.

,

بااین‌حال که ضریب استفاده مردم استان بوشهر از اینترنت همراه بالاست شهر شُنبه را می‌توان تنها شهری در استان بوشهر نامید که همچنان از مزایای نسل چهارم شبکه اینترنت تلفن همراه بی‌بهره است.

,

علی‌رغم تلاش اعضای شورای این شهر برای برقراری نسل چهارم شبکه اینترنت تلفن همراه، پس از وقوع زلزله سال 1392 در این شهر هنوز هیچ کاری برای عملی کردن این وعده انجام‌نشده است.

,

علی صلحی مطلق نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شُنبه در گفتگو با این پایگاه خبری درباره عملی کردن وعده برقراری نسل چهارم شبکه اینترنت تلفن همراه در شُنبه گفت: طی یک سال گذشته تلاش‌های فراوانی برای نصب آنتن4G در شهر صورت گرفت که در جریان این تلاش‌ها کارشناسان مخابرات کارهای اولیه مانند نصب آنتن را انجام داده‌اند اما پس از آزمایش متوجه شدند که رادیوی مخابرات شُنبه قدیمی و جوابگوی آنتن4G نیست.

,

وی اضافه کرد: پس از رایزنی‌های فراوانی که با مرکز شهرستان و استان برای خرید رادیو انجام گرفت، موفق به خریداری رادیوی موردنیاز مخابرات شدیم و این رادیو هم‌اکنون در مخابرات شهرستان موجود هست که علی‌رغم تلاش‌های فراوان هنوز موفق به خروج رادیو از خورموج و نصب آن در شُنبه نشدیم.

,

صلحی مطلق خاطرنشان ساخت: می‌دانیم وعده نصب آنتن فورجی و راه‌اندازی آن را یک سالی است که به مردم شُنبه دادیم اما کوتاهی درراه اندازی از حیطه کاری ما خارج هست و این تعلل از سوی مخابرات شهرستان صورت گرفته است.

,

شایان‌ذکر است پس از بازدید اولیه کارشناسان از مخابرات شهر شُنبه و تعویض اولیه آنتن‌ها تماس‌های مکالمات مردم از طریق تلفن همراه با مشکلات فراوانی روبرو شده است و مردم در یک محیط بسته مانند داخل خانه قادر به تماس با محیط بیرون نیستند و برای یک تماس کوچک باید بیرون از محیط خانه و روباز اقدام به برقراری تماس نمایند و این امر باعث افزایش نارضایتی مردم شده است.

,

حالا این‌یک بام دوهوای مخابرات شهرستان دشتی برای تحقق وعده نصب آنتن4G برای مردم شهر شُنبه چنان گران تمام‌شده است که اکثر شکایات مردم شهر به شورای اسلامی را همین موضوع تشکیل می‌دهد.

,

اینکه چرا مخابرات شهرستان دشتی برای این کار کوچک این‌چنین تعلل می‌کند، سؤال بزرگی است که همچنان در ذهن مردم شنبه و در گفتگوهای روزانه و پس از برقراری هر تماس تلفنی دست‌به‌دست می‌گردد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه