اخبار داغ

بهترین کارگردان جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور:

تئاتر کودک و نوجوان در همدان فعال‌تر شده است

تئاتر کودک و نوجوان در همدان فعال‌تر شده است
بهترین کارگردان جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور گفت: برگزاری چندین دوره این جشنواره در همدان موجب گردیده تا تئاتر کودک و نوجوان در این استان فعال‌تر شده و اکثرگروه‌های تئاتر آن به تولید این ژانر بپردازند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ گروه نمایشی «سپید و سیاه» به سرپرستی «مهدی حبیبی» هنرمند نام آشنای ملایری، از جمله گروه‌های فعال و موفق تئاتر و بخصوص حوزه نمایش خیابانی است که پس از سال‌ها فعالیت در این شهر و کسب عناوین و مقام‌های متعدد ملی و بین المللی مدتی است که عطای کار در این شهر و استان را به لقایش بخشیده و به تهران مهاجرت کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

راه‌یابی نمایش «یک میهمانی ساده» توسط این گروه به مرحله نهایی بخش خیابانی بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آن‌هم به‌عنوان نماینده تهران، بهانه‌ای شد تا با این هنرمند خوش ذوق ملایری به گفت‌وگو بنشینیم که مختصری از آن در ادامه ارائه می‌گردد.   

,

 

,

مهدی حبیبی در گفتگو با صبح الوند، با تاکید براینکه همیشه علاقه زیادی به ساخت نمایش‌های کودک داشته ام با اشاره به خلاصه داستان این نمایش گفت: نمایش «یک مهمانی ساده» در واقع قصه خواهر و برادری است که دارای پدربزرگ سالخورده‌ای هستند که به تنهایی زندگی می‌کند و آنها برای این پدربزرگ تنها نامه می‌نویسند و... .

,

 

,

این هنرمند موفق ملایری که نهمین دوره حضور خود در مرجله نهایی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان را تجربه می‌کند و تاکنون جوایز متعددی را نیز در آن کسب کرده است؛ در پاسخ به این سوال که چه حسی از اینکه امسال به‌عنوان نماینده تهران در این جشنواره شرکت می‎کند، دارد؛ اظهارکرد: مسلماَ از این اتفاق خوشحال نیستم و دوست داشتم که از شهر و استان خودم در این جشنواره هم شرکت کنم اما چه کنیم که بعضی وقت‌ها آدم باید تصمیمی را بگیرد که شاید هیچوقت راضی به انجامش نیست و البته جا دارد که از زحمات عزیزان در تهران هم صمیمانه تشکر و قدردانی کنم که در این مدت نهایت همکاری را با گروه ما داشته‌اند.

,

 

,

, ,

 

,

سرپرست گروه نمایشی «سپید وسیاه» با بیان اینکه وجود اسامی بعضی از کارگردان‌های مطرح حوزه تئاتر کودک و نوجوان در فهرست آثار مرحله نهایی این جشنواره نوید جشنواره‌ای متفاوت را می‌دهد، افزود: لازم است که از تلاش‌های چندین ساله شهرام کرمی (دبیر سابق این جشنواره) که الحق و الانصاف برای رونق دوباره جشنواره تئاتر کودک زحمت‌های زیادی کشیدن تشکر و قدردانی کرد و آرزو می‌کنم که مریم کاظمی هم که امسال این مسئولیت سنگین را بر عهده گرفتن بتوانند به خوبی از عهده آن برایند با اینحال به نظر می‌رسد که جشنواره امسال به دلیل اینکه شخص دیگری مسئولیت دبیری آن را برعهده دارند، مطمئناَ خواه‌ناخواه دچار تغییراتی خواهد شد که انشالله با توجه به توانایی اجرایی ایشان و سایر دوستان دست اندرکار امسال هم جشنواره خوبی خواهیم داشت.

,

 

,

وی با اشاره به اثرات مثبت میزبانی همدان از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، ادامه داد: برگزاری چندین دوره این جشنواره در همدان موجب گردیده تا تئاتر کودک و نوجوان در این استان فعال‌تر شده و اکثرگروه‌های تئاتر آن به تولید این ژانر بپردازند از طرفی دیگر باعث افزایش و تخصصی شدن مخاطبین تئاتر کودک شده لذا خانواده‌های علاقمند به این مقوله توجه ویژه‌ای داشته و کم و بیش تئاتر کودک در سبد فرهنگی آنها قرار گرفته است.

,

 

,

حبیبی گفت: البته امسال کارهای کمتری از همدان در بخش نهایی پذیرفته شده اند که باید پذیرفت که این امر هم  به سلیقه گروه داوری مرتبط است که سعی در انتخاب بهترین‌ها را دارند و البته برای داوران تنها رعایت استانداردها و کیفیت آثار اهمیت دارد نه نام و آوازه گروه نمایشی.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه آماده سازی این کار بیش از یک ماه بطول انجامیده است، اظهارکرد: در این کار علاوه بر خودم بازیگران دیگری چون نرگس خاک‌کار، میلاد زنگنه، علی خانجانی، سپیده احمدزاده، حسین رشیدی و امیر محمدرضایی هم به ایفای نقش می‌پردازند.

,

 

,

بهترین کارگردان بخش خیابانی سی و سومین دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر کشور با بیان اینکه طراح پوستر و بروشور این نمایش را طیبه آنجدانی انجام داده‌اند، افزود: ساخت قطعات موسیقی این کار بر عهده محمد نیکومنش و پخش موسیقی هم توسط محمد محسنی انجام می‌گیرد و البته حسین هاشمی و سمیه احمدی هم به عنوان عکاس با مجموعه همکاری دارند.

,

 

,

وی با تاکید براینکه موضوع و پیام های این نمایش در واقع دغدغه تمام بچه‌ها و حتی بزرگتر‌های کشور است، تصریح کرد:  در این کار به معضلات و آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود که متاسفانه اکثر بچه‌ها با آن درگیر بوده و به نوعی در برگیرنده همه اقشار مختلف جامعه و خانواده هاست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه