اخبار داغ

در نشست شورای کشاورزی رودبار جنوب مطرح شد؛

اصلاح الگوی کشت، موجب صرفه اقتصادی برای کشاورزان است

اصلاح الگوی کشت، موجب صرفه اقتصادی برای کشاورزان است
معاون برنامه ریزی فرمانداری رودبارجنوب گفت: اصلاح الگوی کشت از سنتی به مدرن، و کشت محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارند، موجب صرفه اقتصادی برای کشاورزان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما،نشست شورای کشاورزی شهرستان رودبارجنوب در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
منصور خانه گیر معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری رودبارجنوب در این نشست به اهمیت بخش کشاورزی در تولید داخلی و تامین امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: باتوجه به نوسانات قیمت در بازار محصولات کشاورزی شدید است.
وی تصریح کرد: با توجه به این شرایط کشاورزان را به کشت محصولاتی که خرید تضمینی دارند توصیه می کنیم.
معاون برنامه ریزی فرمانداری رودبارجنوب اضافه کرد: تجربه سالیان متمادی و اخیر نشان داده کشت زیاد از حد محصولاتی همچون گوجه فرنگی، پیاز، سیب زمینی و هندوانه باعث ضرر کشاورزان این منطقه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,
,
,
,

این مسئول ادامه داد: لذا اصلاح الگوی کشت و جایگزینی محصولاتی همچون کنجد، کلزا و گندم با روش های آبیاری نوین صرفه اقتصادی بیشتری برای کشاورزان در برخواهد داشت.

,

منصور خانه گیر عنوان کرد: جهت تشویق و ترغیب کشاورزان به خرید بذر گندم و کشت این محصول استراتژیک، تسهیلات خوبی را در نظر گرفته ایم.
معاون برنامه ریزی فرمانداری رودبارجنوب اضافه کرد: از مسئولان سازمان جهادکشارزی جنوب استان کرمان،خواستاریم ،سهمیه بذر گندم رودبارجنوب را که در حال حاضر۲۴۴۰تن است،افزایش دهند.

,
,

خانه گیر در ادامه به اهمیت بیمه محصولات و مزارع کشاورزی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در فصول کشت و سرد سال، حوادثی نظیر سرما،باران و سیلاب های شدید ،آفات و بیماری های متعدد مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید می کنند،لذا جهت در امان ماندن از تبعات سوء موارد مذکور،کشاورزان را به بیمه کردن محصولات و مزارع خود توصیه می کنیم.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه