اخبار داغ

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

استعفای اجباری سعد حریری/ عربستان به دنبال ایجاد ناآرامی در لبنان و تضعیف جبهه مقاومت است

استعفای اجباری سعد حریری/ عربستان به دنبال ایجاد ناآرامی در لبنان و تضعیف جبهه مقاومت است
استاد دانشگاه و مدرس علوم سیاسی، گفت: تنش های به وجود آمده توسط دشمنان در منطقه، همیشه به سود ایران پایان یافته و قدرت و نفوذ ایران اسلامی را، افزایش داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار عالمان؛ سید جلال حسینی، در گفت و گو با خبرنگار دیار عالمان پیرامون ابعاد مختلف استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، تصریح کرد: شواهد حاکی از آن است که حریری تحت فشار عربستان و آمریکا مجبور به استعفا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار عالمان,

استاد دانشگاه اصفهان، با اشاره به تحلیل یک روزنامه لبنانی درباره دیدار دکتر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل و سعد حریری، عنوان کرد: ولایتی در این ملاقات وحدت دولت لبنان و حزب الله را موفقیت آمیز دانسته و سعد حریری نیز برعکس انتظار آمریکا و دولت های غربی، از این موضوع دفاع کرده است که این موضوع نشان دهنده نزدیک شدن لبنان همانند قطر به ایران است.

,

وی تصریح کرد: تنبیه نخست وزیر لبنان و دور کردن این دولت از ایران و همچنین فراهم کردن زمینه حمله به لبنان و حزب الله اهداف اصلی عربستان و آمریکا برای تحت فشار قرار دادن سعد حریری برای استعفا و کناره گیری از دولت است.

,

حسینی با اشاره به مصاحبه روزنامه رای الیوم، با نضال نصرالله که یک کارشناس زبان بدن است، گفت: سعد حریری بنابر تحلیل این کارشناس در زمان خواندن متن استعفا تحت فشار و شرایط روانی و آشفتگی بوده و دلایلی نیز برای ادعای خود دارد‌.

,

این کارشناس مسائل منطقه ای، اضافه کرد: همراه نبودن ساعت مچی همیشگی سعد حریری که قابلیت تماس فوری نیز داشته در زمان خواندن متن استعفا، ادا نکردن محکم کلمات استعفا نامه، جمع نکردن کاغذ های روی میز بعد از اتمام استعفا و خشکی دهان سعد حریری با وجود لیوان آب کنارش همگی نشان از شرایط روانی آشفته و اجباری بودن استعفای او دارد.

,

پیشرفت های جبهه مقاومت و هراس از ایران عامل اصلی فشار بر سعد حریری است

, پیشرفت های جبهه مقاومت و هراس از ایران عامل اصلی فشار بر سعد حریری است, پیشرفت های جبهه مقاومت و هراس از ایران عامل اصلی فشار بر سعد حریری است,

حسینی اظهار کرد: پیروزی های انقلاب اسلامی ایران و جبهه مقاومت در منطقه باعث شده که عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه احساس خطر کرده و سعی کنند با اعمال جنگ علیه لبنان و نیروهای حزب الله منافع خود را در منطقه حفظ کنند.

,

این استاد دانشگاه و مدرس علوم سیاسی، گفت: عربستان سعی می کند با القاء اینکه استعفای حریری به دلیل همکاری نکردن حزب الله با دولت لبنان بوده، در منطقه تنش به وجود آورده و به بهانه کمک به دولت لبنان به حزب الله حمله کند.

,

وی با اشاره به مصاحبه وزیر خارجه عربستان با یک خبرگزاری آمریکایی، در خصوص استقبال از تحریم های بیشتر علیه ایران به بهانه دفاع ایران از تروریسم، عنوان کرد: پیشرفت های ایران و جبهه مقاومت در منطقه و نابودی تقریبی داعش عربستان را دچار هراس کرده و باعث شده آن ها به دنبال راهی برای ملتهب کردن منطقه و متوقف کردن نفوذ ایران باشند.

,

حسینی با بیان اینکه شرارت هایی نیز از جانب عربستان برای ایجاد تنش و جنگ در منطقه دیده می شود، تصریح کرد: فرا خواندن نیروهای سفارت خانه های عربستان، کویت و امارات از لبنان نشان می دهد عربستان دنبال مدیریت کردن منطقه و ایجاد جنگی بر علیه لبنان و تضعیف حزب الله است.

,

این کارشناس سیاسی، با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی توسط سید حسن نصر الله، اظهار کرد: بنابر اظهارات وی مخازن آمونیاک اسرائیل با دو میلیون تن آمونیاک در تیر رس حزب الله بوده و در صورتی که عربستان به پشتوانه اسرائیل و آمریکا قصد حمله به لبنان را داشته باشند، حزب الله نیز در اولین اقدام این مرکز را هدف قرار خواهد داد.

,

وی افزود: موج انفجار این مخازن آمونیاک دو برابر بمب هسته ای بوده و آلودگی آن می تواند نیمی از مردم اسرائیل را در بر بگیرد و این خود به تنهایی خطر بزرگی برای این رژیم جعلی است.

,

هر گونه اقدامی از طرف دشمن در منطقه همیشه به سود ایران پایان یافته است

, هر گونه اقدامی از طرف دشمن در منطقه همیشه به سود ایران پایان یافته است, هر گونه اقدامی از طرف دشمن در منطقه همیشه به سود ایران پایان یافته است,

حسینی، با اشاره به تحولات منطقه ای از سالیان گذشته تاکنون، عنوان کرد: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران باعث شد ما تجربه های زیادی به دست آورده و در قدرت نظامی پیشرفت های زیادی به دست آوریم به گونه ای که حضرت امام (ره) فرمودند ما در جنگ حتی یک لحظه نیز از عملکردمان نادم و پشیمان نیستیم.

,

وی، بیان کرد: حمله آمریکا به عراق و افغانستان برای محاصره ایران  نیز به نابودی دشمنان بزرگی همچون صدام و طالبان منجر شد.

,

وی اضافه کرد: ایجاد داعش برای تفرقه اندازی بین شیعه و سنی و در نهایت تضعیف ایران نیز به تقویت نفوذ ایران در منطقه و وحدت هر چه بیشتر شیعه و سنی انجامید و هر اقدامی که دشمن جهت تضعیف ایران و مقاومت انجام داده همیشه باعث پیروزی و قدرت گرفتن هر چه بیشتر ایران شده است.

,

حسینی اظهار کرد: ایران به اذعان بسیاری از تحلیلگران غربی و آمریکایی همیشه در این مواقع با کمترین هزینه بیشترین نفوذ را در منطقه به دست آورده و اقدام های کنونی عربستان نیز می تواند به نابودی آل سعود و نفوذ هرچه بیشتر ایران در منطقه ختم شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه