اخبار داغ

با گذشت یک سال از اجرای پروژه؛

گلایه مردم از ضعف نظارت بر اجرای پروژه فاضلاب منطقه نیروگاه قم

گلایه مردم از ضعف نظارت بر اجرای پروژه فاضلاب منطقه نیروگاه قم
تنی چند از شهروندان قمی ساکن در منطقه نیروگاه نسبت به ضعف نظارت بر اجرای پروژه فاضلاب شهری انتقاد کرده و خواستار جدیت مسئولان مربوطه به منظور تسریع در امر خدمت رسانی و کسب رضایت مردم شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت قم فردا، اجرای 104 کیلومتر فاضلاب در مناطق 3 و 6 شهرداری قم در حالی از سال گذشته شروع‌شده است که نحوه اجرای آن با این روزها خبرساز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا، , قم فردا،, قم فردا, قم فردا,

علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم معتقد است که سرعت اجرای آن بسیار خوب است و آن را یک شاهکار می‌داند اما مردم این منطقه به‌خصوص در منطقه 6 از نحوه اجرا و نظارت آن گلایه دارند.

,

میانگین هر کوچه 2 ماه زمان می‌برد

, میانگین هر کوچه 2 ماه زمان می‌برد,

علی شیری از شهروندان ساکن شهرک امام حسین (ع) با انتقاد از کندی پروژه فاضلاب می‌گوید: اول باید بگویم از مسئولان باید اجرای این پروژه قدردانی می‌کنم.

,

وی افزود: اما باید برای نظارت و درست اجرا کردن این طرح توجه داشته باشند به‌عنوان‌مثال دو ماه از کنده شدن کوچه‌های شهرک امام حسین می‌گذرد و عبور و مرور مردم مختل شده است.

,

وی ادامه داد: هم‌زمان 10 کوچه یا شاید بیشتر در محله‌های مختلف حفاری می‌شود و همین کار باعث می‌شود تکمیل آن‌ها زمان ببرد.

,

سطح ایمنی پایین است

, سطح ایمنی پایین است,

محمد خراقانی یکی دیگر از شهروندان منطقه 6 به خبرنگار ما گفت: اینجا انتهای خیابان 45 متری شمالی است کوچه 56 است که واقعاً از روند کاری پیمانکار فاضلاب گلایه داریم.

,

, ,

وی افزود: نزدیک به 3 هفته است که جلوی مغازه من را حفاری کرده‌اند اما هیچ کار خاصی انجام نداده‌اند، حتی یک درپوش برای چاه قرار نداده‌اند که جای سؤال دارد.

,

خراقانی بیان داشت: راحت‌تر بگویم بالای 3 هفته است که اینجا دو تا کلنگ زدند و رفتند حالا اینجا خیابان است، داخل کوچه‌ها بیش از یک ماه طول می‌کشد تا درست شود که واقعاً قابل‌قبول نیست.

,

مشکل بعد از اتمام کار تازه شروع می‌شود

, مشکل بعد از اتمام کار تازه شروع می‌شود,

حسین موسوی دیگر شهروند ساکن این منطقه می‌گوید: ساکن خیابان سوم خرداد کوچه 24 هستم، بیش از یک ماه از اتمام حفاری فاضلاب در این کوچه می‌گذرد اما بااین‌حال هنوز اقدام به آسفالت مکان‌های حفرشده نکرده‌اند.

,

, ,

وی افزود: این تنها مشکل ما نیست همان زمان هم برای حفاری و لوله‌گذاری یک ماه کوچه را بستند، الآن هم ابتدای کوچه بسته است و دریچه چاه باز است.

,

موسوی بیان داشت: ما از مسئولان بابت ایجاد شبکه فاضلاب در این منطقه کمال تشکر را داریم اما باید برای این پروژه نظارتی هم وجود داشته باشد.

,

اجرای شبکه فاضلاب با سرعت حدود 10 هزار متر در ماه

, اجرای شبکه فاضلاب با سرعت حدود 10 هزار متر در ماه ,

این در حالی است که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اینکه تاکنون حدود 60 کیلومتر از شبکه فاضلاب در این محدوده اجراشده است، با قدردانی از حمایت‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته، ابراز داشت: درصورتی‌که این روند ادامه پیدا کند تا پایان خردادماه سال آتی اجرای کامل 104 کیلومتر شبکه به اتمام خواهد رسید.

,

وی تأکید کرد: در حال حاضر اجرای شبکه فاضلاب در این منطقه با سرعت حدود 10 هزار متر در ماه در حال انجام است که انجام این حجم عملیات در یک قرارداد در کشور بی‌سابقه است.

,

صادق پور بابیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه حدود 100 هزار نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر نصب انشعابات نیز در برخی مناطق آغازشده و مابقی مناطق نیز در آینده نزدیک پس از فعال شدن شبکه فاضلاب نصب خواهد شد.

,

وی در پاسخ به اعتراض‌های مردم از کوتاهی‌های پیمانکار بیان داشت: به‌صورت مرتب نحوه اجرای کار رصد می‌شود و علاوه بر این مسائل پیگیری خواهد شد و تذکر می‌دهیم.

,

صادق پور ادامه داد: در این حجم بالای کار ممکن است در مواردی هم مشکل پیش بیاید چون کار کاملاً دستی است و توسط کارگران انجام می‌شود.

,

شبکه فاضلاب در مناطق 3 و 6 و همچنین تصفیه‌خانه شماره سه فاضلاب قم از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی ایجادشده و نمایندگان این بانک نیز در ماه‌های اخیر بازدیدهایی نیز از این پروژه‌ها داشته‌اند.

,

, ,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه