اخبار داغ

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی:

بیشترین بیکاران جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند

بیشترین  بیکاران جویای کار، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع کثیری از بیکاران جویای کار ما فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند و فقدان مهارت یکی از عوامل بیکاری فارغ التحصیلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از زنجانم، احمد بیگدلی در بازدید از مراکز فنی و حرفه ای زنجان، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی هدفمند در راستای ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان و بویژه دانشگاهیان اظهار کرد: باید با اجرای برنامه های هدفمند ایجاد اشتغال برای قشر جوانان وکاهش نرخ بیکاری را داشته باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم,

وی تصریح کرد:یکی ازعلل بیکاری جوانان فقدان مهارت است و باید تربیت نیروی انسانی مطابق با نیاز بازارکار مورد توجه دستگاههای متولی قرار گیرد.

,

این مقام مسئول به رسالت خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ارائه آموزش های مهارتی برای کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و ابراز کرد: استان زنجان و بویژه شهرستان خدابنده در بخش کشاورزی دارای ظرفیتهای مطلوبی است که می توان با  اجرای دوره های آموزشی منجر به اشتغال در این شهرستان شد.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور  نقش مهم و موثری در جهت ارائه آموزش های مهارتی در کشور برعهده دارد که  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با درک اهمیت آموزش های مهارتی خواستار توجه بیش از پیش به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها دستگاه متولی ارائه آموزش های غیر رسمی در کشور هستند.

,

این مقام مسئول با اشاره به پایین بودن نرخ بهره وری در کشور اشاره کرد و افزود: بالا بردن نرخ بهره وری در کشور می تواند با بکارگیری نیروی مهارتی خبره اتفاق بیفتد که در این زمینه فنی و حرفه ای باید ورود جدی داشته باشد.

,

وی عنوان کرد:  باید زمینه برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد مورد توجه قرار گیرد که در این راستا فنی و حرفه ای می تواند با ارائه  آموزش های مهارتی نقش موثری را در زنجیره ایجاد اشتغال مولد و پایدار ایفاء کند.

,

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی به عموم مردم در خصوص آشنایی با آموزش های مهارتی گفت: برپایی نمایشگاه ، راه اندازی بازارچه صنایع دستی و تولیدی، بازاریابی برای فروش محصولات تولیدی مهارت آموختگان، استفاده از پتانسیل ها و ظرفیت های بخش غیر دولتی  می تواند نقش موثری درراستای ترویج فرهنگ مهارت آموزی باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه