اخبار داغ

مرض روانی برخی سیاسیون پس از زلزله سر باز کرد!

مرض روانی برخی سیاسیون پس از زلزله سر باز کرد!
بعد از زلزله اخیر در کرمانشاه برای عده ای مهم نبود که مردم گرسنه هستند مهم نبود که زیر آوار مانده و شب را در سرما به سر می برند مهم برای این لاشخورهای سیاسی این بود که مسکن مهر طرح حزب سیاسی مقابلشان بود پس باید از آن انتقاد کنند ، درد مردم چه اهمیتی دارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انقلاب نیوز، زلزله اخیر در ایران که شهرها و روستا های کرمانشاه در آن آسیب  و خسارت جدی دیدند باعث تالم و ناراحتی همه مردم ایران شد  ، بر اساس آمار به دست آمده تا  الان بر اثر وقوع زلزله در غرب کشور ۷۳۷۰ نفر مصدوم شده‌اند که از این تعداد ۹۷۵ نفر بستری و ۶۹۰ نفر ترخیص شده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز,

بعد از این حادثه همه ارگان های مختلف برای کمک به زلزله زدگان به حالت آماده باش در آمده و به مناطق زلزله زده اعزام شدند و مردم عادی نیز با ابراز همدردی خود را شریک غم هموطنان در کرمانشاه و مناطق زلزله زده دانستند.

البته صدا و سیما در این میان ضعیف عملکرد، نماینده مردم کرمانشاه در این زمینه در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: صدا و سیما اصلا عملکرد خوبی نداشته و پوش خبری مناسبی نداشته است یک سوژه کوچک را در بخش خبری 20:30 پرداخته و آن را برزگ جلوه می دهند اما فاجعه به این بزرگی را به درستی منعکس نمی کند، دو وزیر کشور به منطقه آمده است اما هیچ خبرنگاری از صدا  وسیما این وزرا را همراهی نکرده است.
,
,
,
,
 
,
زلزله ابزار انتقام سیاسی شد
,

در این میان که زلزله زدگان نیازمند کمک و امداد بودند عده ای بدون کوچکترین دلسوزی و همدردی با زلزله زدگان به جای درخواست کمک و اعلام اخبار مناطق زلزله زده به دنبال انتقام سیاسی از حزب مخالف بودند و مسکن مهر را بزرگترین مسئله زلزله دانستند و کمک به مردم و ارسال کمک به زلزله زدگان برای این افراد در درجه دوم قرار داشت.
,
,

مهم نبود که مردم گرسنه هستند مهم نبود که زیر آوار مانده و شب را در سرما به سر می برند مهم برای این لاشخورهای سیاسی این بود که مسکن مهر طرح حزب سیاسی مقابلشان بود پس باید از آن انتقاد کنند ، درد مردم چه اهمیتی دارد!
,
,
 
,


"کانال صدکلمه طی یادداشتی به بررسی موضوع خرابی مسکن مهر در زلزله کرمانشاه پرداخته و نوشت : با توجه به عمق زلزله و قدرت ۷.۴ ریشتری آن این زلزله در دسته زلزله های بزرگ با دوره های بازگشت زیاد است.
, ,
,
,

از بررسی تصاویر مسکن مهر استنباط می شود که اجزای سازه ای به خوبی طراحی و اجرا شده است و به احتمال بسیار زیاد میزان خسارات جانی در مساکن مهر باید بسیار پایین باشد.
ولی متاسفانه اجزای غیرسازه ای مانند تیغ ها و دیوارهای جدا کننده بیش از حد انتظار تخریب شده است که نشان دهنده ضعف در اجرا و نه طراحی آن هاست.
,
,
,

نکته آخر و بسیار مهم این است اگر  تصور کنید این حجم از افرادی که در مساکن مهر زندگی میکردند در مساکن روستایی و بنایی در هنگام زلزله ساکن بودند، حجم خسارت جانی بسیار زیادتر از این بود."
,
,
 
,
جدای از اینکه همه مسکن مهرهایی که تصویرشان را منتشر می کردند یا اصلا مسکن مهر نبوده و در ایران نبوده و یا در همین دولت ساخته شده است این نگاه و رفتار پَست که از درد مردم مظلوم گرفتار در زلزله برای انتقام سیاسی بهره برداری کردند از هیچ انسان آزاده ای مورد انتظار نیست.

همدلی به توانایی درک یا احساس ما از آنچه که فرد دیگری در حال تجربه است اطلاق می شود. به عبارت دیگر، همدلی عبارت است از توانایی ذهنی ما در اینکه بتوانیم خودمان را در مقام و موقعیت فرد مقابل قرار داده و احساسات او را درک کنیم. همدلی در عمل، یعنی دیدن با چشم، شنیدن با گوش، و احساس کردن با قلب طرف مقابل است.
,
,
,
 
,
سوء استفاده از درد هموطنان نشان از بیماری دارد
, سوء استفاده از درد هموطنان نشان از بیماری دارد,

از نظر روانشناسان در زمان های بحرانی از جمله زلزله، سیل و حوادث این چنین که افراد زیادی درگیر یک حادثه می شودند بیشترین همدردی در بین انسان ها صورت می گیرد با توجه به ذات انسانی فرقی نمی کند افراد آسیب دیده در این حادثه از چه دین و نژادی هستند بلکه افراد دور از حادثه سعی می کنند در حد توان کمک کرده و یا در صورت عدم توانایی کمک ابراز همدردی و هودلی کنند.

این اظهارات عجیب و غریب برخی رسانه های وابسته به حزب سیاسی خاص به جای همدردی و کمک به زلزله زدگان در حالی بود که میزان وقوع حوادث طبیعی در کشورهایی مثل آمریکا و چین و... بسیار تا بسیار بیشتر از ایران اسلامی است اما کسی در آن کشورها حاضر نیست به این وسطه به کشور خودش قید «بدبخت» را اطلاق کند.

حرف و ها و تهمت های دشمنان خارجی که هیچوقت و در  هیچ شرایطی تمامی نداشته  پس انتظاری از آنها نیست، اما این که یک فرد بخواهد از درد و غم هموطنان گرفتار شده خودش در زلزله و یا بحران های دیگر سوء استفاده کند و در جای گرم و نرم نشسته و با چند پست و مطلب در فضای مجازی به دنبال انتقام جویی سیاسی باشد تنها نشان از عدم وجود ذات انسانی است.
,
,
,
,
,
,

به نظر کارشناسان اجتماعی خنثی بودن یا بی تفاوت بودن در شکل گیری روابط بین افراد بسیار زیان رساننده است و دشواری هایی را از این جهت پدید می آورد. علت عمده این امر آن است که فرد مقابل احساس می کند که ما برای او ارزش و اهمیتی قایل نبوده و به سرنوشت او اساسا علاقه ای نداریم. این خود یکی از عمده ترین عوامل جدایی و گاه در بابر یکدیگر ایستادن افراد است، اما در این جا افرادی که به دنبال مطرح کردن مسکن مهر و انتقاد از حزب مقابل بودند این افزاد نه تنها به دنبال همدردی و همدلی با هموطنان نبودند بلکه به دنبال سوء استفاده از غم هموطنان خودشان برای انتقام سیاسی بودند که نشان از نداشتن عاطفه با و با صراحت کلام  داشتن مشکل روانی و یا زمینه روانی هستند.
,
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه