اخبار داغ

بحران در شرکت نورپلاست قزوین؛

کارگران بدون دریافت حقوق اخراج شدند/وعده‌های توخالی مسئولین برای ما آب و نان نمی‌شود

کارگران بدون دریافت حقوق اخراج شدند/وعده‌های توخالی مسئولین برای ما آب و نان نمی‌شود
این شرکت حدود 30 کارگر دارد که امروز پس از حدود 3 سال بدون داشتن امنیت و آینده شغلی و عدم دریافت دست‌مزدهای چندماهه خود با دستانی خالی بلاتکلیف مانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاخص نیوز؛ شرکت نورپلاست قزوین یکی از واحدهای تولیدی در استان است که متاسفانه وضعیت حقوق و معیشت کارگران آن حال و روز خوبی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص نیوز؛,

کارگران شرکت نورپلاست قزوین هفته گذشته در اعتراض به عدم دریافت حقوق به مدت ۱۱ماه تخواهان رسیدگی فوری مسئولین به مشکلات آن‌ها شده‌ و با نصب پلاکاردی در مقابل شرکت اعتراض خود را اعلام کردند.

,

همچنین این کارگران اعلام کردند که چندی قبل به استانداری مراجعه کرده‌اند تا شاید مسوولان گره‌ای از مشکلات ان‌ها را باز کنند اما تا کنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.

,

البته مشکلات کارگری این شرکت تنها مربوط به چند روز اخیر نیست بلکه اسفندماه سال ۹۵ هم طی تماس با پایگاه خبری شاخص نیوز؛ خواستار انعکاس و رساندن سخنانشان به گوش مسوولان شده بودند.

, شاخص نیوز؛ ,

طبق گفته‌های کارگران مشکلات این شرکت از سال ۹۳ آغاز شده و عدم دریافت به موقع حقوق‌ها و دست‌مزدهای عقب افتاده و عدم پرداخت حق بیمه از بحران‌هایی است که با آن مواجه هستند.

,

, , ,

تنها کاری که از دست ما برمی‌آید شکایت است

, تنها کاری که از دست ما برمی‌آید شکایت است,

یکی از کارگران مشکلاتشان را اینگونه شرح می‌دهد: از ابتدای آبان ماه شرکت درخواست عدم نیاز به اداره کار داده و با وجود اینکه هنوز مهلت قرارداد کارگران به اتمام نرسیده اما اقدام به اخراج نیروها کرده‌ و تولید را متوقف کرده‌اند.

,

یک ریال هم به کارگران حقوق نمی‌دهند تا حداقل بتوانند مخارج زندگی را تامین کنند و این در حالی است که پیش از این شرکت تولید و فروش خوبی داشت اما خبری از حقوق نبود.

,

هیچ کس پاسخگوی مطالبات و مشکلات ما نیست و تنها جوابی که می‌دهند این است که هر جا دلتان می‌خواهد بروید؛ و تنها کاری که از دست ما برمی‌آید شکایت است که آن هم ماه‌ها زمان می‌برد تا نتیجه‌ای حاصل شود و در حال حاضر در مخارج زندگی و خانواده خود درمانده‌ایم و از آبرو و حیثیت ما را بازیچه قرار داده‌اند.

,

به  فرمانداری، پلیس امنیت ملی، اداره کار و استانداری رفته‌ایم اما هیچ نتیجه‌ای ندیده‌ایم؛ شکایت برای زن و فرزند ما نان و آب نمی‌شود.

,

حتی به دفتر مرکزی تهران هم مراجعه کرده ایم که تنها راهکاری که به می‌دهند ارائه چک‌هایی است که قابلیت استفاده در بازار را ندارد و می‌گویند طلب‌ها را به مقدار ماهی یک میلیون تومان قسط بندی می‌کنیم اما چنین روشی پاسخگوی طلب ۱۰ تا ۷۰ میلیونی کارگران نیست.

,

, , ,

با ده‌ها سال سابقه، بیمه بیکاری نداریم

, با ده‌ها سال سابقه، بیمه بیکاری نداریم,

کارگر دیگری از همین شرکت برای توضیحات بیشتر عنوان می‌کند: از آنجایی که دفترچه‌های بیمه تمدید اعتبار نمی‌شوند بیمه بیکاری نمی‌توانیم بگیریم و در حال حاضر هم همه کارگران را اخراج کرده‌اند و می‌خواهند شرکت را اجاره دهند که در این صورت نمی‌دانیم باید طلب‌های خود را از چه کسی بخواهیم و این ترفندی است که حقوق کارگران را پایمال کنند.

,

صاحب اصلی شرکت پس از گرفتن وام‌های کلان متواری شده و در کشورهای خارجی به سر می‌برد و در حال حاضر شرکت به صورت سهامداری اداره می‌شود.

,

مسوولان هم در حال حاضر هیچ کاری برای حل مشکلات ما نکرده‌اند و فقط قول و وعده‌های توخالی می‌دهند.

,

مسوولان بحران کارگری شرکت نورپلاست را جدی بگیرند

, مسوولان بحران کارگری شرکت نورپلاست را جدی بگیرند,

این شرکت حدود ۳۰ کارگر دارد که امروز پس از حدود ۳ سال بدون داشتن امنیت و آینده شغلی و عدم دریافت دست‌مزدهای چندماهه خود با دستانی خالی بلاتکلیف مانده‌اند.

,

کارگرانی که سال‌ها توان و نیروی خود را برای چرخاندن چرخ تولید گذاشته‌اند اما حاصل آن جز عدم امنیت شغلی و مالی نبوده و امروز حتی در کوچک ترین مخارج زندگی خود درمانده هستند.

,

تمامی کارگران این شرکت خواستار رسیدگی و گذاشتن راهی پیش روی مشکلاتشان از سوی مسوولان استان هستند و تنها چشم امیدشان یاری و کمک صادقانه مسوولان ذی ربط است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه