اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خبر داد:

بانوان کردستانی برای اولین بار در ایران به عضویت هیات امنای مساجد در می آیند/ ارسال بیش از سی هزار بطری آب معدنی به زلزله زدگان

بانوان کردستانی برای اولین بار در ایران به عضویت هیات امنای مساجد در می آیند/ ارسال بیش از سی هزار بطری آب معدنی به زلزله زدگان
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از آمادگی این اداره کل برای بهره مندی از بانوان در هیات امنای مساجد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، حجت الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران و رسانه های گروهی استان که در سنندج برگزار شد اظهار کرد: اعزام اولین کمک ازمحل موقوفات شهرستانهای قروه وبیجار به زلزله زدگان کرمانشاه که شامل 160کیسه برنج، 10گونی چای و 4گونی قند روز گذشته انجام گرفت و امروز هم بیش از سی هزار بطری آب معدنی به قصر شیرین از محل درآمد موقوفات ارسال می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


وی ادامه داد: وقف یعنی اصل آن باقی بماند و درآمدش را در ابعاد نیازهای جامعه مورد پوشش قرار دهد.

,
,


وی با بیان اینکه بیش از 770 نیت موقوفه در کشور وجود دارد اما متاسفانه تنوع نیات موقوفین در کردستان نیست افزود: الان دیگر نیاز به مسجد در استان نداریم.

,
,


وی گفت: برای دومین سال متوالی، در راستای موقوفات استان کردستان سال گذشته در مرز مهران و امسال هم در شهر کربلا و در نزدیکترین مکان به ابا عبدالله الحسین (ع) موکب فداییان ولایت مستقر بودند و به زائرین خدمت می کردند که حدود 100 میلیون تومان از محل موقوفات امان‌الله خان ثانی، بازار بزرگ آصف، ماهرخسار خانم، محمدتقی معتمدوزیری، زین‌العابدین خان، ابولقاسم موسوی، الله‌یارخان و میرمحمود حسینی برای این موکب هزینه شد.

,
,


حجت الاسلام نوروزی یادآور شد:  از 94 درصد از نیات موقوفین مربوط به مساجد است در حالیکه نیاز جامعه ی امروز کردستان، مسجد در اولویت نیست و لازم است موقوفین به زوج های جوان بی بضاعت، دانش آموزان و دانشجویانی که هزینه ی تحصیل ندارند، توجه به بیماران خاص توجه خاصی داشته باشند و وقف های خود را به این سمت پیش ببرند.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه اجرای امینانه ی نیات واقفیت وظایف سازمان اوقاف است تاکید کرد: در 8 ماهه نخست سال جاری 31 مورد وقف جدید در استان کردستان به ثبت رسیده است .

,
,

 

,


وی با اشاره به هفته ی قف یادآور شد: برگزاری کارگاه تولید محتوای فضای مجازی، دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه، شرکت در خطبه های نماز جمعه، غبارروبی امامزاده پیر محمد، افتتاح نمایشگاه، نشست تخصصی با اساتید و نخبگان و سرکشی از سالمندان از جمله ی برنامه های پیش بینی شده برای این دهه خواهد بود.

,
,

 

,


به گفته ی مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان ، برای اولین بار در ایران بانوان کردستانی به عضویت هیات امنای مساجد در می آیند و این اداره کل برای بهره مندی از بانوان در هیات امنای مساجد آمادگی کامل را دارد.

,
,

 

,


وی خاطر نشان کرد: یک هزار و 144 موقوفه ی انتفاعی در کردستان وجود دارد که درآمد ندارند و 790 موقوفه ی منفعتی  و دارای درآمد هم هست که 202 سند مالکیت تا به امروز اخذ شده است.

,
,

 

,


مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان اظهار کرد: این استان دارای 117 هزار و 189 رقبه است که 14 هزار و 108 رقبه ی آن کاملا در اختیار اداره کل اوقاف و 2919 رقبه نیز دارای متولی است و فقط ما نظارت می کنیم.

,
,

 

,


وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های دولتی بیشترین ضربه را به موقوفات می‌زنند خاطر نشان کرد: این دستگاه ها نسبت به رعایت حق و حقوق موقوفه درست عمل نمی‌کنند در صورتیکه نباید اجازه دهیم هر دستگاهی با هر نیتی به موقوفات دست‌درازی کند.

,
,

 

,


انتهای پیام/

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه