اخبار داغ

سرپرست اوقاف وامورخیریه استان مرکزی مطرح کرد؛

ثبت ۶۰ وقف جدید در استان مرکزی/ ارسال ۱۰ هزار بطری آب معدنی از محل موقوفات به مناطق زلزله‌زده

ثبت ۶۰ وقف جدید در استان مرکزی/ ارسال ۱۰ هزار بطری آب معدنی از محل موقوفات به مناطق زلزله‌زده
سرپرست اداره کل اوقاف وامورخیریه استان مرکزی گفت: امسال ۶۰ وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است که ارزشی ریالی این موقوفات بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ حجت الاسلام اصغر سلطانی سرپرست اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف به تشریح برنامه‌های این دهه در سطح استان پرداخت و گفت: به منظور گسترش و ترویج فرهنگ وقف، معرفی خدمات ارزشمند واقفان و خادمان این عرصه و تشویق عموم مردم به این سنت حسنه، برنامه های مختلفی به مناسبت هفته وقف در استان پیش‌بینی و اجرا خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

photo_2017-11-14_11-13-18

, photo_2017-11-14_11-13-18, photo_2017-11-14_11-13-18,

اجرای ۱۵۰ عنوان برنامه در دهه وقف در استان مرکزی

,

سلطانی با اشاره به اینکه ۱۵۰ عنوان برنامه در دهه وقف در استان مرکزی پیش‌بینی شده است، گفت: برگزاری همایش‌های «وقف و رسانه» و «یاوران وقف»، برگزاری ۲۶ نشست تخصصی با حضور اقشار مختلف با رویکرد تعاملی در حوزه وقف، مراسم غبارروبی در ۱۴ بقعه متبرک استان، برگزاری ۱۰ محفل انس با قرآن، برپایی خیمه‌های معرفت و .. از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این دهه است.

,

وی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه موقوفات اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش را دارد، گفت: بیش از ۵ هزار موقوفه در استان مرکزی ثبت شده است که از این تعداد موقوفات ۲۰۰۰ موقوفه انتفاع درآمدی دارند و درآمد حاصله از این موقوفات نیز بر اساس نیات واقفین هزینه می‌شود.

,

ثبت ۶۰ وقف جدید در استان مرکزی

,

سلطانی با قدردانی از واقفین خیراندیشن استان مرکزی بیان کرد: امسال ۶۰ وقف جدید در استان مرکزی به ثبت رسیده است که ارزشی ریالی این موقوفات بیش از ۱۰ میلیارد ریال است.

,

وی با تاکید بر اینکه در برخی از امور نیازمند وقف جدید هستیم، ادامه داد: در زمینه برگزاری مراسم‌ات مذهبی از جمله ولادت‌ها و جشن‌های این روزها، زمینه ازدواج، ترویج فرهنگ و فعالیت‌های قرآنی و حوزه سلامت نیازمند وقف‌های جدید هستیم تا بتوانیم در این عرصه‌ها هم فعالیت‌ها و اقدامات خوبی داشته باشیم.

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: وقف، سنت حسنه‌ای است که از طریق آن می‌توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و از ظرفیت افراد نیکوکار که تمکن مالی دارند در جهت رفع این مشکلات بهره گرفت.

,

ارسال ۱۰ هزار بطری آب معدنی از محل موقوفات به مناطق زلزله‌زده

,

سلطانی با اشاره به اینکه این اداره آمادگی لازم را برای کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور را دارد، افزود: شب گذشته ۱۰ هزار بطری آب معدنی در قالب یک محموله‌ امدادرسانی از محل موقوفات استان مرکزی به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد، و آمادگی برای ارسال غذایی گرم و اقلام غذایی مورد نیاز زلزله‌زدگان از این محل وجود دارد.

,

وی در ادامه به برگزاری باشکوه مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: پیاده روی اربعین حسینی نماد اقتدار و مظهر وحدت اسلامی و ولایتمداری در بین مسلمانان جهان است.

,

سرپرست اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خدمات صورت گرفته توسط اوقاف استان در مراسم پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: در این ایام تعداد ۲۱ نفر از خادمین امامزاده‌های استان مرکزی در موکب واقع در شهر کاظمین به خدمت‌رسانی به زائرین حسینی پرداختند.

,

وی اضافه کرد: توزیع ۱۰۰ هزار بطری آب تک نفره با همکاری ستاد اربعین حسینی استانداری استان مرکزی در مرز اربعین در میان زائران حسینی، اسکان روزانه ۵ هزار زائر، توزیع روزانه چهار هزار وعده غذای گرم و .. از دیگر اقدامات اوقاف استان در ایام اربعین بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه