اخبار داغ

دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به کار خود پایان داد + تصاویر

دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه به کار خود پایان داد + تصاویر
پیش از ظهر امروز دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه با قرائت اشعار شاعران برگزیده این دوره به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، دهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه امروز و در حالی که شاعران سراسر کشور اشعار خود را قرائت می نمودند با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

بر اساس این گزارش در این مراسم ابتدا فرماندار قروه با بیان اینکه هنرمند کسی است که عشق را در کارهای خود دارد، اظهار داشت: جامعه امروز به شور و شعور حسینی نیاز دارد و شاعران، نویسندگان و هنرمندان طلایه داران شعور حسینی در جامعه هستند.

,

, ,

پرویز کولانی با تأکید بر اثربخش بودن کنگره در تقویت فلسفه عاشورا در جامعه، حضور شاعران و نویسندگان در این عرصه را برای تقویت شعور حسینی مهم دانست و افزود:  اثرهای هنری هنرمندان امروز سپری است که شور و شعور حسینی برای حفظ و نگهداری جامعه در برابر انواع آسیب های اجتماعی، تهاجم فرهنگی و هجمه هایی که به دنیای اسلام وارد می شود، به آن نیازمند است.

,

, ,

وی خاطر نشان کرد: عشق به حسین (ع) دل ها را زنده نگه می دارد و این عشق قشنگ و مقدس است و هنرمندان باید عاشقانه امام حسین(ع) را نگاه کنند، با عشق برای آن بنویسند چرا که سید الشهدا (ع) عاشقانه وارد صحرای کربلا شد.

,

ماندگاری آثار هنری در داشتن اخلاص معنا می یابد

,

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه آثار هنری باید در اخلاص جاری شوند، گفت: بهره بردن از این فضاهای معنوی باید با ارتقای سواد تحلیلی و رسانه ای مردم فراهم شود. 

,

حجت الاسلام مهدی فرضی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه موضوع کنگره به خلفت انسان می رسد، اظهار داشت: تولیدکنندگان آثار هنری باید بدانند که هیج اثر هنری ماندگار نمی شود مگر اخلاص در ان نهفته باشد. 
به گفته وی به دلیل همین داشتن اخلاص است که هنر می تواند به تأثیری بالا و فزاینده برسد به طوری که جامعه را هم با خود همراه و همسان می سازد.

,
,

فرضی خطاب به هنرمندان شرکت کننده در کنگره با اشاره به چند نکته مهم افزود: اگر اثر هنری مبتنی بر ادبیات فاخر و استنادات تاریخی قوی باشد ماندگار می شود و همین می تواند اثرگذاری بیشتری هم داشته باشد. 

,

وی نکته بعدی را در آلوده نکردن کارهای هنری به مباحث دنیوی دانست و تصریح کرد: هنری که به دنبال اخلاص است به دنبال مسایل دنیوی نمی رود. 

,

حجت الاسلام فرضی نکته بعدی را خطاب به مسئولان برگزاری کنگره عنوان کرد و گفت: برای این مراسم هزینه های معنوی بسیاری می شود اما هنوز میدان استفاده از این آثار در فضای عمومی کشور فراهم نشده است و این می تواند نقطه ضعف بزرگی برای این مسئله باشد. 

,

وی همچنین مردم را مورد خطاب قرار داده و بیان کرد: مردم باید بتوانند ذائقه هنری، سواد رسانه ای و قدرت تحلیلی خود را ارتقا دهند تا بتوانند از شعر و هنر آن لذت کافی را که لازم است ببرند.

,

در ادامه این مراسم نیز شاعران به قرائت اشعار خود پرداختند

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه