اخبار داغ

در هفت ماهه اول سال جاری؛

مددجویان آذربایجان‌‌شرقی بیش از 2 هزار تخته قالی بافتند/ چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی‌باف در استان بیمه هستند

مددجویان آذربایجان‌‌شرقی بیش از 2 هزار تخته قالی بافتند/ چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی‌باف در استان بیمه هستند
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان‌شرقی گزارشی از بافت بافت بیش از 2 هزار تخته قالی توسط مددجویان استان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، یونس فاتح با اعلام اینکه 20 درصد از طرح‌های جاری اشتغال این استان را طرح‌های قالی‌بافی تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: دو هزار و 603 تخته قالی به مساحت 11 هزار و 247 مترمربع در هفت‌ماهه امسال توسط مددجویان تحت حمایت این نهاد بافته‌شده که از این تعداد دو هزار و 109 تخته فرش، 59 ورنی و 435 عدد تابلو فرش بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه ارزش قالی‌های بافته‌شده مددجویان در هفت‌ماهه امسال 10 میلیارد و 690 میلیون تومان بوده است، افزود: سال گذشته مددجویان قالی‌باف تحت حمایت کمیته امداد استان هفت هزار و 217 تخته قالی به مساحت 34 هزار مترمربع بافته‌اند که 30 میلیارد تومان ارزش داشته است.

,

فاتح با بیان اینکه یکی از اهداف کمیته امداد ایجاد اشتغال پایدار و هدایت مددجویان به سمت توانمندسازی است، اعلام کرد: قالی‌های بافته‌شده توسط مددجویان به‌صورت تضمینی از آنها خریداری می‌شود و مبلغ آن پس از فروش به‌طور کامل در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد و برخی از تولیدات نیز توسط خود قالیبافان به فروش می‌رسد.

,

وی رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت از طریق اجرای طرح‌های اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و پرداخت تسهیلات اشتغال عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از 35 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است که از این تعداد هشت هزار و 870 طرح مربوط به طرح‌های قالی‌بافی می‌شود.

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار مددجوی تحت حمایت این نهاد در سطح استان قالی‌بافی می‌کنند، گفت: همه مددجویان شاغل به بافت فرش با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و اتحادیه قالی‌بافان استان کارت مهارت دریافت کرده‌اند.

,

وی بابیان اینکه برای ارتقای مهارت‌های مددجویان قالی‌باف آموزش‌های پایدارسازی و توسعه برگزارشده است، افزود: چهار هزار و 482 نفر از مددجویان قالی‌باف در استان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

,

فاتح با اشاره به اینکه حمایت از هنر قالی‌بافی یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد درزمینهٔ اشتغال خانگی است، گفت: کمیته امداد یکی از نهادهای حمایتی در مقوله اشتغال بوده که ایجاد اشتغال کوچک ازجمله راه‌اندازی کارگاه‌های قالیبافی را به‌عنوان بهترین راه‌حل برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته است.‌

,

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در مورد نحوه اعطای تسهیلات به مددجویان قالی‌باف اعلام کرد: مددجویان پس از آموزش و کسب مهارت قالی‌بافی بر اساس متراژ قالی و نوع بافت آن تسهیلات دریافت می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه