اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار قم:پروژه منوریل عملاً تعطیل است/ خط A مترو سال 98 به بهره برداری می رسد

معاون عمرانی استاندار قم:پروژه منوریل عملاً تعطیل است/ خط A مترو سال 98 به بهره برداری می رسد
معاون عمرانی استاندار قم با اشاره به اینکه پروژه منوریل عملاً تعطیل است، گفت: پیش بینی ها این است که بتوانیم در پایان سال 97 خط A مترو را راه اندازی کنیم ولی بعید می دانم و امیدوارم تا اواسط سال 98 این خط راه اندازی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن بهشتی در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به وضعیت مترو ، اظهار داشت: در حال حاضر دو خط A و B درون شهری مترو را در حال اجرا هستیم و قول این مسئله که چه زمانی به اتمام می رسد به برخی مسائل مانند مسائل مالی بستگی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا, قم فردا, قم فردا, قم فردا,

وی ادامه داد: زمانی که TBM از خط A خارج شد، خط B ما را دچار ریزش کرد که مسائل این چنینی باعث عقب افتادن کار و پروژه می شود، به همین دلیل زمان دقیقی را برای اتمام کار نمی توانیم قول دهیم.

,

معاون استاندار با اشاره به اینکه  اتفاقات را نمی توان پیش بینی کرد، گفت: در خطA مترو حفر تونل تمام شده است و این خط را به دو فاز تقسیم بندی کرده ایم که فاز اول از قلعه کامکار تا میدان مطهری و فاز دوم هم از میدان مطهری تا جمکران می باشد.

,

وی اضافه کرد: در حال حاضر 3 ایستگاه در حال احداث است که با همین سه ایستگاه ما این مسیر را راه اندازی خواهیم کرد تا به مرور بقیه ایستگاه ها را بسازیم.

,

خط A مترو تا اواسط سال 98 به بهره برداری خواهد رسید

, خط , A, مترو تا اواسط سال 98 به بهره برداری خواهد رسید,

بهشتی با اشاره به اینکه هدف گذاری شده است تا آخر سال 97 فاز اول خطA  یعنی از قلعه کامکار تا میدان مطهری به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: پیش بینی ها این است که بتوانیم در پایان سال 97 این خط را راه اندازی کنیم ولی بعید می دانم و امیدوارم تا اواسط سال 98 بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

,

وی عنوان داشت: برای خط B مترو هم زمین آن دپو مشخص شده است و زمینی از طریق ارازی دولتی در اختیار قطار شهری گذاشته شده است  و همچنین تی بی ام Overhal شده و زمینه انتقال آن هم  فراهم شده است.

,

معاون عمرانی استاندار یادآور شد: هنوز خط B اجرا نشده است البته مقدمات آن آماده شده است و امیدواریم که ظرف چندماه آینده حفاری هم آغاز شود.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه منوریل تعیین تکلیف شده است، ابراز داشت: منوریل از پارک سوار شمالی تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر می باشد.

,

بهشتی تصریح کرد: به دلیل اینکه ما خط b منوریل را از اجرا خارج کردیم مجوز اجرای خط B مترو را دادند تا آن را شروع کنیم.

,

وی با اشاره به جمع آوری ستون های خط B منوریل، گفت: فعلا خط Bمنوریل خیلی عارضه و مانع جدی نیست که بخواهیم آن را برچینیم و عجله ای هم برای جمع آوری آن نیست.

,

پروژه منوریل عملا تعطیل است

, پروژه منوریل عملا تعطیل است,

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه پروژه منوریل عملا تعطیل است، بیان داشت: هر هفته درگیر جلسات کارشناسی منوریل هستیم ولی هنوز تعیین تکلیف نشده است و درگیر  مسائل حقوقی و مالی با پیمانکارها می باشیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه