اخبار داغ

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌‌شرقی:

برخلاف تصور عموم آمار طلاق در بین مرفهین جامعه بیشتر از سایر اقشار است/ افزایش نگران‌‌کننده تمایل جوانان به مهاجرت از کشور

برخلاف تصور عموم آمار طلاق در بین مرفهین جامعه بیشتر از سایر اقشار است/ افزایش نگران‌‌کننده تمایل جوانان به مهاجرت از کشور
شهرتی‌‌فر گفت: شاید فکر کنیم طلاق در بین قشر فقیر و یا حاشیه نشین زیاد است اما آمارها نشان می‌دهد طلاق در بین قشر مرفه و تحصیل کرده میزان بسیار بالاتری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، رحیم شهرتی‌‌فر صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در خصوص وجود چالش‌‌ها در حوزه جوانان اظهار کرد: اگرچه چالش‌‌هایی در این حوزه وجود دارد و باید برنامه ریزی صورت بگیرد اما سهم جوانان در مقابله با مخاطرات و افتخار آفرینی در حوزه علمی نکات مثبتی است که باید به آن توجه شود و برای آسیب‌‌های اجتماعی طرح و برنامه ریخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: کارگروه‌‌های اختصاصی که در خصوص مشکلات جوانان وجود دارند بایستی ارتباط میان‌ آنها برقرار شود تا مشخص شود با چه روش‌‌ها و برنامه‌‌هایی می‌توان علاوه بر مشارکت جوانان، برای معضلات برنامه ریزی کرد.

,

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌‌شرقی با بیان اینکه جوانان تحصیل کرده از مهارت‌‌های لازم شغلی برخوردار نیستند، اذعان داشت: علی‌‌رغم تحصیلات دانشگاهی جوانان از مهارت‌‌های لازم برخوردار نیستند و این مساله به دلیل عدم هماهنگی نظام آموزشی با نیاز بازار است و باید در این مورد هم برنامه ریزی انجام دهیم.

,

وی با اشاره به علاقمندی جونان به مهاجرت عنوان کرد: مهاجرت با برنامه و تحت نظارت موضوع بدی نیست اما مهاجرت بی حساب و کتاب موضوعی آسیب رسان است و کارگروهی باید در این خصوص ایجاد شود تا دلیل این مساله را متوجه شویم.

,

شهرتی‌‌فر آشنایی جوانان با کار آفرینان را الگوی مناسبی برای اشتغال زایی دانست و تاکید داشت: همه ما می‌دانیم که استخدام در ادارات دولتی بسیار محدود است و باید جامعه را به سمت اشتغالزایی سوق دهیم و از این رو ایجاد تعاونی‌‌های مختص جوانان می‌تواند در این زمینه کمک رسان باشد.

,

وی افزود: اتفاقاتی که در گذشته برای تعاونی‌‌ها رخ داده است جوانان را ترسانده و باید پیگیر این موضوع باشیم تا با فعال شدن صندوق کار آفرینی امید جوانان به سمت تشکیل تعاونی‌‌ها سوق داده شوند.

,

این مقام مسئول همچنین با اشاره به آمار طلاق در بین قشر مرفه و تحصیل کرده نیز هشدار داد: در بحث آسیب‌‌های اجتماعی طلاق یکی از اتفاقات شوم است و اگر چه شاید فکر کنیم این موضوع در بین قشر فقیر و یا حاشیه نشین زیاد است اما آمارها نشان می‌دهد موضوع طلاق در بین قشر مرفه و تحصیل کرده میزان بسیار بالاتری دارد.

,

وی درباره ازدواج کودکان در استان نیز تاکید کرد: باید بدون قضاوت در خصوص این مساله آثار و نتایج آن را ببینیم تا استحکام و طول زندگی مشترک را بررسی و نتیجه گیری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه