اخبار داغ

منتظریم کوروش بیاید چادر بزند؛

چند خطی در باب زلزله و مسکن مهر و استعفا و موکب

چند خطی در باب زلزله و مسکن مهر و استعفا و موکب
این رسوایی و جنجال رسانه ای وقتی بیشتر خودش را نمایش می‌دهد که روزنامه ای همچون اعتدال بدون توجه به مشکلات مردم مناطق زلزله زده در تیتر صفحه یک روزنامه خود می‌نویسد: ضروری است از همین حالا تمام ساکنین مسکن مهر در سراسر کشور تخلیه شوند و اسکانی تازه برایشان فراهم شود!!!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛شما هم شنیده اید، ما هم شنیده ایم، از روز گذشته تقریبا اکثر رسانه‌های اصلاح طلب با تاکید ویژه بر تخریب گسترده مسکن مهر تمام ماجرا را به دولت گذشته و سازندگان این بنا حواله دادند، استفاده از تعابیری همچون قبرستان به حدی شنیع هست که دل هر شنونده ای را آزرده کند، اما با کمی دقت به تمام عکس‌هایی که از مسکن‌های مهر زلزله زده منتشر شده است هر انسان عاقل و با انصافی می‌تواند تشخیص دهد که تنها نمای این ساختمان‌ها تخریب شده و هیچ مسکن مهری به طور کامل آوار نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

پس لرزه اول:
حتی در تصویر صفحه اول امروز روزنامه شرق هم به خوبی مشخص است که اسکلت و سازه بنای مسکن مهر سالم باقی مانده(که اگر مسکن مهری به طور کامل تخریب شده بود حتما عکس این ساختمان ویران شده به عنوان تیتر صفحه یک انتخاب می شد!) و از قضا مردم به خاطر همین مسکن‌های مهر جان سالم به در برده اند و تنها چیزی که تخریب شده نمای ظاهری ساختمان هاست، استنداد این نوشته انجاست که اکثر کشته های این زمین لرزه ساکن مناطق حاشیه ای، روستاها و بافت‌های فرسوده بوده اند، تا جایی که مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه که از مدیران همین دولت است(نه دولت سازنده مسکن مهر) گفته مسکن مهر طبق گزارش های ما فقط دو کشته داده است!! 

این رسوایی و جنجال رسانه ای وقتی بیشتر خودش را نمایش می‌دهد که روزنامه ای همچون اعتدال بدون توجه به مشکلات مردم مناطق زلزله زده در تیتر صفحه یک روزنامه خود می‌نویسد: ضروری است از همین حالا تمام ساکنین مسکن مهر در سراسر کشور تخلیه شوند و اسکانی تازه برایشان فراهم شود!!!

نویسنده معتقد است این تفکر در یک تسویه حساب سیاسی فقط قصد دارد با شانتاژ رسانه ای کم کاری دولت در بخش مسکن را پنهان سازد، گویی اینکه بر همگان واضح است اگر همه مردم ساکن در روستاها و مناطق فرسوده که این دولت هیچ گامی برای حل مشکل مسکن انها نکرده است اگر در همین مسکن های مهر ساکن بودند امروز ما به جای 400 کشته 20 کشته داشتیم و اگر همین مسکن‌های مهر نبود یقینا با این وسعت و شدت زمین لرزه باید منتظر فاجعه ای مثل زلزله بم می‌ماندیم. 

داستان آنجا عجیب تر می شود که همین رسانه‌ها در خصوص بیمارستانی که شش ماه پیش توسط همین دولت تاسیس و افتتاح شده و در اثر زمین لرزه بیش از چهل درصد آن تخریب شده هیچ عکس العمل رسانه ای نداشته اند و سازندگان آن را محکوم نکرده اند، انگار تخریب بیمارستانی شش ماه ساخت که باید مآمن و پناهگاه مردم در چنین حوادثی باشد چیزی عادی است چون در این دولت ساخته شده اما تخریب مسکن مهری که از عمرش شش سال می‌گذرد و فقط دو کشته داده است امری غیر قابل بخشش است چون در دولت قبل ساخته شده است! 

به نظرم راهی که این رسانه‌ها می‌روند راه ابتری است، دولت به اندازه کافی در بخش مسکن گیر کرده است، بهتر است رسانه های وابسته به دولت بیش از این مشکل را پیچیده تر نکنند، تخلیه ساکنان امروز مسکن های مهر در سراسر کشور پیش کش، جمعیت بیش از یک میلیون نفری که هر سال به متقاضیان مسکن اضافه میشود پیشکش، دولت با تمام همین رسانه ها فکری به حال روستاهای زلزله زده تا بیش از سرما بکند! 

پس لرزه دوم:

نکته قابل توجه غافل گیری مسئولین امر در چنین پیش آمدها و عکس العمل رسانه‌ها در قبال چنین رخدادهایی است، فرمانداری که می‌گوید منتظریم آب گل آلود ته نشین بشود و بعد از دو روز هنوز مردم دنبال چادر و آب خوردن هستند نشان می‌دهد سوء تدبیر ومدیریت بحران مشهود است، اما هیچ رسانه ای حرف از استعفا نمی زند!! مردم منصف هیچگاه هشتگ بی شرمانه #استعفا در واقعه پلاسکو را فراموش نخواهند کرد، اما سوال اینجاست چرا اینجا همین رسانه ها مسئولین مقصر و ناکارآمد را دعوت به استعفا نمی‌کنند؟

در واقعه پلاسکو بعد از ده روز جنجال خبری و هشتگ استعفا معلوم شد از قضا همین بچه های مخلص شهرداری بودند که سوختند تمام شدند تا از یک فاجعه انسانی جلوگیری کنند، چرا آنجا در وسط معرکه کاسه استعفا دست گرفته بودیم ولی اینجا از این همه سوء مدیریت حتی انعکاس کاملی داده نمی‌شود؟! و حتی یک رسانه حرف از استعفا نمی‌زند؟! 

پس لرزه سوم:

دیدم بسیاری از دوستان در صفحات مجازی از موکب داران اربعین دعوت کرده بودند که بیایند کرمانشاه موکب بزنند، مطمئنا آنهایی که دستشان به خیر هست به هر شکل که در توانشان باشد در این راه کمک خواهند کرد، اما می‌خواهم بگویم شما فکر کنید آنهایی که رفتند موکب زده اند الان خسته شده اند، یا تازه برگشته اند و در راه منزل هستند، اتفاقا الان نوبت کسانی است که می گفتند چرا این همه پول کشور را می بریم کشور عراق، کرمانشاه که دیگر کشور خودمان است.

آهای آقای کوروش، آقای ایران، به پاخیز! نوبتی هم که باشد نوبت توست، کمی از تفریحات شمال و ماشین‌های چند صد میلیونی و ویلاهای آنچنانی که بزنیم صدها موکب می‌شود در کرمانشاه زد، اصلا موکب هم نه!

شما چادر بزنید، با شعار "کردار نیک!" فقط نمی‌شود که در تلگرام از این حرف‌ها بزنیم، الان نوبت عمل است، خرج چندانی هم ندارد، یک بنر بزنید با اسم چادر امداد کوروش بزرگ، با دو هزار تا آب معدنی، من خودم قول می دهم رسانه کوچکترین چادری باشم که با این شعار در مناطق زلزله زده برپا می شود تا همگان بدانند حرف باید در عمل پیاده شود نه در ویلای شمال و مناطق خوش آب و هوای تهران و کنار شومینه و قهوه!! 

پس لرزه چهارم:

درود بر شرف همه مردم، نیروهای امدادی به خصوص نظامیان عزیز، ارتش، سپاه و بسیج، که ثابت کردند از هر کس دیگری بیشتر عاشق ایران هستند، برایشان فرقی نمی کند حلب باشد یا کرمانشاه، دست این نظامی را باید بوسید که هر وقت کشور کارش گره خورده آمده وسط میدان از جان مایه گذاشته، بی منت، حرف شنیده اما هدفش را گم نکرده است؛ بزرگترین بیمارستان صحرایی کشور را سپاه امروز در وسط معرکه برپا کرده است و اولین جراحی مغز در بیمارستان صحرایی سرپل‌ ذهاب توسط دکتر بابلی رییس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش انجام شده است، این‌ها همان تفنگ به دست‌هایی هستند که هر وقت لازم شده بیل به دست گرفته اند تا بدون هیچ کار رسانه ای و دوربین و تشریفات وسط معرکه دست مردم را بگیرند؛ 

پس لرزه پنجم:

یادمان نرود همه ما هر روز داریم امتحان می شویم، مراقب پس لرزه‌های دلمان در روزهای اخر ماه صفر باشیم، مبادا گامهایمان، حرف‌هایمان، قلممان، به مراد بدخواهانی باشد که می خواهند ریشه این همه غیرت را در وجود ایرانی بخشکانند. 
انتهای پیام/

, پس لرزه اول:,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, پس لرزه دوم:,
,
,
,
,
,
, پس لرزه سوم:,
,
,
,
,
,
,
,
, پس لرزه چهارم:,
,
,
,
, پس لرزه پنجم:,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه