اخبار داغ

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی:

90 درصد دانه های روغنی کشور از خارج وارد می شود/ دشت مغان رکورد دار بیشترین کشت دانه‌های روغنی کشور

90 درصد دانه های روغنی کشور از خارج وارد می شود/ دشت مغان رکورد دار بیشترین کشت دانه‌های روغنی کشور
مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت دانه های روغنی کشور در دشت مغان انجام می شود، از واردات 90 درصدی روغن از خارج خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آران مغان، علیرضا مهاجر امروز در بازدید از مزارع دشت مغان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر توجه به توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: بیشترین سطح زیرکشت دانه های روغنی کشور در دشت مغان انجام می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آران مغان, آران مغان, , آران مغان,

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه برداشت سویا همزمان با استان اردبیل در استانهای گلستان و مازندران نیز شروع شده است، از استان اردبیل بویژه دشت مغان بعنوان یکی از مناطق مستعد در کشت سویا عنوان کرد و گفت: بالاترین سطح زیر کشت سویا در کشور از آن منطقه مغان است.

,

///

, ///,

وی با اشاره به مشوق های وزارت جهاد کشاورزی، از خرید تضمینی و پرداخت بموقع بهای محصولات دانه های روغنی خبر داد و افزود: در حالی کشور به حدود 3.5 میلیون تن کنجاله سویا نیاز دارد که 90 درصد روغن مورد نیاز کشور از خارج وارد می شود که نیاز است به دانه های روغنی همچون سویا توجه ویژه ای شود.

,

مهاجر از پیش بینی افزایش دو برابری محصولات دانه های روغنی در سال زراعی 97 - 96 خبر داد و گفت: پیش بینی ما این است که در سال زراعی آینده، 350 هزار تن کلزا و در مجموع دانه های روغنی 600 هزار تن در کشور استحصال شود که بیشتر از دو برابر امسال خواهد بود و این میزان تولید در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

,

////

, ////,

به گزارش آران مغان، کشت بیش از 30 نوع محصول کشاورزی در دشت مغان این منطقه را به یکی از قطبهای کشاورزی کشور معرفی کرده است که بعد از مطرح شدن طرح اصلاح الگوی کشت 7 نوع محصول از دانه های روغنی دیگر به این 30 محصول اضافه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه