اخبار داغ

نویسنده و پژوهشگر اهری مطرح کرد:

بجای معادن باید تمرکز را بر روی فرهنگ بگذاریم / کتاب تاریخ و جغرافیای نواسر گام بزرگی برای حفظ فرهنگ منطقه ارسباران است

بجای معادن باید تمرکز را بر روی فرهنگ بگذاریم / کتاب تاریخ و جغرافیای نواسر گام بزرگی برای حفظ فرهنگ منطقه ارسباران  است
جعفر خضوعی: رونمایی از چنین کتاب‌هایی خود از رویدادهای بزرگ محسوب می‌شود چه برسد به اینکه نمایشگاهی به نام ارسباران برگزار شود. این رویداد بزرگ اندازه کوچک‌تر نمایشگاه کتاب تبریز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اهروصال؛ جعفر خضوعی؛ نویسنده و پژوهشگر اهری، شامگاه سه‌شنبه در مراسم رونمایی از دو کتاب تاریخ و جغرافیای نواسر و مدرسه نظامیه؛ با توجه به اهمیت تاریخ ارسباران؛ گفت: رونمایی از چنین کتاب‌هایی خود از رویدادهای بزرگ محسوب می‌شود چه برسد به اینکه نمایشگاهی به نام ارسباران برگزار شود. این رویداد بزرگ اندازه کوچک‌تر نمایشگاه کتاب تبریز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهروصال,

وی افزود: در نمایشگاه‌ها باید موارد جدیدی برای معرفی عرضه شود که در این نمایشگاه کتاب با رونمایی از کتاب‌ها این اتفاق افتاده است.

,

وی در ادامه افزود: اینکه استقبال از نمایشگاه کم است باید آسیب‌شناسی شود، برخی آسیب‌ها در سطح ملی و کشوری است ولی برخی دیگر مربوط به فرهنگ و مردم شهرستان اهر است که باید اصلاح شود.

,

خضوعی خاطرنشان کرد: اکثر اهالی فرهنگ و کتاب در این نمایشگاه حضور یافتند و این ما هستیم که باید پرچم کتاب و کتاب‌خوانی را بالا نگهداریم تا کتاب در بین مردم رواج پیدا کند.

,

وی اظهار داشت: در ربع قرن پیش استاد دوستی کتاب تاریخ ارسباران را تألیف کردند و پس از ربع قرن اکنون آقای قهرمانی فرد در رابطه با یکی از روستاهای ارسباران کتابی نوشته‌اند.

,

وی در ادامه عنوان کرد: این کتاب در رابطه با تاریخ، جغرافیا و فرهنگ مردم و روستای نواسر است. ارسباران بیش از هزار روستا دارد و اگر برای هر یک از روستاها یک کتاب نوشته شود خواهید دید چه اتفاق بزرگ و مهمی خواهد افتاد.

,

نویسنده و پژوهشگر اهری اذعان داشت: ارسباران درگذشته مانند یک جزیره بسته به‌دوراز اتفاقات ملی و منطقه‌ای نبوده؛ بلکه برعکس این بسیار در رویدادهای منطقه‌ای و ملی نقش ایفا کرده است.

,

وی در رابطه با خسارات تاریخی که زلزله به بار آورد؛ گفت: در زلزله به روستای زنگ‌آباد مراجعه کردیم که 100% تخریب‌شده بود. مردم آن روستا را دیدم که به خانه‌های قدیمی تخریب‌شده خود می‌نگریستند و غمگین بودند. آن خانه‌ها برای آن‌ها خاطره و برای ما تاریخ و فرهنگ گذشتگان بود.

,

خضوعی در پایان اظهار داشت: دشمن اکنون با تهاجم فرهنگی سعی دارد فرهنگ ما را از بین ببرد. بجای معادن باید تمرکز خود را بر روی فرهنگ غنی منطقه بگذاریم زیراکسی برای تصاحب و نابودی معادن ما تلاش نمی‌کند ولی دشمن سخت در تلاش است فرهنگ غنی ما را نابود کند. مکتوب کردن فرهنگ ما باعث می‌شود از دست دشمنان محفوظ بماند و یادگاری باشد برای آیندگان ما. این مجلس گرچه کوچک ولی برای فرهنگ ما کار بسیار بزرگی انجام‌شده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه