اخبار داغ

به همت سپاه ناحیه عشایری

جلسه ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز تشکیل شد+تصاویر

جلسه ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز تشکیل شد+تصاویر
جلسه تعامل و هماهنگی ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز و برگزاری یادواره 168 شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل تشکیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  ارس تبار،جلسه تعامل و هماهنگی برگزاری یادواره 168 شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل و ساماندهی یادمان شهدای گمنام اصلاندوز امروز با حضور امام جمعه اصلاندوز،بخشدار،فرمانده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری،رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رییس اداره امور عشایری شهرستان پارس آباد،سرپرست شهرداری،رییس شورای شهر و جمعی از روحانیون از سوی سپاه ناحیه عشایری در محل دفتر امام جمعه اصلاندوز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم اسدزاده امام جمعه اصلاندوز در این جلسه با تسلیت ایام سوگواری ماه صفر و درگذشتگان حادثه زلزله استان کرمانشاه،با اشاره به ایستادگی و مقاومت عشایر اصلاندوز مغان در دوران جنگ ایران و روس گفت:تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس اقدام با ارزش و مناسب است که امیدواریم در این برنامه نقش عشایر در دورانهای مختلف بخوبی به منصه ظهور برسد.

,

وی هدف از برگزاری یادواره 168 شهید بسیج عشایری را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین عشایر و اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان دانست و گفت:امیدواریم این یادواره باشکوهتر از سالهای گذشته که به همت سپاه ناحیه عشایری برگزار می شود بنحو احسن اجرا شود.

,

امام جمعه اصلاندوز با گلایه مندی از عدم حضور مدیر کل امور عشایری استان اردبیل در جلسه و برنامه مسابقات تیراندازی بسیجیان عشایر کشور گفت:بخشدار اصلاندوز علت حضور نیافتن وی در منطقه را از استاندار اردبیل پیگیر باشد.

,

حجت الاسلام اسدزاده همچنین با اشاره به بلاتکلیفی احداث یادمان شهدای گمنام اصلاندوز از مسئولان بخصوص مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان خواست در راستای برخورداری مردم مرزنشین اصلاندوز بطور جدی و عملی اجرای این پروژه را در دستور کار قرار دهند.

,

سرهنگ حسین حسین زاده فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز در این جلسه با بیان اینکه بلاتکلیفی احداث یادمان شهدای گمنام شایسته شهدا نیست افزود:جلسه ای که امروز تشکیل شده بخاطر ساماندهی پروژه یادمان است که امیداریم هر چه سریعتر شاهد اتمام عملیات یادمان شهدای گمنام باشیم.

,

وی با بیان اینکه ارزش گذاری به مقام شامخ شهدا باید جزو وظایف و اولویت های تک تک ما مسئولان باشد افزود:با توجه به مرزی بودن منطقه نیاز است توجه خاصی به اماکن معنوی از جمله یادمان شهدا بشود.

,

فرمانده سپاه ناحیه عشایری اصلاندوز در ادامه با اشاره به برگزاری یادواره 168 شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل گفت:این مراسم امسال بعد از گرامیداشت هفته بسیج با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و بسیجیان و عشایر غیور با شکوهتر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد.

,

حسین زاده همچنین با اشاره به تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس نیز گفت:آمادگی داریم تا در این زمینه با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همکاری و مشارکت داشته باشیم.

,

وی همچنین بر لزوم رسیدگی و توجه به نیازها و مشکلات عشایر منطقه تاکید کرد و گفت:نقش عشایر در تمامی عرصه های مختلف نظام چشمگیر و بی نظیر است لذا وطیفه داریم در راستای رفع مشکلات این قشر زحمتکش جامعه بسیار تلاش کنیم.

,

سید عباس مینایی بخشدار اصلاندوز نیز با بیان اینکه برای تداوم پروژه یادمان شهدای گمنام علاوه بر اعتبارات شهرستانی و بخش از اعتبارات استانی و پتانسیل سپاه می توانیم استفاده کنیم افزود:شهرداری و شورای شهر می تواند نسبت به ایجاد فضای سبز و پارک در یادمان اقدام کند که هم جنبه اوقات فراغت از جنس معنوی و روحانی پیدا کند و هم از غربت خارج شود.

,

وی با اشاره به نقش عشایر در دوران دفاع مقدس نیز گفت:عشایر در انقلاب و بعد از انقلاب نقش بسیار زیادی داشتند تا آنجا که در دوران فاع مقدس با جان و مال خود به کشور خدمت کردند و امروزه نیز خدمت این قشر زحمتکش در راستای توسعه کشور ادامه دارد.

,

بخشدار اصلاندوز همچنین برگزاری یادواره 168شهید والامقام بسیج عشایری استان اردبیل را مایه فخر و مباهات برای بخش دانست و گفت:در راستای برگزاری هرچه با شکوهتر این مراسم همه ما وظیفه داریم مراسمی در خور شان شهدا برگزار کنیم.

,

علی واحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اردبیل در این جلسه گزارشی از یادمان های شهدای گمنام در سطح استان اردبیل ارائه داد و گفت:برای احداث یادمان شهدای گمنام حدود 150 میلیون تومان اعتبار گذاشته شده که تنها 30 درصد آن برای اجرای ستون و شناژ یادمان هزینه شده است.

,

وی نبود اعتبار لازم را علت توقف پروژه یادمان عنوان کرد و گفت:برای این منظور جلسه ای با بخشدار،شهردار و شورای شهر تشکیل خواهیم داد که امیدواریم این جلسه منجر به رفع مشکل اعتبار یادمان باشد.

,

مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در ادامه از آغاز تهیه و تدوین کتاب نقش عشایر در دوران دفاع مقدس در اصلاندوز خبر داد و گفت:در این راستا در سه بخش فرهنگی،ورزشی و هنری کمیته ها تشکیل می شود که بیستم اردیبهشت سال 97 شاهد رونمایی این کتاب خواهیم بود.

,

 

,

 

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه